spuuglelijk onze naam :(

Discussie in 'Babynamen' gestart door MSL12, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Bij ons in de familie is er eens een mini oorlog geweest om de naam van een nichtje. Vreselijk. Uiteindelijk riep iedereen dat de ouders zelf moeten kiezen. Terwijl ondertussen iedereen aan het bemoeien was. Beter houden op: verassing of ik weet het nog niet:roflmao:

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Gewoon Lucas doen. Die generatiekloof zal nooit dezelfde smaak opleveren. Lucas is nu toch 1 van de normaalste namen, dus er is niks raars aan. Jammer dat mensen van tevoren zich met dit soort dingen bemoeien he.

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hopelijk heb je inmiddels het los kunnen laten? Niks mis met jullie gekozen naam!

Nicht van mij had exact hetzelfde. Zij wisten dat ze een meisje zouden krijgen. Schoonouders bemoeiden zich er graag mee. Paar weken voor de geboorte hadden ze gezegd: als je haar maar geen Lieke ofzo noemt, dat is toch geen leuke naam!
    Mag jij raden welke naam ze hadden uitgekozen, stond ook al op de proefdruk van het geboortekaartje.
    Ze (nicht en haar man) hebben het er samen over gehad en besloten dat het meisje gewoon Lieke ging heten. Het is HUN kind en zij moeten het ermee doen. Opa en oma hebben er nooit weer iets van gezegd en ze weten niet beter dan dat hun kleinkind Lieke heet.

Stel vooral jezelf tevreden, dat is het enige dat je goed kan doen. Er zal altijd iemand zijn die je naam niet zo mooi vindt. Jammer dan, pech voor diegene.

DastyQueen en MSL12 vinden dit leuk.
  4. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63

Bedankt ik heb het alweer wat meer los kunnen laten gelukkig! Het was gewoon stom en op dat moment raakte het me. Maar idd wij vinden het leuk dus daar moeten we gewoon aan vast blijven houden.

5. Melief

Melief Niet meer actief

Wow wat heftig zeg, al is een naam niet je smaak hou het lekker voor je zelf zeg!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Serieus???? :roflmao:

Geloof me, Jullie keuze is veeeeele malen beter dan Jens!

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

De naam van mijn oudste zorgde in de familie ook voor toestanden: niemand vond het een mooie naam, dus toen wij vertelden hoe hij heette was het: Hoe??? Nou, dat klinkt nergens naar! Of hoe moet ik dat uitspreken? Of maakte een eigen verbastering er van. Schoonouders hebben er altijd een iets andere versie van gemaakt (zucht) Wij vonden het wel een mooie en originele naam, al zou ik er nu niet gauw meer voor kiezen.

Gelukkig is zoon (hij is 21) heel erg blij met zijn naam, hij vind hem geweldig en origineel, je hoort hem ook eigenlijk nooit in Nederland. Dus ondanks iedereen zijn bezwaren is degene die hem draagt er enorm blij mee!! :thumup:

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja ze kon het niet laten om te zeggen hoe walgelijk ze hem vond. Net als zn tweede naam, vond ze ook vreselijk..

Fijn zo'n "moeder"

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

belachelijk! geloof me, die is niet goed wijs hoor.....J is een prachtige naam!!

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    De naam van mijn jongste komt ook vrijwel niet voor in Nederland. Ik geloof een stuk of 9x.
    Toen ze geboren was en ik mijn moeder aan de telefoon had heb ik de naam wel 5x genoemd en gespeld en nog snapte ze het niet (zo moeilijk is ie nou ook weer niet :rolleyes:) dus toen maar een appje gestuurd met de naam ;)
    Maar goed, ze is nu bijna 10 maanden en mijn moeder heeft enkel in het begin gezegd dat het wennen is. Ik weet dat ze het een verschrikkelijke naam vind. Vooral omdat het geen bekende naam is.
    (Mijn broer heeft 2 top 10 namen gekozen en die zijn helemaal geweldig volgens haar. Want ja, die namen zijn "in")

Maar ik vind Lucas een hele mooie naam. Mocht ik ooit een jongen krijgen... :thumup::D

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

of topic maar prachtige naam! had hem nog nooit eerder gehoord.

