Spullen aanschaffen lijstje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tassie11, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Vooral bij de eerste waren wij heel wat geld kwijt.

Ik heb een lijstje aangemaakt vanaf het begin van de zwangerschap... stelselmatig heb ik deze verder aangevuld.

Ik heb enkele neutrale pakjes gekocht voor de geslachtsbepaling. Daarna heb ik telkens wat dingetjes die meer geslachtsspecifiek zijn qua kleertjes bij aan gekocht.

Qua meubeltjes en kinderwagen hebben we gewacht tot ongeveer 20 weken en dan alles besteld.

Het merendeel was nieuw... Ik denk dat ik alleen wat zwangerschapskleding heb overgenomen van een vriendin.

Qua zwangerschapskleding heb ik veel gekocht via asos.com en c&a en dan de sales afgewacht; ondergoed bij wibra en hema.

Kleding voor de baby: next; c&a; filou & friends, primark, hema, prenatal, enz. En dan variëren de prijzen van lager naar hoger...

Meubels en kinderwagen: baby-dump, ikea en prenatal

Ik heb de aankopen gespreid tijdens de tweede helft van de zwangerschap om de kosten wat te spreiden en het minder zwaar te maken.

Nu met de tweede zwangerschap is dit wel anders hoor... Twee keer hetzelfde geslacht. Alleen qua kleding wat leuke nieuwe dingen en natuurlijk speentjes en al wat flesjes e.d. De oudste is zelf nog niet zo oud dus alles is nog gloednieuw :) ahja en tweedehands een duo-wagen.

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    #22 Draaikont, 1 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2016
    Iedereen zijn mening! Iedereen zijn ding. Eerste kindje maar werk al 10 jaar met baby's dus ben geen leek wat dat betreft.
    En ik weet dat ik ze niet ga gebruiken.
    Gelukkig heb ik meer mensen om me heen die zo denken en bij hun is het ook prima gelukt zonder speen.
    En nee ik bezwijk niet zo snel hoor! De een is de ander niet he...

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou toch echt naar je kindje kijken straks, wat zijn behoefte is, ipv je eigen behoefte.
    Maar goed, ieder z'n ding idd.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wij waren ook heel stellig er komt geen speen in huis! Maar wat als je kindje continu die zuigbehoefte heeft? Zijn vuistjes ballen en rind zijn mondje zoeken. Na 3 dagen en nachten dacht ik laat ik het eens proberen. En echt, was zo verandering voor hem, hij was zoveel meer rustiger. Ook met drinken en slapen. En als hij de speen niet meer nodig had spuggde hij hem uit. Max 1 uur per 4 uur ( voeden knuffelen zelf spelen en slapen cyclus)

5. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat dus.
    Werken met baby's is wat anders als je eigen baby hè? Er zijn vast baby's waarbij het goed gaat zonder speen, maar ook een heel groot deel die er wel echt veel baat (rust) bij heeft.
    En bezwijken bedoel ik mee als dat iedereen, ook jij, na nachten of wekenlang veel huilen, onrust, ook wel meer rust wil, voor jezelf maar juist vooral voor de baby. En vaak is zoiets als een speentje al genoeg :)
    Maar je kan dan natuurlijk ook steeds je pink gebruiken voor zuigbehoefte, deed ik de eerste dagen ook. Maar dan vind ik een speentje toch makkelijker en hygiënischer ;)

6. Veera

Veera Niet meer actief

Je kunt inderdaad niet van te voren weten of je zonder speen kan. Of je moet de hele dag maandenlang tijdens het slapen, ook s nachts, met je pink of tiet in een babymond gaan zitten want als de zuigbehoefte er is dan moet je dr toch wat mee ;)

On topic, wij begonnen met ongeveer 21 weken dingen te kopen en de kamer in te richten. Dit was onze uitzet:

Kleertjes in maat 50, 56 en 50-56
    Commode (gekregen)
    Wieg (gekregen)
    Kinderwagen (75 euro)
    2 maxicosi's (tweedehands)
    Box (gekregen)
    Babyfoon
    Babybadje en standaard (5 euro)
    18 hydrofiele luiers
    4 flanellen luiers
    6 spuugdoekjes
    Kinderstoel (10 euro)
    2 badcapes
    Borstel, nagelschaartje, kam
    Shampoo, bodylotion, badolie

