Hoelang zaten jullie kindjes in de maxi cosi cabriofix autostoel?

Discussie in 'Verzorging' gestart door spriet, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    met welke leeftijd gingen ze over?
    welke lengte en welk gewicht?

omdat maxi cosi`s onderling verschillen ben ik eigenlijk vooral benieuwd naar degene die de cabriofix hebben.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

met 21 mnd!
    Zoon was toen rond de 80 cm en 9,3 kg.
    Qua lengte begon het wat krap te worden, maar het had nog wel een maandje gekund als hij jonger was geweest. Nu met 82/83 cm past hij er niet meer in, zijn hoofd steekt uit.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier is ze nu 75cm en bijna 10kg, ze heeft boven haar hoofd nog een centimeter of 5 aan ruimte, dus verwacht dat ze er met 80cm uit gegroeid zal zijn.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter is nu 75 cm en 10,5 kilo. Ze heeft echt nog maar een cm of 3 voor ze er bovenuit komt. Maar we gaan wel echt volhouden tot de laatste millimeter :). Maar mijn dochter heeft een lang bovenlijfje in verhouding, dat maakt dat ze er snel uit is ook volgens mij.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met 8 maanden, maar dat was omdat ze de gordel steeds onder de 'haken' uit trapte en dan mc dan dus los op de achterbank kwam te staan. Omdat ze al ruim een maand goed stevig zat en vanaf de geboorte al een enorme controle over haar nekspieren had, vonden we het toen verantwoorder om over te gaan op de opvolgstoel ;)
    Had ze zich niet losgetrapt, dan zou ze nog mooi een tijd in de mc hebben gezeten.

6. steffiegeorge

26 nov 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan iemand mij dan ook vertellen hoelang dat verkleinding in de maxi cosi moet?
    mijn dochtertje is nu 8 weken en sinds een week of 2 vind ze het verschrikkelijk in de maxi cosi! Ze zet het echt op een schreeuwen en je moet flink doorrijden om haar stil te houden, zodra je afremt voor een stoplicht begint ze weer te huilen... maakt uitstapjes maken niet zo gezellig hier:(
    ik dacht misschien ligt het aan dat verkleinding...

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Onze dochter ging over rond de 10a11 maanden.

Onze zoon....die zal er nog wel een tijdje in passen schat ik :p

8. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    met 10 maanden. Hij zat wel altijd op de 2+ lijn, maar ik vond de autostoel ook fijner. hij ook trouwens, want in de mc was het al lang niet goed meer en in de autostoel kon hij ook naar buiten kijken.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    dochter met 11 maanden ongeveer.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn zoontje is nu sinds een goede week overgegaan (dus met 8 maanden en 3 weken) op een autostoeltje die achterwaarts kan. Kreeg hem er amper meer ingepropt (schouders zitten klem, en hoofd komt bij de rand).

Mijn dochter is rond haar eerste jaar overgegaan op een stoeltje die gewoon voorwaarts gericht is.

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ongeveer 13 mnd maar het ligt ook aan de lengte en gewicht van het kind

12. kimski

kimski Niet meer actief

ons zoontje met 14 maanden en 11 kilo, was wel echt tijd hoor!

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Onze zoon is onlangs overgegaan van de cabriofix naar de maxicosi priori, met 8,5 maand. Hij probeerde in de cabriofix steeds rechtop te gaan zitten maar dat ging niet. Nu zit hij lekker rechtop, met de rijrichting mee. Hij is ongeveer 76 cm maar zeker niet te klein voor de priori.

14. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook het geval rond die leeftijd toen het er gewoon uitgelaten en was ze weer blij

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

8 maanden hier, ze heeft erg lange benen...

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zolang het hoofdje nog niet boven de rand uitkomt: kindje in de maxi-cosi laten.
    Liefst ook daarna in een achterwaartse opvolgstoel want een kind van 1 of 2 jaar kan een klap ook echt nog niet aan met z'n nek en rug. Verdiep je er maar eens in, dan zul je schrikken van het verschil in veiligheid tussen een voorwaarts en achterwaarts gerichte stoel.

17. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Je kunt eerst het kussentje wat achter de verkleiner zit eruit halen. Dan heeft ze weer meer ruimte in de verkleiner. Onze knul zit er nog in met 8 maanden en ik hoop dat het nog even zal lukken. Hij is nu 71 cm en 9 kilo. Kan zelf zitten maar vind dat zijn nek nog echt niet sterk genoeg is om andersom te zitten.

18. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier met een maand of 11/12 bij een gewicht van 10,770 en een lengte van 76cm (wel de pebble, maar die zijn nagenoeg gelijk). Dit omdat hij in de breedte niet meer paste, met zijn jas kreeg ik hem er niet meer goed in. En daarom zweette hij zich ook een ongeluk in dat ding. Daarnaast vond hij het niet meer leuk, en huilde als we lange afstanden gingen rijden. Verveelde zich, en kon niet naar buiten kijken. Wilde hem nl. zo lang mogelijk hierin houden, dit was voor ons (helaas) zo lang mogelijk.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was het ook geen succes en drama als ik stil stond. Sinds een maand gaat het goed.
    Als we met z'n allen weggingen zat ik naast haar. Verkleiner er uit maakte hier geen verschil.

Oudste ging met 11 maanden ongeveer over, jongste zal zo lang mogelijk in de maxicosi blijven. Hopelijk kan de oudste dan over naar een andere stoel.

20. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Leuke foooooooooooto! Whahah... Compleet oftopic, maar wat n snoepie.... :D

Deel Deze Pagina