spuuglelijk onze naam :(

Discussion in 'Babynamen' started by MSL12, Feb 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik snap nooit zo goed waarom mensen maar de hele tijd moeten roepen welke namen ze lelijk vinden. Kijk hier, anoniem in het namentopic is het anders. Maar als je het over namen hebt en je vervolgens een lijstje gaat opnoemen welke je lelijk vindt! Waarom in hemelsnaam?

Ik vind Lucas ook leuk!

kleinepien likes this.
  2. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

Jul 14, 2017
    582
    130
    43
    Female
    Ik ben ook gevoelig voor de mening van anderen (vooral van mensen in mijn omgeving) dus begrijp heel goed wat je voelt. Maar van m'n schoonmoeder zou ik nou echt niks aantrekken. Totaal andere generatie en het is logisch dat zij een andere mening heeft m.b.t. namen. Ik moet wel zeggen dat ik heel even onder de indruk was toen mijn stiefmoeder zei dat ze bijv. Pim en Boy echte kindernamen vindt, wij hebben SEM op de voorkeurslijst dus wellicht zal ze hier ook wat over gaan roepen als we deze gaan kiezen, al maak ik me er nu niet meer druk om wat zij hiervan vindt.

3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Lucas is een hele normale/leuke naam.
    Lekker maling aan hebben hoor.

Mijn schoonvader zei dat hij de naam apart vond van onze zoon. En dat is het ook, gelukkig maar want dat was de bedoeling ook haha!
    Maar denk dat als jullie een zoon krijgen en hem Lucas noemen, ze vast geen andere naam beter bij hem vinden passen. ;) Dan zijn ze zo verliefd op de kleine, dat het allemaal niet meer uit maakt.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Mijn moeder heeft ook een hele andere smaak op meerdere punten dan ik. Dus ook wat namen betreft. Ik vind een meisjesnaam al een ramp om te verzinnen. Nu heb ik er eindelijk een paar maar zij vindt ze niks/mwah. Ik trek mij daar niks van aan. Het is mijn kind.

Ik vind lucas prachtig bij eline! Leuker dan milan!

5. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Lucas is een prima naam.

Mijn grootmoeder was het zo oneens met de naam van mijn zusje, dat ze de eerste week weigerde op kraamvisite te komen, uiteindelijk had ze daar alleen zichzelf mee.

DastyQueen likes this.
  6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Joh, een vriendin zei een week voor mijn bevalling: ... vind ik niet mooi, echt een hondennaam!

Wad heel raar om haar een week later op te bellen. Hoi hij ks geboren en hij heet....Voor haar dan :D:rolleyes:

Mensen hebben altijd wat te zeuren. Je schoonouders en ouders hebben hun tijd gehad. Nu mogen jullie kiezen wat je mooi vindt! Het is een hartstikke mooie naam, niks mis mee!

DastyQueen likes this.
  7. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Nou ben ik wel heel benieuwd wat voor naam dit is!
    Wat een rare reden om niet op kraambezoek te komen...

8. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Mijn oma was niet duidelijk genoeg vernoemd in de roepnaam van mijn zusje.

Tussen mijn moeder en haar schoonmoeder is het niet meer goed gekomen (mijn ouders zijn inmiddels gescheiden), tussen mijn zusje en mijn oma gelukkig wel.

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wat vervelend zeg!

Mijn oma heeft haar mening over de naam van mijn dochter ook niet onder stoelen of banken gestoken en weigerde stug haar naam te zeggen. Ze heeft een (inmiddels) top 10 naam, maar werd al snel omgedoopt naar een merk chocolade (die met de paarse koe), de hoofdstad van Peru of een wasmachinemerk. (Naam is wel duidelijk volgens mij, de eerste 4 letters van jullie alternatief ;))
    Op een gegeven moment luisterde ik er niet eens meer naar, maar zeker wanneer je bomvol hormonen zit is dat gewoon niet leuk!

Wat al eerder gezegd is, zij heeft haar tijd gehad, het is nu aan jullie om te mogen bedenken wat jullie willen. Ze draait wel bij wanneer jullie kindje is geboren.

Lucas is een hardstikke mooie naam en past perfect bij jullie dochter, dus ik hoop dat jullie er niet door laten tegen houden!

MSL12 likes this.
  10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Ik ben het met de reacties eens en niks van aantrekken.

Ik snap je teleurstelling wel.
    Mijn moeder had als 'grapje' de naam Roosje genoemd en Rose stond redelijk bovenaan onze namenlijst. Ik kon er niks van zeggen, maar dat 'grappige' Roosje stak wel, alsof dat geen serieuze naamoptie kon zijn! (de reden dat het die naam niet is geworden, is omdat mensen het op de harde Nederlandse manier gaan uitspreken, ipv op de zachte Engelse manier, en dat icm een Leidse R....)

