Squid game

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jinxx, 3 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik heb 'm in 3 avondjes afgekeken. Vomd het echt wel een leuke mini serie. De afleveringen waar ze een spel spelen zorgen ervoor dat het blijft boeien. Wat het einde betreft kan het niet anders dat er een vervolg komt. :D
     
  2. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Wij hebben gisteren 2 afleveringen gekeken. Benieuwd naar de rest.
     
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ben ik dan echt de enige die er geen bal aan vindt :oops:o_O
     
    mamameer, JongetjeM, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.888
    5.571
    113
    Vrouw
    Nee hoor ;)

    Ik heb gekeken omdat mijn vriend keek, maar vond er ook geen zak aan. Veel te veel van hetzelfde en veel te voorspelbaar.
    De vips, idd tenenkrommend zoals hierboven al genoemd werd, en de twist in het plot vond ik totaal niet verrassend. Het einde, slap...
     
  5. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Nee hoor, ik heb nu 4 afleveringen gekeken en het is een beetje haat liefde wat ik voel voor deze serie :p

    Die persoonlijke verhalen van de karakters interesseren me eigenlijk helemaal niet, alleen de spellen vind ik ‘leuk’ om te kijken.
     
  6. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Denk het niet hoor. Ik heb de serie uitgekeken en vond m pas na 4 afleveringen interessanter worden. En net zoals velen vond ik alleen de spellen leuk. Mijn man heeft een stukje meegekeken maar die vond het niets. Maar naar het einde toe wordt het steeds spannender vind ik. Normaal hou ik helemaal niet van dit soort films/serie qua elkaar afslachten zeg maar. Maar de wanhopigheid die je ziet bij de spelers en de keuzes die ze daardoor maken maakt het interessant.
     
  7. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Wel een origineel verhaal. Het begin moet je even doorheen. Maar ze nemen wel de moeite om de karakters goed neer te zetten en wat inhoud te geven. Dat is bij veel van dit soort series niet.
     
  8. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Ik heb het nog niet gekeken, maar ben het nog wel van plan.
    Ik lees hierboven wisselende reacties en ook dat de persoonlijke verhalen niet zo boeiend zijn.
    Ik las toevallig vanmorgen dat iemand die Koreaans spreekt de versie met Engelse ondertiteling had gekeken en dat de vertaling extreem slecht was, waardoor mn de persoonlijke verhalen niet tot hun recht kwamen.
    Dat zou wel jammer zijn dan.
     
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik vond het zo langdradig dat ik elke aflevering gewoon hele stukken heb doorgespoeld. :|
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.053
    3.520
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad.
    Ben wel blijven kijken omdat ik benieuwd was of het me nog ging boeien, maar nee...
     
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    En er ook aan begonnen maar weet nog niet goed wat ik ervan moet vinden.
    Ik erger me wel dood aan dje hoofdrolspeler. Die kan echt niet acteren
    Zo verdreven, hoe hij praat , verkeerde gezichtsuitdrukkingen/reakties bij bepaalde dingen die hij doet of zegt..ik weet het niet goed uit te leggen.
     
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.493
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    gisteren dus begonnen, met m'n dochter van 13 - omdat haar vriendin het ook keek...maar het was al snel duidelijk- die mishandelingen in het begin waren al véél te heftig eigenlijk. En dan het eerste spel... maar goed dat ze dat niet gezien heeft, toen was ze al naar boven ;) . Ik vind de hoofdrolspeler ook niet geweldig. In alle andere series heb ik betere gezien (hoewel die misschien ook wel wat 'te' waren... te gelikt als het ware) . Maar ik ben nog wel geboeid. Ik begrijp dat aflevering 2 wat saai is - dus dat is nu ingecalculeerd ;) . Dat scheelt misschien.
     
  13. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    grappig io heb sommige spellen juist doorgespoeld. Zoals dat knikkeren... kon wel wat sneller! Vond het juist ook mooi hoe het tussen de spellen ging en hoe je dit trekt.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Mijn man kijkt heel veel Aziatische films, van hele oude Japanse films, komische films tot aan squid game, en wat ik er zo van mee krijg (ik vind er niet veel aan) is dat ook erg in de manier van acteren in Azië zit.
     
    Merlino en Mapje vinden dit leuk.
  15. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Hier ook helemaal af gezien. Geen diamant hoor, maar wel een 8 waard wat mij betreft.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  16. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Hier ook uitgekeken.. dat taaltje tja daar moet je even doorheen maar vond het weer eens een keer wat anders


    Ik kijk nu toch wel heel anders naar Annamaria koekoek Hahaha (groen licht rood licht)
     
    Zuul en Athina vinden dit leuk.
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    De manier van acteren moet je aan wennen. In Azië maakt men op een (voor ons) andere manier tv en film. Datbis in onze ogen wellicht te gemaakt. Maar daardoor niet minder. Je bent hier gewend aan Amerikaanse series en films. Maar dat is zoveel van hetzelfde...

    Ik vind het heel fijn om te merken dat (bijvoorbeeld) Netflix zorgt voor veel meer diversiteit. Je komt in aanraking met Spaanstalige series en nu een goede Koreaanse serie. En series met mensen met meer diverse achtergronden of opvattingen. Er is gelukkig veel meer dan Hollywood (of Nederlandse romantische films).
     
    Zuul, Athina en Feye vinden dit leuk.
  18. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Alleen die zeikstem van dat irritante vrouwtje mocht er wel uit o_Oo_Oo_Oo_O
     
  19. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.053
    3.520
    113
    Vrouw
    Haha, ik dacht ook bij spel: laat het nu haar beurt zijn...
     
  20. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.574
    6.269
    113
    Daar hoopte ik ook steeds op.
     

Deel Deze Pagina