En je Rose dilemma met uitspreken op zijn Nederlands snap ik ook. Ik had Kate lang op het lijstje voor mijn dochter staan maar omdat ik zeker wist dat de opa's en oma's en vast nog meer mensen het op zijn hollands als Keet uit zouden gaan spreken heb ik het niet gedaan.

Twinkle81 vindt dit leuk.
  12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

dat vind ik echt super onbeleefd en onaardig. Als je dat al vind hou je dat voor je, helemaal als moeder van een net bevallen dochter. Ze zou zich moeten schamen!

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dank je. Ze is vernoemd naar haar overgrootoma Catharina. Het is een variant daarvan, maar we vonden de officiele Ierse spelling te moeilijk (dan krijgt ze iedere keer de vraag hoe haar naam uitgesproken moet worden), dus zijn voor de Amerikaanse spelling gegaan.
    Kate is ook een hele mooie naam, maar inderdaad ook niet met de harde Nederlandse klanken die er 'keet' van maken.

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik zou me er niet teveel van aantrekken, al snap ik wel dat het vervelend is. Ik begrijp sowieso niet hoe je een naam als Lucas spuuglelijk kunt vinden. Het kan je smaak niet zijn en je kunt er niet veel aan vinden maar spuuglelijk? Lucas is in mijn ogen een nette, neutrale, tijdloze naam. Zo’n naam waar je niet persé van hoeft te houden maar waar ook echt helemaal niks mis mee is. Ik denk eigenlijk ook dat je schoonmoeder wat overdreven heeft in haar mening.

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Op de naam van de tweede dochter van mijn zus reageerde ik trouwens ook niet meteen heel enthousiast. Mijn reactie aan de telefoon: Hoe? Hoe kom je daar nou bij? En dat terwijl je de naam inmiddels vrij vaak hoort. Ik vind er nog steeds weinig aan maar ik ben eraan gewend geraakt en het hoort bij haar dus is het prima. Dit werkt toch eigenlijk altijd zo?

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Snap dat het even niet leuk is om te horen maar hier ga je toch geen andere naam voor nemen? Niet doen hoor. Jullie kind, jullie naam. Het is maar een oma (die op de een of andere manier altijd heel 'claimerig' doen en het blijkbaar nodig vinden om overal een mening over te hebben)

17. abdomen

abdomen Niet meer actief

Hoi ts,

Wat jammer he, dat mensen het nodig vinden om zo te reageren. Alsof hun mening dusdanig belangrijk is dat je daarom de naam zou veranderen..... poeh. Nee meid, gewoon Lucas houden hoor! Het is een prachtige, stoere echte jongensnaam en het gaat om jullie gezinnetje!! Ik begrijp jou wel hoor, het haalt echt de glans eraf als mensen die dichtbij je staan het een lelijke naam vinden. Mijn vader vindt de naam van mijn zoon ook niet leuk. Hij heeft dat nooit benoemd, maar ik heb het gemerkt aan zijn reactie (stilte...). Ik was ook net bevallen en vond het echt erg hoor. Maar de naam past uitstekend bij ons kind en we zijn er blij mee. En dat is waar het om draait, nietwaar?

Succes meid, niet teveel laten leiden he!

Liefs

18. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Nou ben ik echt ontzettend nieuwsgierig naar de naam!

Heel vervelend als mensen zó moeilijk doen over een naam.

19. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Iemand schreef dé naam op tijdens m'n babyshower. En iedereen riep: Dat is toch geen naam?!

Moest er alleen maar heel erg om lachen :D

Deel Deze Pagina