spulletjes gekocht en nog niet eens zwanger

Discussion in 'Zwanger worden' started by Joosie, Mar 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    hihi ik heb op zolder een tas met spulletjes staan, een pakje voor als het toekomstige beebje wordt geboren (van H&M) en bijpassende rompertjes en mutsjes, een rompertje met Hello Kitty, een vestje, en een rompertje van de Hema. Kocht eerst vooral meisjes dingen maar ben na de Hello Kitty overgegaan op jongens/meisjes/unisex dingen (kan altijd iets weggeven aan mijn zusjes als die zwanger zijn) en ik heb een Mr. Jummy handpop gespaard voor op de toekomstige beebkamer. Ik ken die slofjes van teigetje/knorretje, heb ze gezien bij de KV. :D te lief!

Koop laatste tijd niet zoveel meer omdat het nu wel wat langer duurt dan gehoopt.. zodra ik weet dat we zwanger zijn ga ik zeker weer verder neuzen.

(p.s. kijk vooral niet op de H&M online shop.. is ECHT niks leuks!) ;)

2. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik heb ook nog niks gekocht, ben bang dat het ongeluk brengt... Maar mn handen jeuken wel heeel vaak!

3. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    :) mijn schoonzusje had ook al spulletjes gekocht voordat ze zwanger waren en niet lang daarna waren ze ook zwanger! Ik dacht toen; jeetje dat zou ik nooit doen.. maar toen we stopten met de pil heb ik symbolisch het eerste rompertje gekocht.

4. bootsy

bootsy Bekend lid

Sep 21, 2008
    883
    0
    0
    Ik heb de helft van mijn zolder al vol staan met speelgoed & kleertjes... Echt erg
    Heb een aantal dingen heel goedkoop kunnen aankomen of van mijn zus gekregen, dus tja..
    En ik ben ook echt koopverslaafd ;) hihi

5. bootsy

bootsy Bekend lid

Sep 21, 2008
    883
    0
    0
    Whahaha, 3 x raden van welke site ik net af kom ;) hihi

6. Iza88

Iza88 Lid

Feb 3, 2009
    66
    0
    0
    Zeeland
    Alles is hier praktisch al klaar en ben nog niet eens zwanger! Rompertjes, sokjes, mutsjes, pakjes enz enz en heb zelfs mn wieg op zolder klaar staan. ( in deze wieg heb ik vroeger zelf gelegen en stond nu bij mn broer in de garage te vergaan dus was gelijk een mooie smoes om die wieg bij ons te krijgen;) ) en ook het ledikantje en commode ( die van mn verloofde zn dochtertje zijn geweest ) staan al een beetje mooi te wezen. In het begin vond hij het ook wennen dat ik die spulletjes al allemaal kocht maar nu komt hij zelf vaak met babyspulletjes thuis...

Heerlijke nestdrang :D

7. kiwik12

kiwik12 Niet meer actief

hier nog zo eentje hahaha:p

Heb op internet een tijdje geleden een wipstoeltje gekocht zo een lief dingetje! hihi
    en nog wat kleine dingetjes. heb zelfs al 2 fotolijstjes gekocht voor onze ouders haha die krijgen ze dan als we zwanger zijn erg he haha!
    ja want stel je voor dat je test op een zondag en het meteen wil vertellen dan heb je niks;)

8. sheila1986

sheila1986 Actief lid

Aug 7, 2008
    196
    0
    0
    ik ben helaas 5 januari bevallen van een Sterretje* maar ikh eb die koop drang nu nog.. loop steeds winkels binnen.. en kan me net bedwingen nix te kopen.. is zo leuk en mooi en lief allemaal hahaha mijn vriend lacht me uit haha

9. Ik denk precies hetzelfde. Het jeukt bij mij ook af en toe, die schattige kleertjes. Maar ga pas echt wat aanschaffen, wanneer ik een postieve test in handen hebt.

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je kunt één zo'n leuk babykleertje ook zien als een warm welkom voor de baby die hopelijk snel gaat komen.
    Als het maar geen obsessie wordt, en je geen tassenvol koopt, lijkt me het helemaal niet raar.
    Zelf heb ik het overigens nooit gedaan, iets kopen voor ik zwanger was.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Heel symbolisch de eerste speen.

12. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Om mijn aankoopinpuls te bedwingen heb ik wel al een complete baby-uitzet-lijst gemaakt compleet met prijzen. Natuurlijk wel overal aan het neuzen wat leuk is en wat het kost. Ben maar van het duurste uitgegaan, dan kan het altijd nog meevallen...

13. mychat

mychat Actief lid

Jun 3, 2008
    214
    0
    0
    Voor de eerste zwangerschap een paar rompertjes gekocht.
    Voor de tweede zwangerschap alleen een knuffeltje,
    en voor de derde zwangerschap helemaal niets gekocht, maar dat werd ons prinsesje, en neem van mij aan, dat niets kopen van voor zwanger zijn van haar heb ik absoluut al goed gemaakt. Alles is nog veel liever en schattiger als er een kindje is, dan weet je ook of het bij de kleine past weet ik nu.

14. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Ikke ook :D

Ben al een jaartje bezig en nu heb ik drie paar schoentjes gekocht,zachte wollen sokjes ,2 pyjama's 2rompertjes korte mouwen en 2lange mouwen,4 mutsjes,hemeldinges voor aan bed en hoeslaken.....hmmm lijkt meer dan ik dacht.....

:D

15. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,728
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ben ook schuldig...maar ik dacht,als het niet lukt,kan ik het altijd nog weggeven.

16. Nikita33

Nikita33 Actief lid

Nov 7, 2008
    196
    1
    0
    Ik heb al wel het een ander overgenomen van vrienden van me. Maar verder heb ik met mezelf afgesproken dat ik geen nieuwe dingen koop. Dan is het einde zoek en mogelijk heb je dan net wat kleertjes in verkeerde maat oid en kan je het niet gebruiken.

17. TessMe

TessMe Niet meer actief

ik heb zelf niks gekocht, maar wel iets super schattigs gekregen met valentijn. We doen daar Eigenlijk helemaal niet aan maar toch kwam mijn vriend thuis met een kadootje. Een mutsje en slabbetje van tijgertje... Echt heel lief.

18. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik dacht dat ik de enige zou zijn! Wilde al een babywagen kopen, terwijl ik niet eens zwanger ben. Wil ook zo graag al spulletjes en kleertjes halen, maar mn man ziet em al aankomen. Hopelijk mag het gauw :

19. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Ik heb nog nooit wat gekocht voordat ik daadwerkelijk zwanger was, vond het altijd de goden verzoeken zeg maar, dat als ik nog voordat ik zwanger was iets zou kopen het dan niet zou lukken. Een beetje hetzelfde idee zeg maar als een auto alvast aanschaffen nog voor je je rijbewijs hebt.

Ik had mijn eerste autotje al heel snel maar moest toch nog echt tot de 5e keer wachten voordat ik er daadwerkelijk in mocht rijden. Best wel vaak gehoord dat meiden dingen hadden aangeschaft voor hun kindje (niet of net zwanger) en dat het een miskraam werd. Ik zou datgene wat ik gekocht zou hebben dan niet meer willen bewaren voor een eventueel 2e kindje. Dus nee, hoewel de verleiding heel groot was heb ik me altijd ingehouden tot ik daadwerkelijk zwanger was en bij de eerste heb ik zelfs tot ruim 3 mnd gewacht voor ik voor het eerst iets kocht. Ik vond het ook verschrikkelijk van mijn schoonmoeder dat ondanks dat ze wist hoe ik hierover denk, nadat ze hoorde dat er een kindje kwam aan kwam zetten met van die rompertjes voor elke dag van de week :( Ik had haar duidelijk gezegd dat ik pas iets zou kopen en willen krijgen na die 1e drie maanden :(

Maar goed daar is iedereen natuurlijk weer anders in. ;)

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,491
    36,450
    113
    Ik heb niks gekocht voor de 3 maanden toen ik voor het eerst zwanger was. Toen ik de 3 maanden gepasseerd was ben ik pas de winkel in gegaan, ook mijn moeder kocht toen pas wat voor me.

Voel het zelf ook een beetje als goden verzoeken. Ook deze zwangerschap nog niks gekocht, alleen een broek voor mijzelf, we wachten nog tot de 20 weken echo, maar dat komt omdat we alles nog wel hebben van ons zoontje.

Share This Page