Ik ben op zoek naar een vaste oppas overdag voor wanneer ik een afspraak heb, ff tijd voor mezelfbodig heb etc. Dit is dus maar eenpaar uurtjes per week. Nu heb ik al wat reacties...1 van 17, 1 van 23 en een moeder van een schoolvriendin. Moeilijk hoor...waar zou je voorkeur naar uit gaan en wat betaalje de oppas per uur. Ze hoeft zich alleen maar met de kindjes bezig te houden.
Qua prijs zou ik niet weten maar ik zou sowieso gaan voor iemand die al wat meer ervaring heeft met kinderen, dus dan zou ik eerder voor de moeder van een schoolvriendin gaan. Ik zou dus naar de ervaring kijken
4 à 5 euro per uur? Ik kreeg vroeger 3 euro per uur, maar da's intussen 10 jaar geleden. Mijn voorkeur zou overigens vooral uitgaan naar iemand vast (niet elke keer iemand anders). En iemand die het graag doet.
Ik heb er sowieso bij gezet dat ik een ervaren oppas zocht met plezier in oppassen. En 2 jongere hebben dit voornamelijk in de familie gedaan...
Oh vergeten, gewoon in de avonduurtjes als wij een keer weg willen. Overdag heb ik vaak weer anderen.
Ik volg dit even. Onze oppas is 27, heeft geen ander werk verder (waar ze geld mee verdiend), moet voor 2 kindjes zorgen en ze vaak ook op bed leggen, jongste is soms nog onrustig. Ik heb ook om ervaren iemand gevraagd vanwege medische geschiedenis met ZL waarvan het in de toekomst consequenties zou kunnen hebben. Wij geven haar 8 euro per uur en ik dacht daar wel netjes mee te zijn (niet te veel maar ook niet te weinig). Het ligt er misschien ook aan waar je woont.
Voor in de avond, als ze al slapen, komt bij ons het buurmeisje van 15/16 Zij krijgt 3,50 per uur. Voor overdag meer verantwoordelijkheid dus zou ik voor meer ervaring gaan. En die betaal je meer!
Wij hebben een meisje van 22. Overdag krijgt ze een tientje en s'avonds 7 euro. We ronden altijd naar boven af en geven vaak wat extra's. Zijn erg blij met haar & gaan met een gerust hart de deur uit. En dat is ons een hoop waard.