Betalen jullie die? Ik heb vorig jaar voor 2 kinderen 30 betaald Nu stond er in de laatste nieuwsbrief dat iets van 55 % van de ouders heeft betaald ik vind dit vrij weinig... Ze doen er immers leuke uitjes van en kerst, sinterklaas etc Als er zo weinig word opgehaald worden er ook minder leuke dingen ondernomen wat erg jammer zou zijn
Ik betaal niet. Wij moeten 75 euro betalen (1 kind), en dat is excl. het schoolreisje, met kerst, pasen, sportdag, etc, moeten ouders ook altijd zelf wat bakken/boodschappen meenemen, en uitjes wordt vaak ook een bedragje of vervoer gevraagd. Ik heb twee jaar in de MR gezeten van de school en daar wat dingen gehoord die mij niet bevielen. Verder wordt naar de ouders ook helemaal niet gecommuniceerd waar het geld aan besteed wordt. Dus daarom mijn reden om niet te betalen. Schoolreisje, uitjes, etc, betaal ik uiteraard wel altijd en gaat ze dus ook mee. En ik ben altijd hulpouder en bakmoeder voor allerlei activiteiten.
Ja, bij ons is het maar 25€ en ze zijn heel transparant in waar ze het geld voor gebruiken... je kan ook de jaarafrekening bekijken, daar staat het op de cent nauwkeurig wat ze voor sint/kerst/pasen uitgegeven hebben.
De oudervereniging moet jaarlijks een openbare vergadering organiseren waarin ze verantwoorden waaraan het geld besteed wordt. Ben heel benieuwd wat ze doen van € 75,- per kind als schoolreis daar niet eens in zit! Wij betalen altijd. Dit jaar 38 euro incl. schoolreis. Wij houden de kosten bewust laag, zodat het voor vrijwel iedereen op te brengen is. Als dat niet gaat, is er ook nog Stichting Leergeld. Het is daardoor nog niet voorgekomen dat ouders het niet konden betalen. Van de ouderbijdrage worden hier o.a. de cadeautjes gekocht voor 5 december, traktatie met Pasen, materialen voor activiteiten bij carnaval etc.
Wij betalen altijd iets meer. School heeft een potje voor kansarme gezinnen, dat op die manier gevuld wordt. Schoolreisje is 25 euro en vrijwillige bijdrage 20. Voor kleuters is het schoolreisje 7,50 euro
Ik betaal het wel altijd. Vrijwillige bijdrage is €25,- per kind. Schoolreisje is dit jaar ook €25,- per kind.
Ja, ik heb altijd betaald. 37,50 Voor de basisschool. De middelbare school is een heel stuk duurder wat ouderbijdrage betreft. Heb dit jaar 170 euro (meen ik) voor 4 Havo betaald en 130 voor de brugklasser.
Ik betaal altijd, dacht ook altijd dat 'vrijwillig' ongeveer verplicht is? Hier 108 euro totaal. 38 euro voor sint/kerst/pasen/cultureel/sportdag enz 30 euro voor schoolreisje 40 euro voor overblijven
In dat geval is het wel niet meer echt ‘vrijwillig’ te noemen, toch? Wij kennen dat hier niet, een systeem van vrijwillige bijdrages. Is misschien iets specifieks voor Nederland? Moest het hier bestaan, zou ik wel een bijdrage leveren. Wij sponsoren de school op andere manieren (bv. wanneer de kinderen met kerst spulletjes verkopen ten voordele van de school, door aanwezig te zijn op activiteiten die de school organiseert en daar dan te consumeren,...) Als er hulp wordt gevraagd (bv. rijden bij kleine uitstappen,...) helpen we ook vaak.
Uiteraard betaal ik die 65 euro per jaar. Er worden veel leuke dingen van gedaan en ik wil niet die ouder zijn die niet wenst te betalen, maar haar kind wel aan alles mee wil laten doen.
Is bij ons via factuur, dus niet vrijwillig. Denk wel dat er voor kansarme gezinnen tegemoetkomingen bestaan.
Ja, die betalen wij elk jaar, het is iets van 30,- schoolreisje is bij ons ook apart, zo rond de 10,- (groep 1/2, vanaf groep 3 wordt het duurder)
Ja, wij betalen ieder jaar. Ik zou niet weten waarom niet; er worden leuke dingen van gedaan. Het is hier 55 euro per kind incl. schoolreis. Kamp kost 125 euro extra.
Hier is het ook zo dat als je niet betaalt, je kind in principe niet mee mag doen met de activiteit - maar wel gewoon onder schooltijd wordt opgevangen. De bijdrage is dus vrijwillig omdat de activiteiten dat ook zijn. De kosten zijn €30 per kind per jaar en dat is incl schoolreisje, excl kamp in groep 8. Ze zijn heel transparant over waar het geld aan wordt uitgegeven - dit zijn ze wettelijk als vereniging ook gewoon verplicht. En het gaat ieder jaar vrijwel precies op.