Hoi, mijn dochter is deze week 3 maanden. Ze heeft verborgen reflux dus erg lang (t/m 10 weken) 120/4 en dat 6x p/d aangeboden. Met 7 weken (toen we bij de HAP zaten) overgestapt op Friso Comfort en een week later kreeg ze zantac voor haar mag. Toen kreeg ze een licht ingezakte fontanel (dus te weinig vocht binnen had ik van de kinderarts geleerd) dus ben langzaam overgegaan op 150/5. Eerst de avondfles, dan de ochtendfles en tussen door nog 3x 120/4. En toen alles 150/5. Dit krijgt ze nu bijna 3 weken lang. Ik merk dat ze behoefte heeft aan meer. Maar kan dat al binnen 3 maanden? Qua gewicht (bijna 5 kg) mag ze allang aan de 180/6. Op het pak friso staat dat ze vanaf 4 kg al aan de 150/5 mocht maar dat redde ze toen nog lang niet. Ik wil vanwege haar maagje haar niet overvoeden maar ook niet te weinig aanbieden. Ik denk persoonlijk dat 4 flessen 180/6 veel en veel te veel is voor haar. Ik denk dat het beter is nog even op 5 flessen te zitten tot ze er zelf wat meer tijd tussen laat. Hoe kan ik dit merken aan haar? Kwestie van uitproberen? Of toch nog een paar keer 150 aanbieden? Iemand schema's of tips?
Waarom gelijk over naar 4 x 180 en niet nog 5 flessen aanbieden? Hier bieden we 5 x 180 (200 ml) aan maar ze drinkt niet alles op. Overigens willen we ook 4 flessen gaan proberen maar ze is dan ook 6,5 kilo. Wat je zou kunnen doen is 200 klaarmaken er er dan 20 uitgieten. Daarna 10 cc eruit, daarna alles aanbieden. Of gelijk alles aanbieden maar zo rond de 150 ml even stoppen? Xxx
Met 5 flessen was het hier 3x 150 en 2x 120. Nu met 4 flessen 2x 150 en 2x 180. Ik heb gemerkt dat t ook een beetje proberen is hoe of wat met de fles voeding. Ik heb altijd naar de behoeften van J gekeken . Met 5 flessen had ik eerst alles opgehoogd naar 150 maar dat bleek te veel. Toen ben ik gezakt met de flessen waarmee ze t redde en bleef ik op 150 waar ze om meer dan 120/4 vroeg. Ik denk dat je t gewoon moet uitproberen ... Hier Nu op 4 flessen en dit regelde ze zelf. Ik heb toen dus wel 2 flessen opgehoogd naar 180/6 .
Onze zoon kreeg 5 keer 180/6, ik heb de fles van 23 uur laten vallen omdat op advies van het CB we konden gaan afbouwen naar 4 flessen zodat we als hij 4 mnd is kunnen starten met fruit en groente. (hij is nu 3,5 mnd en weegt 7 kg). Heb de andere flessen niet opgehoogd want hij lijkt er voldoende aan te hebben. Dus nu 4 keer 180/6. Vul de fles van half acht 's avonds (de laatste) wel met 210/7 maar dit drink hij niet op, hij laat altijd zo'n 35 ml zitten .. dus is het ook gewoon een 180/6. Hij slaapt gewoon door tot half acht 's ochtends. Babietjes geven zelf wel aan hoeveel ze nodig hebben.
Bij ons zoontje zijn we ook iedere keer heel rustig aan de flessen gaan opbouwen. Hij spuugde ook vaak en dachten in eerste instantie ook aan reflux. Maar hij spuugde wel veel maar had ook veel lucht in zijn buikje wat er voor zorgde dat hij vaker en veel spuugde. Bij hem moest alles heel rustig aan op gebouwd worden. Als je inderdaad het idee hebt dat je dochtertje wat meer voeding zou lusten dan zou ik eerst de fles ophogen waar bij je het idee hebt dat ze de meeste honger heeft. Dan kijken hoe dat gaat qua spugen, maagzuur en honger gevoel. En mocht ze nog trek hebben dan rustig aan nog een ophogen. Ons zoontje kreeg met 3,5 maand 5 x 180/6 Maar kijk vooral naar je kindje en wat zij nodig heeft.
Tim heeft ook verborgen reflux dus wij hebben het ook echt pas opgehoogd wanneer hij duidelijk aangaf behoefte aan meer te hebben en zelfs dan heel voorzichtig. Maar waarom met 3 maanden naar de 4 flessen willen, hier zitten we (ondanks zijn reflux??) gewoon aan de 5 flessen van 180 hoor, kan hij helemaal prima. Van 5 naar 4 flessen gaat dan uiteindelijk vanzelf, maar daar lijkt ze mij met 3 maanden toch nog te jong voor.
We zitten nu op 4x150 en 1x 170ml (afgegoten tot 180 en een klein bodempje laten staan). bedankt voor de tips Ik wil geen 5x180 aanbieden omdat ze dan echt vreselijk teveel krijgt en ik wil gewoon voorzichtig opbouwen.