Mijn zoon is nu 10 maanden oud en sinds oktober slaapt hij slecht. Hij word gillend wakker last van krampen en laat dan scheten. In het begin dacht ik doorkomende tandjes ( is mijn 2e kindje dus wel ervaring met slapeloze nachten) Na 1.5 maand naar huisarts gegaan die zei nog even afwachten tot dat de tandjes helemaal zijn doorgekomen. Toen 2 weken later merkte ik dat hij niet meer op zijn rug wou liggen huilen krijsen ( hij is zoiezo een buikslaper) en naar zijn oortjes greep weer naar arts oorontsteking. Antibiotica gekregen en we dachten dit was het waarschijnlijk maar nee hoor nog steeds heeft het arme ventje snachts last! Door de antibiotica had hij weer een schimmel vet rode billen daar ook weer een zalf voor gekregen nu is dat over maar nog steeds zit hij niet lekker in zijn vel met name snachts. Hij heeft ook uitslag soort eczeem waaraan hij krabt. Nu dacht ik aan een allergie want sinds oktober oom begonnen met ander eten. De arts heeft me doorverwezen op mijn aandringen naar het ziekenhuis voor controle maar dat is pas eind maart. Herkent iemand deze klachten ik zit er echt doorheen ben al zolang bezig en het Arme ventje heeft gewoon last! Alvast bedankt
Goedemiddag, Bedankt voor je vraag over je zoon van 10 maanden. Je denkt dat hij een allergie heeft vanwege zijn klachten. Goed dat je even contact met ons opneemt! Er kan sprake zijn van allergie bij twee of meer klachten op de volgende vier gebieden: 1). huid 2). luchtwegen (piepende ademhaling of bijvoorbeeld veel verkoudheid) 3). maag-darmen 4). algehele onrust. Als er sprake is van een koemelkeiwitallergie (of evt lactose intolerantie) dan kun je een opvolgmelk geven met voorgeknipte eiwitten, zoals de Pepti voeding. De koemelkeiwitten zijn dusdanig voorgeknipt, dat een baby met koemelkeiwitallergie hier geen reactie op zal geven. Als je in maart een afspraak hebt in het ziekenhuis, dan kun je het beste die afspraak afwachten! Heel veel succes en laat het weten als we iets voor je kunnen betekenen, we helpen je graag! Je kunt de gratis Nutricia kindervoedingservice bereiken op 0800 022 26 26. Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou