De gehele zwangerschap geen koortsblaar en jawel ons meisje is nog geen 2 weken oud en een koortsblaar. ik heb gehoord dat dit schadelijk kan zijn (hersenvlies ontsteking) voor de baby. heeft iemand hier ervaring mee wat te doen? word er mega onzeker van.
Een koortslip is idd gevaarlijk voor een baby Oppassen met knuffelen En voorlopig even geen kusjes geven tot de koortsblaar weg is.
Heeeel voorzichtig zijn meid! Tot de kleintjes drie maanden zijn kan het zelfs dodelijk zijn. Ik kreeg ook een koortsblaar toen Noa drie weken oud was. Ik kreeg toen het advies van mijn huisarts om zoveel mogelijk verzorgingstaken door mijn vriend te laten doen. Kan het echt niet anders dan elke keer als ik de kleine vasthad/ moest verzorgen, mijn handen te wassen met desinfectiezeep. Geef je kleine vooral geen kusjes en blijf echt van de koortsblaar af. Want door eraan te zitten komt het ook op je handen, waardoor je de kleine kan besmetten. Het is heel vervelend, maar dit is de enige manier om je kindje te behoeden voor Herpes. Na drie maanden heeft je kleintje genoeg antistoffen opgebouwd tegen het virus.
Je moet ook heel goed op de temp.letten ze mogen geen koorts krijgen want dan moet je gelijk aan de bel hangen,sterkte.
Je hebt speciale pleisters van compeed, deze plak je eroverheen. Je moet dan nog steeds heel voorzichtig zijn, maar het neemt de kans van besmetten af. Succes!
Die gebruik ik ook altijd! Zijn echt een uitkomst. Het blijft oppassen maar het is toch wat minder gevaarlijk dan wanneer je zalf o.i.d. gebruikt. Je kleintje krijgt er zelf geen koortsblaren van maar kan hele hoge koorts krijgen bij een besmetting. En het kan inderdaad dodelijk zijn voor baby's.
jakkes wat eng allemaal ik zorg ervoor dat de blaar niet open gaat. en geef haar geen kusjes. ook tempratuur ik haar elke dag. hoop niet dat ze het virus binnen krijgt.
Dan komt het echt wel goed hoor, als je zo voorzichtig bent. Ik heb zelf al 3 keer een koortslip gehad. Twee meteen na de geboorte, de ene was nog niet weg of de volgende kwam al. Met compeedpleisters, veel handen wassen, niet kussen en voorzichtig zijn, komt het echt wel goed.
ja heel vervelend! Mijn vriend had het toen Indy 3 weken oud was. Hij heeft haar echt 6 dagen niet aangeraakt (vond ie echt vreselijk) want je moet er toch niet aan denken dat ze besmet raakt....waren dus behoorlijk heavy dagen voor ons beide want ik kon echt geen kant uit..ik moest alles in min eentje doen. Ik ben ook nog steeds bang dat ik er eentje krijg. Ik slik nu ook preventief lysine (verkrijgbaar bij o.a. de Tuinen) en hoop dat ik er geen een krijg!
ik heb nu stofkapjes zodat ik haar toch kan knuffelen tijdens de zwangerschap. ik gebruik trouwns ook unicura als ik haar vasthouden en voed.
jeetje meid vind het wel erg rot voor je..zie dat je kindje nog zo klein is dan wil je haar toch het liefst de hele dag kunnen opakken / knuffelen enzovoort