Stokke kinderwagen versus de rest!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mother Nature, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    Wij zijn ons vandaag gaan oriënteren naar een kinderwagen en zijn al heel snel bij een Stokke Xplory uitgekomen. Ik ben er helemaal weg van (ookal is hij zeer prijzig), maar mijn man wil zeker weten of een Quinny niet beter is. We willen persé een kinderwagen met 4 wielen, dus de Quinny Buzz 4 dan. Wie kan ons helpen een goede keus te maken?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ken ze beide niet uit ervaring maar bij mij staat van de quinny bij dat je baby snel uit de wagenbak groeit.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij vonden die Stokke ook helemaal te gek, maar zijn uiteindelijk voor de Mutsy single spoke 4-rider gegaan (geloof dat hij zo heet). Die bak is ook aardig hoog en het scheelt aardig wat in geld. Bovendien wandelen wij veel en is het wel makkelijk in het bos enzo dat hij luchtbanden heeft.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Ik heb zelf de quinny gehad en vond het verschrikkelijk, wat een onding en idd een heel kleine bak.

Over de stokke, dat weet ik niet. Vind hem zelf eerlijk gezegd heel lelijk haha, dus zijn we voor de bugaboo gegaan. Waarschijnlijk vind je die niks, maar goed smaken verschillen. De quinny in elk geval geen succes hier.

5. Niet meer actief

Wij vielen ook meteen voor de Stokke en hebben er geen spijt van. Ik vind 'm vooral heerlijk wendbaar, ook met 1 hand draai je 'm zo om zn as, de bak en straks 'het zitje' (weet nooit hoe je zoiets noemt) is lekker hoog en hij is makkelijk in en uit te klappen. Oke, t is een bak geld, maar voor ons is ie t waard, zijn er erg blij mee!

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Stokke vind ik heel lelijk....maar dat is een kwestie van smaak.

Verder lijkt het mij persoonlijk heel onhandig als je kindje in de buggy zo hoog zit, kan niet zelf erin of eruit stappen.

7. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Wij hebben ook de stokke..en ik ben vanmiddag voor het eerst wezen rijden met de wagen..en hij rijd echt geweldig! :D
    Heel soepeltjes!

8. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    wij hebben ook de stokke.
    geen moent spijt gehad, t is een investering, maar je kan m daarna makkelijk verkopen en dan kan je er ook ene leuk bedrag voor terug krijgen..

dus sta je gelijk met t kpen van een andere wagen zeg maar..

wat betreft t uitsteppen uit de wagen.

in geen andere andere wagen kan t kindje er zelf uitsteppen. t heeft altijd hulp nodig.
    Er zit nl een beugelbij veel wagens.. en ja die zit e niet voor niets..

De wandelwagen is niet tzelfde als een buggy. een buggy koop je op latere leeftijd. Waar ze wel vanalf af kunnen stappen.Daar zit ook geen beugel voor en is dus ook voor oudere kinderen.

ik vond de hoogte idaal.
    Ik heb m uitgeprobeerd toen mijn zoon ouder was, we haden m toen al gekocht.
    En zijn toen oa de dierentuin in geweest...
    nou echt. hij keek zijn ogen uit!
    en elk ander kind, dat ook in een wandelwagen zat, konden weining tot niets zien. (Niet een buggy, maar echt de wagen van de kinderwagen)

Ook in winkels is hij erg makkeilijk. Ze zijn neit snel vervelend omdat ze nu ook meer zien.
    En jah, zeg no zelf...
    zo laag bij de grond en bewegende benen voorbij zien komen lijkt mij ook niet alles...
    iig hier geen enkel moment spijt gehad!

9. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    oh ja, zie mijn album ;)
    heb de groene ;)

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Mmmm, ben ik het niet mee eens, aangezien ik degene was die daar iets over schreef reageer ik hier nog even op....

