Ik heb foto's van exen gewoon in mijn fotoboeken 'door de jaren heen'. Die ga ik er toch allemaal niet tussenuit zitten pielen enkel omdat mijn huidige partner er niet tegen kan? Doen jullie dat wel?
Sieraden enzo moet ook ergens liggen maar draag niks meer ban hem.. Dat nou weer niet.. Maar fotoboek met foto's van ex staan hier beneden in de kast .. En geloof me ik ben geen vrienden met ex en we zijn echt niet leuk uit elkaar gegaan ofzo .. En raar maar waar mijn huidige vriend kan beter omgaan met mijn ex dan ik 😒 en ze zijn samen ex en vriend koffie aan het drinken bij zwemles van zoon.. 😒
Ik vond het juist altijd wel leuk om foto's en spullen van exen te zien. Totaal geen moeite mee. Heb van een exvriend zelfs nog spullen gekregen die van zijn exvriendin waren geweest. Zat ook een verhaal bij, vind ik juist wel leuk Het was toch een deel van zijn leven. Maar ik ben zelf ook wel zo dat ik dingen als aandenken bewaar. Je blijft toch altijd een stukje van elkaar meedragen. Maar kan me ook wel voorstellen als iemand er moeite mee heeft.
Ik zou me waarschijnlijk ook verdrietig voelen maar ook al is het een ex hij zal ook mooie momenten aan haar hebben overgehouden waarom weggooien? Ik heb ook dingen uit mijn verleden zou ze echt niet wegdoen.
Ben ik zou de enige die denkt... Zucht! Hij is ooit gelukkig geweest met zijn ex. Manne zijn ook anders dan vrouwen maar mijn man heeft ook nog foto's van zijn ex, ja en? Ze liggen ergens in een doos. Ik heb ook nog wel spullen van mijn ex, ik snap het probleem niet zo! Doe je de wasmachine ook weg omdat je hem van je ex heb gekregen?
Manlief had een slaapkamer vol met spullen van zijn ex toen ik bij hem kwam. Ze waren toen al een dik jaar uit elkaar. Ze heeft nooit de moeite genomen het op te halen. Toen wij die slaapkamer aan het uitzoeken waren, was het manlief die er zat van was en die alles weg wilde gooien. Maar haar schooldiploma's zaten er ook tussen en ok heb m tegen gehouden, hij kon dat niet maken vond ik. Hij heeft haar gebeld en ze heeft haar diploma's meegenomen maar de rest wilde ze niet, ook niet de foto's van toen ze zelf klein was. Toen waren we er ook klaar mee en hebben alles in een grofvuil container gemieterd. In feite is alles weg, maar als we per toeval nog wat tegen komen is het manlief die als hardste roept dat il het maar weg moet gooien. Alleen de foto's van "hun" hond wil hij graag houden. Vind ik prima.. Vorige week heb io de foto's uitgezocht van dat ze dit huis gekocht hebben en gedeeltelijk gerenoveerd. De mooiste hebben we gehouden en komen in onze fotoboek, waar ook foto's van huidige veranderingen in staan ed. De rest is weg. Trouwringen van zijn en mijn ex zijn ingeleverd bij de juwelier en daar hebben we onze nichtjes wat leuks voor gekocht. Er zijn gewoon dingen van hun samen waar we niet onder uit komen, het zij zo. Het heeft geen betekenis meer, alleen een feit dat het zo is. Maak me er dan ook niet druk om, wat geweest is, is geweest.
ik heb geen foto's meer van mijn exen en mijn vriend ook niet (altijd slecht uit elkaar gegaan dus zelf uit boosheid weggedaan) maar ik heb nog wel wat sieraden, kleding en schoenen. de sieraden draag ik niet meer maar de kleding en schoenen wel.. die ga ik echt niet wegdoen omdat ik het cadeaus waren van mijn ex.. daarvoor vind ik ze te mooi dure sieraden heb ik teruggegeven of verkocht. dit omdat er toch iets meer emotionele waarde aan zit.
Ik bewaar het! Heb een mooie tijd gehad. Heb geen reden om alles weg te gooien, het is een deel van mn leven. Mijn partner heeft ook nog spullen van exen.
Hier hebben we dat ook ooit eens aan de hand gehad .... ik had spulletjes van mijn ex en mijn man spulletjes van zijn ex nu hebben we dat allemaal in een doos gedaan en op de zolder gezet ....ik vind het zelf niet nodig dat hij dat weggooid aangezien het toch een stukkie bij het verleden hoort en andersom ook ik stoor me er niet zo aan komt mischien ook omdat we het op zolder hebben gezet en we daar dus niet echt veel komen .....maar ik vind wel dat het hoort bij het verleden voordat we elkaar leerde kennen en vind dat dus geen rede om het weg te gooien ( maar dat is mijn mening hoor )
Ik zie het probleem niet zo. Kijk het is toch een verleden van iemand en ook al is het uit gegaan meestal heb je ook een leuke tijd met die ex gehad en daar zou ik ook wel een herinnering van willen bewaren.
Nou ik ben dus WEL een monster.. Ik moet echt geen foto's of wat dan ook van een ex tegenkomen, want die worden dan ritueel verbrand Hij heeft 1 keer alles verteld, prima, vind het fijn om zulke dingen te weten (dingen waar ik rekening mee kan houden e.d.), maar daarna is het klaar. Verleden is verleden Vriendlief heeft wat dat betreft geen probleem, want ik heb geen ex(en).
Ik denk dat mensen mij niet helemaal goed begrijpen. Ik heb namelijk nooit gezegd dat hij het weg moest doen. En ik heb er verder ook geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is dat het momenteel overal in de schuur slingert.....dus ook tussen mijn dingen. En ja, het hoort bij het verleden. Het zij zo. Maar ik wil er niet dagelijks mee worden geconfronteerd.
Je zat toch te snuffelen in zijn dozen toen je dit tegenkwam? Hoe dan ook.. Iedereen heeft een verleden. Ik bewaar ook veel spullen van mooie tijden uit mijn verleden en minder mooie tijden. Niemand zal ooit tegen mij zeggen dat ik dit weg moet doen of wat dan ook.
Sieraden niet maar sommige fotos en andere dingen liggen er nog wel van beide kanten hebben we er geen moeite mee.. Is toch een deel van onze levens geweest. .
En zelfs dan maakt het me niks uit... Vind vaak zat spullen van zijn ex tussen mijn spullen in dozen. Tja, hij hoeft van mij dat echt niet allemaal te gaan organiseren in 1 of 2 dozen. Het is onderdeel geweest van zijn leven en ik kan daar echt niet verdrietig om worden als ik dat tussen mijn spullen vind. Dat is verleden en hij heeft voor mij gekozen dus waarom dan verdrietig worden om iets wat hem deels gemaakt heeft tot wie hij is...
Het gaat toch niet op de spullen maar om hoe hij er mee omgaat? Als hij elke avond voor het slapen gaat nog even over een foto van zijn ex aait...ja, ok. Maar als die spullen in een doos zitten en zo goed als nooit bekeken worden... dan is dat gewoon een deel van zijn verleden. Ik begrijp niet zo goed waarom sommige mensen dan aan 'ritueel verbranden' gaan denken. We bewaren toch ook onze rapporten van de basisschool, ook al doen we er verder niks mee? Nee, ik vind het een teken van onzekerheid. Het steeds tegenkomen...ja, dat zou ik misschien ook vervelend vinden. Dus dan zou ik vragen om het ook echt op te bergen in plaats van 'rond te laten slingeren'.
Praktische spullen die je dagelijks gebruikt kan me echt geen bal schelen. Al moet hij uiteraard niet elke keer beginnen over 't feit dat hij dat samen met zijn ex heeft gekocht. Maar echt intieme foto's of bepaalde juwelen ... die moet ik echt niet zien! Die stopt hij maar ergens ver weg, moest hij die nog hebben (ik ben ze niet tegengekomen bij onze verhuis). Gelukkig ben ik bij mijn partner wel de eerste met wie hij serieus samenwoont . Ik vond het overlaatst zonde dat een stel spaghettiborden stuk was - gebarsten. Hij had die al zolang ik het wist - we zijn 8 jaar samen - en ze waren best praktisch. Tot meneer ervoor uitkwam dat een ex die 10 jaar geleden had achtergelaten bij hem thuis (ze woonden niet samen, zij bleef alleen af en toe bij hem eten en slapen). Ik had er onmiddellijk minder spijt van en we hebben er samen nieuwe gekocht . Hij heeft toen hij alleen ging wonen - weg van zijn ouders - een boel tweedehands gekocht en ik dacht altijd dat die borden dus ook toen waren gekocht.
Ik heb nog redelijk veel van mijn ex liggen. Maar wij hebben dan ook gezamenlijk contact met mijn ex. Manlief kan het nl goed met hem vinden. Ik denk niet dat je je onzeker zou moeten voelen. Je bent niet voor niets ex en je maakt deel uit van elkaars verleden en dat heeft te maken met de persoon die je nu bent...