Squla....doe of niet doen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zoe123, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, mijn dochter heeft vorig jaar ook Picatypen gedaan. Beviel prima. Mijn zoon gaat het volgend jaar ook doen als ze dat niet ook op zijn nieuwe school aanbieden.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik zou een hele nieuwe en andere uitdaging zoeken buiten school.

Mijn broertje was ook altijd voor...en buiten school deed hij 3 sporten en kreeg hij computers om mee te experimenteren.

Ik vind schoolwerk veel te beperkt voor de ontwikkeling van kinderen.

Onze zoon is niet perse voor op school ( soms wel soms niet) maar heeft buiten school heel erg zijn eigen pad gekozen wat betreft ontwikkelen. Zo maakt hij als hij iets interessant vindt daar zelf een heel verslag en werkstuk van op de pc.
    Nu is dat bijvoorbeeld morse.
    Of moet iets maken wat hij in zijn hoofd heeft.

Misschien kun je kijken of er niet iets is voor je dochter wat ze interessant vindt en schoolwerk kan toepassen. Bijvoorbeeld als ze spelling en taal erg leuk vindt dan kan ze misschien wel een boek gaan schrijven. Of misschien korte verhalen.

Leonardo Da Vinci deed het ook zo en ik denk dat je zo veel meer leert.

Zoe123 vindt dit leuk.
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.768
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #23 tupp, 2 mei 2019
    Laatst bewerkt: 2 mei 2019
    Mij ervaring: squla is leuk op school, ter afwisseling van het 'gewone' werk. Maar thuis is squla ineens schoolwerk en dus alsnog saai.
    Prima manier om te oefenen, als je vindt dat je kind 2 of 3 keer per week extra schoolwerk moet doen om bij te blijven. Dat geldt niet voor jouw kind, maar voor eventuele meelezers met kinderen die juist meer moeite moeten doen voor school; als je kind per se thuis moet oefenen, dan denk ik dat Squla één van de minst vervelende manieren is. Maar verwacht -bij de meeste kinderen- niet dat ze het uit zichzelf voor hun plezier gaan doen. De lol is er snel vanaf en dan wordt het weer gewoon een 'moetje'. Maar wel een leuker moetje dan werkbladen of bijvoorbeeld de werkpakketjes van Snappet (als je kind daar op school mee werkt.)

Behalve Squla bestaat trouwens ook "Junior Einstein". Volgens mij hetzelfde idee. Ik heb er geen ervaring mee, maar verwacht dat "leuk op school maar thuis geen hobby" ook daarvoor op gaat. Als je kind thuis moet oefenen voor school, kun je die twee misschien afwisselen voor de variatie.

Specifiek voor TS: heeft school aangegeven dat ze met je dochter voor één of meer vakken willen gaan versnellen? Of wil je dit uit jezelf doen? Houd er dan wel rekening mee dat de verveling op school waarschijnlijk alleen maar toeneemt als je haar nu thuis al stof uit hogere groepen gaat aanbieden.

Ik denk dat je eerst moet bedenken wat het doel is dat je wilt bereiken. Waarom wil je haar thuis laten oefenen met schoolwerk?

Deel Deze Pagina