hallo meiden ik loop bij de gyn omdat ik langer na een jaar bezig ben en niet zwanger raak. ze hebben bloed onderzoek gedaan en inwendige onderzoeken. dus terug naar het ziekenhuis voor de uitslag zeg hij je hebt het pco syndroom. ik allemaal info meegekregen, maar ik denk dat ik het niet heb. heb altijd cyclussen van 30 tot 35 dagen. afgelopen cyclus had ik toevallig 1 van 47 maar dat komt nooit voor. ik mheb ookk geen cysten dus het enige dat ik heb is geen ei sprong. is dat genoeg reden om aan de clomid te gaan? want ik denk dat ik helemaal geen pco heb! wie nog meer pco en waaraan is dat aan geconstateerd? liefs
Met PCO is er altijd sprake van cysten. Die zijn duidelijk te zien op de echo. Ook uit bloedonderzoek kan geloof ik naar voren komen als je PCO hebt. Bij mijn eerste bezoek zij mijn gyn ook PCO maar dit was ook duidelijk niet het geval. Ik had ook geen eisprong van mezelf. Na ruim een half jaar echo's en bloedonderzoeken mocht ik beginnen met clomid. Ik denk dat de kans erg groot is dat je clomid gaat krijgen. Bij mij slaat 50 mg goed aan. Volgens de ovu testjes heb ik tot nu toe (3x) elke keer een eisprong gehad. Liefs, Wup
Ik heb dus ook PCO, dat was bij mij te zien met een inwendige echo waar de beruchte kralenkrans op te zien was ( heel veel eiblaasjes/cystes), verder bij mij geen uitwendige kenmerken zoals overgewicht en overbeharing en puistjes( gelukkig), aan de bloedwaarden konden ze oook zien dat het PCO was. Heb toen 50 mg clomid gekregen en dat heeft wonderen gedaan in de 1ste ronde Wens je heel veel succes, en PCO of niet clomid werkt nl ook goed bij het niet hebben van een eisprong zonder PCO.....
aha oke dan ben ik weer wat wijzer geworden. ja ik heb dus ook clomis gekregen dan hoop ik dat het bij ook aan slaat,maar mijn gyn zegt echt dat ik pco heb. maar niks over cycsten gehoord dus ik vinid het allemaal erg vreemd. ik heb even een stukje van internet geplukt maar daar stat niks in over cysten dat dat nou echt pcos is Bij PCOS (Poly Cysteus Ovarium Syndroom) zijn de waarden van verschillende hormonen (LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel testosteron en soms insuline (het hormoon dat de bloedsuikerspiegel regelt)) verhoogd. De waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon), het hormoon dat de eiblaasjes doet rijpen, is bij PCOS onvoldoende om de eiblaasjes te doen rijpen. Bij PCOS blijft de eisprong, en dus ook de menstruatie, gedurende langere periodes uit en de vruchtbaarheid verminderd. PCOS kan daarnaast overbeharing en/of acné veroorzaken en gaat vaak samen met overgewicht. Behandeling is nodig om de eisprong op te wekken om zo de kans op zwangerschap te verhogen, en kan door middel van afvallen, tabletten, injecties of een kijkoperatie. Afvallen leidt veelal tot het weer spontaan optreden van de eisprong, maar ook omdat PCOS een relatie kan hebben met het ontstaan van hart- en vaatziekten, diabetes (suikerziekte) en eventueel met hoge bloeddruk op latere leeftijd, wordt afvallen bij overgewicht geadviseerd. dus misschien hoeft dat niet altijd het geval te wezen? liefs
ja en ik heb ook al gelezen dat dat cysten zijn hahahaha. nou dan zal ik dat ook wel hebben. maar wat zijn nou precies vochtblaasjes dan? want ik had wel veel eitjes maar er wou geen 1 rijpen zijn dat die vocht blaasjes? ja sorry voor de vele vragen maar ben er een beetje mee aan. dan denk wat is het nou eigenlijk iedereen erg bednakt voor de reacties alvast