hallo iedereen. Mijn man en ik kregen vanavond een vreemde brief. (op zondag ja, dus zelf gebracht denk ik) Over een oude buurtgenoot waar een onderzoek naar zou zijn ivm dossiervorming oid. (nou kan ik mij dat bij deze mensen voorstellen in alle eerlijkheid) Maar ik weet niet of dit wel zuivere koffie is want a) de brief is zelf gebracht. een instantie had het per ppost gedaan b) er is sprake van een algemeen emailadres (een soort hotmail) c) de instantie is via internet niet te vinden d) van de verzender staat er geen geloofwaardige foto bij. Ik weet niet wat mensen met deze actie willen bereiken. Komt bijna op mij over als een privé actie, maar men brengt het als een legale actie.. Mijn man opperde om de politie te bellen, maar dat vind ik veel te ver gaan. Misschien de gemeente eens benaderen/(die worden in de brief als partij genoemd) Wat vinden jullie daar nou van?
Ik zou morgen de wijkagent even bellen. Die brief klinkt toch als een vorm van oplichting als ze doen alsof ze voor een instantie werken.
Bij de buren informeren of ze deze brief ook gehad hebben. Ik zou ook de gemeente bellen en vragen of ze hiermee bekend zijn.
ik zou morgen even contact opnemen met de gemeente en daar navragen idd wel vreemd dat de instantie zelf niet via google te vinden is dus zo te lezen idd geen zuivere koffie
Ik zou idd ook contact opnemen met de gemeente en als die er niets vanaf weten toch echt de brief bij het plaatselijke politiebureau afleveren, dit klink namelijk erg als een 'priveactie'
yup inderdaad even kijken of de gemeente er van weet aangezien zij vernoemt worden en zo niet dan de politie er over inlichten.
raar, idd. Wat willen ze dan allemaal weten over deze persoon? Oh wat zou ik graag de echte bedoeling van deze brief willen weten. Dit soort dingen zijn echt dingen die mijn nieuwschierigheid opwekken. Zou ook even bij de buren langsgaan om te zien of zij ook een brief hebben gekregen en dan de wijkagent even bellen om inlichtingen.
Ik heb het ook opgezocht Of iets dergelijks = oid Ik zou zeker navraag doen bij de gemeente en de brief afgeven op het politie bureau als de gemeente dat ook een goed idee vind. En idd even navragen bij de buren of die hem ook hebben gehad. Heel vaag dit. laat je de afloop weten? ben wel erg nieuwsgierig nu
Raaaaar... Waar willen ze een dossier over aanleggen dan?? Kan je inderdaad even mee naar de politie... die zijn er namelijk niet alleen om echte criminelen op te pakken hoor
bedankt voor alle reacties.. ik heb vanmorgen even met 2 buurvrouwen gesproken. Blijkt dat we allemaal ons in house csi team er op hebben gezet;0 allemaal met google als vriend. ik heb vanmorgen de gemeente gebeld en die willen heel graag de brief hebben (natuurlijk kwam die niet bij hen vandaan, maar dat wisten we ook wel)is net mijn scanner kapot hoor ik van mijn man, dus dat doe ik morgen even op mijn werk. En de andere buurvrouw neemt contact op met de politie.. we hebben de taken dus onderling verdeeld.. Ik snap wel dat mensen nieuwsgierig worden (dat heb ik zelf ook altijd) maar ik heb het gevoel dat ik niet kan maken om op een forum informatie te geven over de inhoud van de brief. heeft toch echt met het privé leven van mensen te maken. Zelf heb ik het idee dat de schrijver een privé conflict heeft met degegene waar ze de brief over schrijft en op deze manier probeert ze haar zaak sterker te krijgen (maar dat denk ik dus..)
Heel goed dat jullie contact hebben opgenomen met gemeente en politie. Je schrijft dat je er iets bij kunt voorstellen, daaruit begrijp ik dat de betreffende buren ook niet helemaal zuiver lijken. Maar dan nog is dit een hele foute actie van de afzender. Ik vind dat je altijd met open vizier moet strijden!