Mijn schoonouders hebben gezegd dat ze Engelstalige namen niet zagen zitten. Onze dochter heet Kaylin. Die naam hadden we al uitgezocht. Ze zijn inmiddels helemaal gewend aan de naam.

Ga voor de naam die jij het mooiste vindt. Ze wennen er wel aan. Of je kindje nu Lucas, Milan of Pietje Puk heet, de naam gaat bij je kindje passen. Misschien heeft ze een negatieve associatie bij de naam, maar zodra ze de baby ziet, is die meteen weg, want het is haar kleinkind (zo werken oma's nu eenmaal ;) )

DastyQueen, Uilenmama and MSL12 like this.
  11. K00

K00 Niet meer actief

Snap dat het je raakt. Gewoon voor jullie naam gaan. Niks mis met Lucas.

12. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Dit! Vind het een hele mooie naam juist. Het is dat we al een Luuk en Luke in de familie hebben, want anders had deze vast op ons lijstje gestaan.

Ik zou de naam gewoon kiezen.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Mooie, klassieke naam, wel jammer dat ze dat heeft gezegd, maar ik zou her naast me neerleggen.

14. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Wat ontzettend onhandig om je uit te gaan spreken over namen die je spuuglelijk vindt tegen een zwangere (en helemaal je schoondochter!). Ik snap dat je er mee zit, maar ik vind dat je er zeker niet een andere naam door zou moeten kiezen. Als het voor jullie Lucas of Milan is, laat dat dan zeker niet veranderen door de onhandige opmerking van je schoonmoeder. Al zou ik het zelf ook echt niet leuk vinden, hoor!

MSL12 likes this.
  15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ah ja fijn altijd zulke mensen.

Mijn moeder zei letterlijk "ik hoop dat je je nog bedenkt, J is echt een lelijke naam, ik vind Jens mooier, doe dat maar"
    Gek mens.

Gewoon de naam kiezen die jullie(!) Mooi vinden. Het is jullie kind!

Ik vind Lucas tevens prachtig!

MSL12 likes this.
  16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Tja jullie kind, jullie naam. Ik zou me er niks van aantrekken. De naam van onze jongste dochter wist ik van te voren ook van dat ze het niet echt een leuke naam vond. Jammer dan. Wij vinden hem mooi en het is ons kind. Zo kun je wel met iedereen rekening gaan houden, schiet niet op. Ik vind Lucas ook een leuke naam.

MSL12 likes this.
  17. missle

missle Fanatiek lid

Mar 4, 2010
    1,526
    1,073
    113
    Wij hebben precies hetzelfde gehad met de naam van onze dochter. Mijn moeder kwam ook met een lijstje wat ze allemaal echt niet zag zitten. Bij de naam van dochter kwam haar naam in dat rijtje nog eens extra benadrukt alsof ze er van griezelde toen ze het uitsprak. Ik vond het ook echt niet leuk toen, maar de naam hebben we niet veranderd. Ik heb het daarna een keer gezegd dat ze toen de naam had afgekraakt en dat ontkende ze toen heel stellig. Het scheelt misschien ook dat de band met mijn moeder niet echt goed is, ik vond haar mening echt niet belangrijk genoeg om er iets mee te doen.

18. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Bijzonder en lijkt mij een doelgerichte actie van je schoonmoeder om jou er anders over te laten denken, of om je een bepaalde richting in te sturen. Jammer dan, voor haar. Ik zou het echt niet veranderen. Jullie kiezen. Al gaat hij jul heten :D

Hier werd naam van zoon niet helemaal goed ontvangen. Ze zeiden niet dat het lelijk was ofzo...maar ze moesten er aan wennen. En ik vind het de mooiste naam die er is

DastyQueen likes this.
  19. Bine84

Bine84 Actief lid

Dec 22, 2014
    442
    288
    63
    Gewoon doen. Je schoonmoeder gaat de naam prachtig vinden zodra haar kleinzoon in haar armen ligt!

20. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Hey je bent niet alleen!

Toen ons dochter geboren was en ik aan mijn moeder vertelde hoe ze heet vond ze het een vreselijke naam en zei dit direct over de telefoon terwijl ons dochter net paar uur geboren was. Mijn man vond het een prachtige naam en heb geprobeerd me er niks van aan te trekken.

Nu zijn we weer in verwachting en dit keer vraagt schoonmoeder naar welke namen we in gedachte hebben. De jongensnaam die bij ons vast staat, trok ze zo een vies gezicht bij en zij iets in de trant van moge god ons beschermen. Ik zeg eerlijk die hele naam vond ik binnen no time vreselijk door haar commentaar. Maar mijn man houd voet bij stukdat we er niks van moeten aantrekken.

Denk dat onze mannen gelijk hebben ook. Gewoon zelf naam kiezen en niet vertellen tot de geboorte :o:

Share This Page