spuugdoekjes zonder weken schoon

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamamarja, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarja

mamamarja Actief lid

9 feb 2012
    188
    0
    0
    Wijkverpleging
    Nijkerk
    ik heb silly billy's slabbertjes die kun je zo in de wasmachine gooien
    maar wie weet welk spuugdoekje zonder vlekken uit de wasmachine komt zonder voorweken.
    ik kan het echt nergens vinden
    ben echt het hele internet aan het afstruimen
    maar kan het niet vinden
    wie kan mij hierbij helpen
    wil bij 2de kindje echt niet meer emmers vol weken

groetjes mama marja

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb gewoon witte spuugdoeken van de hema. Ik was ze met een schepje vanish en robijn voor de witte was op 60 graden en ze zijn nog steeds spierwit. Vlekken gaan er goed uit. Een enkele keer is een vlek zo erg dat ik hem nog een keer was, maar dat komt eigenlijk bijna nooit voor.

Ik krijg die silly billy slabben juist niet meer schoon.

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
  4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb spuugdoekjes van de Kruidvat en toevallig heb ik ze net weer uit de kast gehaald en gewassen, maar ze zijn allemaal spierwit. Heb ze wel alleen voor melkvoedingen gebruikt, dus niet voor bijvoeding, denk wel dat dat scheelt. Gewoon altijd gewassen op 60 graden, niets bijzonders mee gedaan verder.

5. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik gebruik gewoon een witte hydrofiel luier
    die was ik op 90graden met wasmiddel en een tablet steradent
    de erge vlekken spuit ik van te voren even in met dasty van de wibra

en dit helpt echt goed, alles wordt mooi wit

ik ben ook wekenlang aan het zoeken geweest, tot ik op deze combinatie stuitte

6. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Heb ook de witte van de Hema met een gekleurd streepje (rondom).
    Doe ze in de was met gewoon wasmiddel (sunil), schepje vanisch (lidl) en op 30 graden.
    Krijg ze gewoon altijd weer schoon...
    Blijven mooi wit, zitten geen vlekken in!!

7. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook die goedkoopste witten van de hema. Een heftige spuger gehad hier, maar ze zijn nog helemaal wit. Nooit geweekt. Altijd op 60 graden gewassen.

8. mamamarja

mamamarja Actief lid

9 feb 2012
    188
    0
    0
    Wijkverpleging
    Nijkerk
    #8 mamamarja, 10 feb 2012
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
    heb je de silly billy katoenen variant want die stof neemt de voeding toch in zich op.
    ik gooi die silly billy op 30 graden in de was en ze komen er altijd even schoon uit zonder extra schoonmaak middel. maar die schoudervariant nog niet gezien.

ik kreeg toch echt mijn hema slabbertjes niet schoon maar ik ga het met al deze tips maar eens weer proberen
    maar hebben jullie het dan over melkvlekken of groentevlekken
    want ik kookte zelf voor mijn jongetje en ik denk dat dat toch wel heftigere vlekken geeft.

dankjewel allemaal
    als iemand nog de spuugdoekjes weet hoooor ik het heeel graag
    ik was niet zograag op hoge temperaturen

9. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik heb witte spuugdoekjes van Ikea, met een gekleurd labeltje eraan. Nog nooit een vlek gehad die er niet uitging!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    gewoon een slabber na gebruik bij de afwas gooien of even onder de kraan met afwas afborstelen. vlekken zijn nog vers en er meteen uit. even drogen en je kan hem zo weer gebruiken of zonder vlekken de wasmachine in.

voor de bijvoeding heb ik trouwens een plastic schort van prenatal. soort kliederschort met mouwtjes. even onder de kraan en drogen en hij kan weer gebruikt worden.

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb allerlei merken, maar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik gebruik wel soms ossengalzeep voor vlekken, maar dat hoef je niet voor te weken (even nat maken en er opsmeren, en dan kunnen ze zo in de was).

Daarbij zijn de goedkope spuugdoekjes ook zo goedkoop, dat ik er gerust ook wat weggooi als ze zo vies zijn geworden. Kheb nu voor de tweede ook lekker wat nieuwe gehaald!

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook slabbers met erge vlekken, van mango, en bruine bonen etc. Deze gaan er inderdaad niet altijd even goed uit.

Tip: gewoon geen witte slabbers meer kopen. :p

Deel Deze Pagina