Later toch aangeschaft: wipstoel, buggy
    Bleek onnodig: flanellen luiers

Nauwelijks wat kwijt aan geld geloof ik.. Wij hadden echt mooie spullen, nog steeds, maar ik ben goed in koopjes jagen en goede tweedehands dingen kopen. Al die dure nieuwe dingen zijn totaal onnodig

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Hier 2 kindjes die absoluut geen speen wilden. Ik was er wel blij mee, hoef het niet af te leren ook. Ook geen duimers trouwens.

Wij hebben het ledikant en de commode gekregen, die waren voor 1 kindje gebruikt. Bij ons gaan we dit nu voor de 3e keer gebruiken, wel geverfd tussendoor.
    De box was 2e hands voor 30 euro.
    Kinderwagen hebben we nieuw gekocht, die was rond de 600 euro dacht ik, hier kregen we een maxi cosi bij.
    Kinderwagen wordt nu al 5 jaar intensief gebruikt en begint nu minder te worden. Maar we moeten nu sowieso een duo wagen hebben.
    Hele stapel hydrofielen gekregen, bij de tweede een aantal bij gekocht omdat ik ze voor allerlei dingen in huis ook ben gaan gebruiken.
    Kinderstoel hebben we van mn ouders gekregen, maar die bleek toch niet zo fijn te zijn, dus later een andere gekocht.
    Badje, beddengoed en matrasje hebben we wel nieuw gekocht. En flessen enzo ook.
    Ik weet niet meer hoeveel we in totaal kwijt waren bij de eerste, maar we hadden alles vrij lowbudget. En best wel gespreid gekocht.

Bij de 2e hebben we een nieuwe maxi cosi gekocht en verder nog wat kleinere dingen en kleertjes natuurlijk. Maar verder hadden we bijna alles nog.
    En nu bij de 3e moeten we een nieuwe wagen, en ook weer wat kleine dingetjes. Maar we kunnen nu ook kleertjes van de 2e gaan gebruiken, dus dat scheelt.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Met 6 weken zag ik echt voor een spotprijs een babykamer staan op fb (2e hands) en die hebben we toen gekocht.

Met 8 weken ging ik met me schoonmoeder winkelen die wilde dat zo graag. We hebben toen alles voor te badderen gekregen en een paar rompers

Na de termijnecho zijn we steeds meer gaan kopen.
    We wisten het geslacht niet dus qua kleding hadden we
    Maatje 50 ; 3 pakjes
    Maatje 56; 4 pakjes

Kinderwagen hebben we ook 2e hands gekocht.

We waren denk ik hooguit 900 euro kwijt in totaal, maar ik denk zelfs een stuk minder.
    Grote deels 2e hands, en we hebben heel veel gekregen van onze ouders.

9. JoyS

JoyS Actief lid

9 jun 2015
    111
    0
    0
    Gelderland
    Wij zijn met 22 weken echt gaan shoppen. Toen wisten we ook dat "alles goed was" en wat het geslacht was. Daardoor konden we gerichter shoppen.

Wij hebben alles nieuw gekocht bij babypark vrijwel alles in een keer. (De grote dingen zoals kinderwagen, kamertje etc) wij waren toen rond de 5000 euro kwijt.. Daar is natuurlijk nog wel aardig wat bij gekomen door alle kleinere dingen die je aanschaft.

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Babykamer bij babydump, inclusief wandrek en speelgoed kist....dacht net geen 1000,- + gratis box erbij gekregen.....9 maandenbeurs aanbieding, maar op veel andere kamertjes krijg je ook standaard een gratis box.
    Stokke kinderwagen donker blauw compleet voor 450,- via mp.......ziet er als nieuw uit.....vindt ze nieuw echt te duur en waarschijnlijk kopen we na een jaar gewoon een buggy.
    Maxi cosi cabriofix aanbieding voor 99,-

Aankleedkussenhoezen, hydrofieldoeken, washandjes, badcapes bij babydump en prenatal gekocht.

