mijn dochtertje springt vaak op de bank dat willen we niet hebben een bank is om op te zitten en stel dat ze er af valt! maar wat ik ook probeer telkens klimt ze er weer op en begint weer te springen en alsik eraan kom om haar er van af te halen lacht ze gewoon! wie heft er tips
Ik zou zeggen: time-out. Elke keer als ze het doet eerst een waarschuwing en als ze doorgaat resoluut oppakken en op de gang zetten (of ergens waar de deur dichtkan). "Mama zet je hier neer omdat je op de bank bleef springen en dat mag niet". Na 1,5 minuut (straftijd=leeftijd in minuten) ga je haar weer halen en dan vertel je nog even waarom ze op de gang stond en maak je het weer goed. Allebei een kus en klaar. Als ze het weer doet, zelfde verhaal van voren af aan. Ben je een dagje zoet mee, maar het werkt fantastisch, en je hebt er in de toekomst een hoop lol van! Succes! Groetjes, Madelief
Dit vraagt inderdaad om een time-out. Hier probeert Kylian het nog steeds hoor maar vaak laat hij het niet verder komen dan 1 waarschuwing, omdat hij al wat ouder is is het bij ons 1 x waarschuwen en vertellen wat er gebeurt als hij het nog een keertje doet. 2x is dus op de gang voor 2 minuten. Groetjes Anita