Dat is wel gek. Dat verhogen van het bed is nl niet alleen voor de bevalling, maar juist voor de kraamperiode en die brengen de meesten toch wel thuis door. Meeste organisaties hanteren 75-80 cm als hoogte voor het bed. Als je al op 70 cm zit, zou ik er geen klossen meer onder zetten; je gaat dan ineens nog 30 cm omhoog, dat wordt wel een hoogslaper dan.... Ik denk dat je in dat geval beter kunt overleggen of een extra matrasje niet voldoende is. (en als je kraamverzorgende geen 1.80 is, is 70 cm ook niet zo'n heel verkeerde hoogte om de controles op te doen...) Overigens zie ik steeds staan 'klossen huren'. Technisch heet het wel zo, maar je hoeft er niets voor te betalen. Ik zou het dan ook eerder 'klossen lenen' noemen. Moet wel gniffelen om de beginpost: een brandende vraag over bedklossen van iemand die 10 weken zwanger is.... Relax, je hoeft die dingen pas in huis te hebben bij 37 weken en die kun je op het laatst ook nog bestellen. Kraamzorg en kinderopvang, dat zijn dingen waar je je beter wel nu al voor kunt aanmelden. Maar klossen hebben geen wachtlijsten.
Ja hier moet ook je bed gewoon op klossen? Anders wilt de kraamverzorgster je bed niet verschonen ofzo? Zoiets heb ik gehoord dan he haha!! Maar ik zal wel alles voor een thuisbevalling in huis halen want je weet maar nooit wat er gebeurd! Straks word je wakker in de nacht en wil de beeb er al uit wat niet vaak voorkomt ...
Haal de boel maar gewoon in huis, zet je bed op klossen en probeer je niet teveel in te stellen op per se in het ziekenhuis bevallen. Ik wilde ook per se in het ziekenhuis bevallen, maar uiteindelijk heb ik dat niet gehaald en moest ik thuis bevallen. Nou ja moest, met persweeën in de ochtendspits naar het ziekenhuis zag ik nog veel minder zitten op dat moment. Was is waarschijnlijk bevallen op de A2...
oww idd daar is zout ook handig voor! Bri, idd dat dacht ik ook hoor, waar kun je je al druk om maken.. Ik wilde juist graag thuis bevallen, lijkt me echt het mooiste maar helaas.. met persweeen moest ik idd naar het ziekenhuis en werd het ook nog een keizersnee. Daar gaat het ooit thuis kunnen bevallen....