Bedenk me net dat we nog een badje en badstandaard moeten kopen.

Kleertjes, heb ik best veel vooral maat 56

Je kan het zo duur maken als je zelf wil, babypark heeft een outlet gedeelte, babydump leuke aanbiedingen en vaak iets gratis erbij bv box, autostoel, verzorgingstas.
    Maar ook op mp staan vaak mooie spullen die maar weinig gebruikt zijn.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Bij de eerste alles nieuw gekocht. Alleen het kamertje heb ik gekregen van mijn opa en oma. Toch behoorlijk wat geld kwijt. Had echt niet alles enorm duur maar vooral die kleine dingetjes tikten erg aan.
    We hadden alles rond de 28 weken helemaal klaar.

Nu bij de tweede stuk minder kwijt. Maar toch nog wel weer wat geld hoor. Heb vorige week het meeste gekocht wat ik nog nodig had of nieuw wilden hebben. Toevallig vandaag nieuwe rompers gekocht voor de baby en ik heb nu alles compleet. Wil wel nog wat nieuwe kleertjes in maat 56. Maat 50 heb ik nieuwe pakjes al , dus ook nog iets vast maat 56. Maar dit is meer willen als moeten. Ik heb enorm veel (dure) kleding van mijn zoontje van 1,5 nog dus dat is makkelijk aangezien dit ook een jongen is. Toch wilden ik ook nieuwe dingen , ben te gek op shoppen ;)

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bij de eerste sliep hij nog bij ons op de slaapkamer; alles bij elkaar hebben we niet meer dan 450 euro besteed aan de gehele babyuitzet. Heel veel dingen hebben we tweedehands gekocht of gekregen. Het ledikantje hebben we voor maar liefst vijf euro kunnen overnemen via marktplaats. Dat soort koopjes. Je hebt immers 9 maanden de tijd om ergens tegen aan te lopen op marktplaats :D

Pas na de 20 weken echo zijn we gaan kopen. Daarvoor is het toch altijd nog een beetje spannend. Ik was ook heel erg enthousiast en baalde dat het allemaal zo lang duurde. Nu ben ik bijna 30 weken en weer heb ik de boel al in principe klaar. We hebben uiteraard een aantal dingen bewaard van onze eerste; maar we zijn verhuisd vanwege de ruimte en moeten direct 2 kamers klaar hebben. De dingen die we nieuw gekocht hebben zijn denk ik ongeveer 1000 euro wel maar dan gelijk wel voor 2 kinderen omdat we onze peuter ook hebben (denk aan babyfoons met camera, 2 stuks; een fietskar voor 2 kinderen met babyschaal, peuterbed, paar nieuwe kledingkasten voor de kamertjes, nieuwe maxi cosi, wiegje etc.) Het is niet meer gelijk 1 kind waar je je geld aan uitgeeft.

Het duurt allemaal zoooooo lang; je had in die 9 maanden tijd al 92x een kamertje klaar kunnen hebben, haha.

13. IlonaL

IlonaL Lid

23 sep 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben rond de 12e week de babykamer op marktplaats gekocht. Erg vroeg maar we kwamen iets tegen wat we echt heel erg mooi vonden en voor een hele leuke prijs. Rond de 15 weken geslachtbepaling gedaan en toen wat kleding voor onze zoon gekocht. Behang en verf gekocht en na de 20 weken echo met de babykamer begonnen. In de maanden daarna koop je alles beetje bij beetje. Ik denk dat we voor de babykamer ongeveer € 250-300 kwijt waren met verf en behang. Babykleding zo'n €150 schat ik. Beddengoed en Aankleedkussenhoezen etc zo'n €100,-. Kinderwagen €150 en de box voor €25 op marktplaats. Verder ook super veel gekregen maar je kunt het echt zo duur maken als je zelf wilt. Ik kan niet wachten tot hij er echt gebruik van gaat maken. Nog even geduld ☺️ Bijna uitgerekend!

Deel Deze Pagina