Pff... heel herkenbaar daar word ik dus ookni goed van. Mijn hond wil soms wel eens de kots van mijn dochtertje op gaan zitten likken, bluh! (het word denk ik steeds viezer dit topic.. )
Ik kan er ook niet tegen, maar de eerste en enige keer dat mijn zoontje moest overgeven (hij at toen al vaste voeding), heb ik het gewoon kunnen opruimen. Vervolgens lag hij naast mij op ons bed, en heb ik geprobeerd om hem borstvoeding te geven... Hij kotste mijn hele bh vol! (en zelfs toen had ik nergens last van.... bijzonder!) Al ruim ik het trouwens liever op uit een bed oid, dan van de vloer!
Ik weet nog goed dat ik als 10 jarige goed ziek was. Ik haalde de wc net niet, en mijn vader werd nog boos ook Niet heel boos, maar hij baalde wel. Ik voelde me daar zó schuldig over. Eigenlijk heel erg triest. Dus ik vind het wel een beetje zielig.
Ik vind het heel zielig... het is je eigen kind en als hij naar de wc had kunnen rennen had hij dat vast wel gedaan of het optijd aangegeven. Ik heb ook wel eens gehad dat ikzelf de wc niet optijd haalde en ik was toen al 16. Ik zou hier nooit boos over worden...
Hier ook een 10 en 11 jarige in huis. Ik kan me eigenlijk niet heugen dat ik hun kots heb moet opruimen. Ze rennen zelf naar de wc of doen het in een emmer. Ik heb zelf zo vaak de wc niet gehaald... pfff of denk je dat het haalt, zit de deur dicht en kots je tegen die deur aan... zal wel zoiets zijn als dat je heel nodig moet plassen als je onderweg bent en dat je zodra je voor je voordeur staat bijna in je broek plast omdat je die deur nog open moet draaien...
je verwacht teveel. soms ben je ineens zo beroerd dat je het niet haalt. dat kan ook gebeuren als je 30 bent.het enige wat je op zo'n moment wilt is liefde een arm en een lekker bed en een kopje soep. ik snap dat het goor is en balen, maar dan slik je gewoon een keer extra. je kan alvast een emmer naast hem zetten, dan kan hij proberen daarin te mikken de volgende ronde. het went ook hoor hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt. veel beterschap voor je mannetje.
Nou ik kan er ook niet tegen, ooit spuugde mijn oudste dochter neet voor de wc alles uit (bruine), alles zat onder. Ik heb gevloekt en gevloekt maar tegen mijn kind gezegd dat het niet haar schuld was. Bah ik vind het zooooooooo vies. Dan ben ik maar geen perfecte moeder haha.
@skatje: jouw kindjes zijn nog niet zo oud toch? Toen vond ik het ook niet zo erg. Ik vind spuug ook echt heel vies, tot een jaar of 2 kon ik er wel tegen, maar daarna werd het echt van die volwassenspuug zeg maar en als ik dat ruik of zie ga ik zelf bijna spugen. Maar ja, het hoort er wel bij, meestal ruimt mijn man het wel op, maar laatst hadden we allevier buikgriep, tja, dat is echt minder.
tja aan de ene kant vind ik dat je teveel verwacht... want wat is nu 10 jaar. aan de andere kant en daar bedoel ik niemand persoonlijk mee. je hebt soms al van die grietjes die net naar de brugklas gaan ( ok wel weer 2 jaar ouder) en die zien er soms uit en gedragen zich als sl*tjes van 18. dan denk ik vaak: als je er zo uitkan zien/gedragen kan je ook vast wel de wc halen.... maar goed dit is misschien geen goede vergelijking maar ik hoop dat men snapt wat ik bedoel te zeggen
kan me goed voorstellen dat je er van baalt en denkt grrr had de wc gehaald. Ik kan ook niet tegen overgeven/overgeefsel. Ik word er spontaan misselijk van. Gelukkig hier geen spugers en als manlief thuis is ruimt hij het zonder probleem op. Als het s morgens zou gebeuren heb ik pech en moet ik het natuurlijk wel opruimen. Overigens heb ik geen last van babyspuug, alleen overgeefsel van grotere kinderen en volwassenen.
gelukkig voel ik het altijd aankomen als het nacht is word ik gewoon een uur van te voren wakker met een niet lekker gevoel en dan weet ik bijna zeker dat het gaat gebeuren, ook niet fijn maar wel erg handig
Mijn kind is bijna 3, ik vind het ook goor om op te ruimen maar het hoort erbij denk ik dan maar. Soms doe ik het ook kokhalzend hoor maar ik word heel snel misselijk van geuren dat heb ik altijd al gehad. Hoeveel je ook vanje kind houdt heeft er niks mee te maken kots is gewoon goor!
bbrrr ik zie het gewoon helemaal voor me haha. Ik heb zelf een fobie voor overgeven en ben dus ook echt panisch als mn kids ziek zijn(echt erg vind ik! Terwijl ik dr zelf niks aan kan doen,kies er immers ook niet voor natuurlijk) Maar als ik het dan moet opruimen van mijn 4 jarige dochter dan ga ik zelf al bijna. Overigens haal ik ook nooit de wc of een emmer. Ik ben echt eigenwijs want ik vertik het om in de wc over te geven(vind ik zoooo vies) en een emmer voor mn neus maakt mij echt panischer dan ik al ben op het moment dat het gaat gebeuren. Ik voel het ook altijd pas soort van te laat aankomen. Denk door het tegen willen houden.
Haha, ranzig topic, maar stiekem toch wel boeiend om te lezen. Ik ben namelijk ook iemand die echt niet tegen (grotemensen)kots kan... Ben heel benieuwd hoe dat straks gaat als die kleine ziek is, ik ben zo bang dat ik mee zal gaan doen.. Die geur, het geluid en hoe het eruit ziet.. Brr! Ik weet niet eens hoe ik het op zou moeten ruimen van een bed of van de vloer Hoe doen jullie dat..?
Bah ik vind het ook zoooooooo smerig. De wc halen heeft inderdaad niks met leeftijd te maken. Ik was 3 maanden geleden ook ziek en hoe hard ik ook rende, de wc haalde ik wel maar de muur zat er onder. Gadver wat voelde ik me beroerd zeg. Beterschap voor je zoontje.
ik kan er absoluut niet tegen van een vreemde..... MAAR als een van mn eigen kinderen ziek is.. heb ik er geen moeite mee.... laatste spuugde de kleinste (echt overgeven) me helemaal onder.... nouja jammer dan.... maarja... zo heb ik ook de luier moeten verschonen van een volwassen vent (mn vorige partner, ernstig ziek )... als je dat van te voren gezegd had dat ik DAT ooit, zonder moeite zou doen..... als ik van iemand hou, gaat blijkbaar een knop om.... van een vreemde.. moet er niet aan denken!!
Ik kan er ook echt niet tegen. Ik geef echt nooit over. De enige keren dat ik overgeef is als ik de kots van een ander ruik. Zo heb ik al een paar keer overgegeven nadat mijn broer, moeder, man, etc. hadden overgegeven. Ik red dan gelukkig meestal wel het toilet. Als mijn man overgeeft dan moet hij het dus zelf opruimen en wij hebben afgesproken dat hij (mits mogelijk) ook zal opruimen als ons zoontje overgeeft, omdat het bijna zeker is dat als ik het moet doen dat hij twee keer kan gaan opruimen.