De beugel waar je het over hebt.....die zijn afneembaar en je kind kan wel degelijk net als bij een gewone paraplubuggy (dat bedoel je neem ik aan) zelf in en uitstappen. Aangezien kindjes van 2 ook nog in de wandelwagen gaan en die toch behoorlijk aan de zware kant beginnen te worden, is het voor moeder idealer als ze zelf instappen, met die leeftijd is het ook niet noodzakelijk meer om die beugel te gebruiken. (Maar klik je er zo op en af.)
    Ik denk als mama van 4 kinderen in diverse leeftijden dat ik echt wel weet waar ik het over heb ;)

Maargoed, ieder ze keus natuurlijk, ik ben helemaal weg van de Bugaboo (nu), ik moet zeggen dat de Bugaboo voor het eerst uitkwam toen mijn oudste dochter een jaar of 1 was.....walgelijk vond ik dat ding toen, zo zie je maar ;)

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Je kan de wandelwagen gewoon helemaal laag zetten hoor. Hij is verstelbaar van net zo laag als een 'normale' wagen tot extreem Stokke-hoog. Ik geloof alleen niet dat er een merk is dat aanraadt om je kind er zelf in te laten klimmen., Het zwaartepunt van die wagens is daar volgens mij niet opberekend en voor je weet ligt de hele boel op de grond. Maar, morgen komt van nichtje van 18 maanden en ik zal haar eens vragen om zelf in de wandelkwagen te klimmen.

Heb zelf nog ervaring, maar hier staat de nieuwe kleur oranje te wachten op zijn eerste ritje in februari.

12. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb net alle reacties aan mijn man voorgelezen (hahahaha) en we gaan voor de Stokke! Nu alleen nog de kleur uitzoeken... de groene is favoriet bij m'n man, maar ik ben bang dat het een trendkleur is...

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij hebben een bugaboo, vonden we net wat wendbaarder dan de stokke. Ik weet niet of je bij de stokke de rijrichting van het kind kan aanpassen? Bij de bugaboo kan je het kind naar je toe en van je af zetten, net wat het kind (en jezelf) prettig vind, dat vonden wij een grote pre!

14. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    Dat kan bij de Stokke ook. Even voor de mensen die een Stokke gekocht hebben: hebben jullie de luiertas van Stokke erbij gekocht? Zoja, zit daar genoeg ruimte in? Zoniet, hoe hebben jullie dan een andere/grotere luiertas vastgemaakt aan die ene stang...?

15. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb er geen luiertas bijgekocht, had al een leuke van samsonite. Aan mijn tas zitten 2 losse flappies met drukkers waarmee ik de tas prima vast kan maken.
    Ik vind die groene wagen echt super mooi, de nieuwe kleur groen dan hè? Het is dat mijn man perse lichtoranje wilde...

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier geen luiertas erbij genomen..heb er eentje van oilily...
    die kan om het stuur maar ook gewoon om de schouder.. ;)

17. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    Hahaha, nou, wij zullen het ook eens gaan 'uitvechten'! ;) het zal wel groen worden!

18. Niet meer actief

Ik heb de luiertas er wel bij gekocht. Hij is niet extreem groot, maar ik vind het voldoende. Groot voordeel vind ik dat je de flap/voorkant helemaal kan wegkleppen, net als bij een koffer zeg maar en je dus niet in de tas hoeft te graaien maar het gewoon overzichtelijk is. En tja, het staat natuurlijk wel heel mooi bij de wagen he, dat speelde ook mee :)

Wij hebben de turqoise overigens..

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Ik heb ook getwijfeld over de stokke, maar vond de kinderwagenbak onhandig (zit toch zo'n split in?). Ben uiteindelijk uitgekomen op de Joolz Bloom. Is ook heel wendbaar, 4 wielen (wilde ik ook perse) en de bak en de wandelwagen zitten lekker hoog.
    Heb 'm van de week voor het eerst gebruikt en hij rijdt met baby ook echt heel fijn!

Groetjes Rosa

20. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    geen stokke luitertas., had m wel maar weer verkocht..
    vond het een onhandig ding...
    het is nl wel makkelijk met e wieg versie, want dan blijft hij hangen tegen de bak zeg maar..
    maar als je de wandelwagen gebruikt en ook nog van je af, dan zakt de tas helemaal naar beneden,... dus dan lig je krom voor je de tas kan pakken..
    en als je dan wandelt wordt de tas vies,,,...
    hbe ook de oilily, die met soort gespjes an de zijkant van de band. zodat je m aan de handvat kan klikken zeg maar.

verder idd, de wagen kan ook op normale hoogte,
    Hij is nl behoorlijk verstelbaar...
    maar goed iedereen idd zijn eigen.

ik heb weg van de wagen en vind m erg goed. Ook om t feit dat je kind met je mee kan kijken. en ziet wat jij ziet..
    geloof me, ze zijn een stuk minder ververvelend ;)

oh ja, mother nature..
    zelf heb ik groen nog maar 1x gezien..

ik zie veel beige, turqoise en zwart...
    maar heel weinig groen!

iig goede keuze!
    sdeservice van stokkke s ook erg goed!

Deel Deze Pagina