Ik gebruik altijd biocats clasdic 3 ÷1 maar mijn 2 nieuwe katten vinden deze steentjes niet fijn. Dus op zoek naar een andere. Wat zoek ik Klontvormend Stofvrij Kleine steentjes Iemand tips?
Wij hebben al sinds 8 jaar Tigerino (classic) en zijn nog nooit veranderd. Witte met blauwe kristalsteentjes voor een frissere geur (alhoewel we niet de geparfumeerde nemen). Geen stof, vangt urine goed op en zijn heel gemakkelijk te stofzuigen als ze naast de bak vallen. Katten zijn er ook blij mee en er zijn vaak promoties bij zooplus voor deze vulling.
Die had ik ook toen wij nog een kat hadden maar toen zat het in een grote zak. Klonterde goed en rook lekker door de kleine blauwe korrels die erin zaten.
Hier ook, Tigerino silicakorrels. Zoveel merken en soorten geprobeerd, maar dit bevalt het best. Ik schep de drollen er uit en gooi ze in de w.c. en spoel ze door (lekker praatje ). Die steentjes beginnen te bruisen en vallen zo meteen uit elkaar in water. Doortrekken en weg ermee. Bij andere merken rook ik de bak veel sneller.
Dat is wel ideaal als het door de wc kan. Ik had bij mijn kat altijd zo een pak met luierzakjes boven op de kattenbak liggen en schepte elk plasje en elke drol er meteen uit, in zo een geurzakje en dan de prullenbak in.
Zijn dat grotere korrels? Ik gebruik altijd biocats micro fresh, dat zijn fijne korreltjes met een geurtje aan, klontert heel goed en laat geen nare geurtjes achter.
Hier ook die van de AH 4 hygiëne ofzo. Fijne korrels die super goed absorberen en klonteren. Ik schep ongeveer om de dag klonten en poep eruit in een plastic zakje. Af en toe even aanvullen. Denk dat ik de hele bak 1x per maand compleet schoonmaak en ververs. Enige nadeel vind ik dat onze kat dr pootjes niet veegt dus loopt die korreltjes door de kamer.
Ik had die korrels ook maar vond het wel echt naar kattenbak stinken als ik niet meteen (zeg binnen 30 minuten) een plas of poep eruit schepte. En onze bak stond in de hal dus als je dan meteen binnen komt in een kattenbak geur vond ik dat niet zo fijn. Compleet verversen deed ik wekelijks.
Oh dat vond ik meevallen. Wij hebben wel een dichte bak met luikje, jij ook? In ons vorige huis stond ie noodgedwongen in de verste hoek vd woonkamer, heel irritant! Nu gelukkig in de garage.
Ik had zo een curver kattenbak (ook dicht met luikje en geurfilter bovenin). In de garage scheelt denk ik ook wel tov in je huis. En onze kat was nogal een diva. Na 1 poep of plas op de bak ging hij mauwen als hij moest en ging er pas weer op als ik die eruit geschept had.
Eeuhmm nee hoor. Deze korrels vallen niet uit elkaar. Zou ook gek zijn, de korrels zuigen vocht op en houden dit vast. Als je deze korrels in de afvoer/riool gooit dan kan je er de donder op zeggen dat je een keer een flinke verstopping hebt. Ik denk niet dat je daarop zit te wachten. Hier regelmatig geknoeid met de korrels waardoor ze in het putje van de bijkeuken lagen.na 2 weken lagen ze nog steeds op de bodem. Buitenput waar ik de bak omspoelen hetzelfde verhaal.hier verstopping omdat er een laag van dat spul achter bleef. En buiten dat: geen enkel grit mag je door de wc heen spoelen. Ook al beweerd de fabrikant van wel. Zeer slecht voor het riool en milieu. Sterker nog, je mag alleen menselijke uitwerpselen in de wc gooien.
Ik gebruik al tijden Tigerino silica kan van Zooplus. Ik koop altijd de actie zakjes van Zooplus. Doe ongeveer 1.5 a 2 weken met 1 zakje/2 katten. Dagelijks de drollen eruit en de bak omscheppen zodat de natte korrels kunnen drogen. En dan na 1.5 a 2 weken bak leeg en nieuwe zak erin. Ik ruik hier echt niks.
Ik zweer bij het grind van de Aldi. Goedkoop, klontvormend, zuinig in gebruik en ik ruik de bak niet. Gaan 2 katten op.
Wij kochten silica korrels bij de Jumbo, werkten prima. Later klontvormende korrels (ivm absorberen) en bovenop een laagje witte (even geen idee hoe die heten), tegen voetstapjes op het laminaat. Ook van de Jumbo. Ik vind het fijn als het gewoon in een winkel dichtbij te koop is, zodat je het gewoon altijd kunt halen i.p.v. het op voorraad te moeten hebben en op tijd te moeten bestellen en dan weer thuis te moeten zijn voor de levering ed.