Zoontje gedraagt zich vreemd

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door 3boymom, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Beste mensen,

Ik hoor graag of iemand ervaring hiermee heeft. Mijn zoontje van 4 jaar zit sinds 23 januari 2019 op de basisschool in groep 1. Hij zat hiervoor op het kinderdagverblijf en deed daar een beetje hetzelfde. Bijvoorbeeld bij binnenkomst glijdt hij naar binnen op zijn buik? en als een klasgenootje voor de deur van school of elders gedag zegt maakt hij rare bewegingen (indruk maken) laat zich vallen en gaat gek doen maar zegt dan geen hoi terug.. Verder heeft hij nog geen vriendjes gemaakt en is erg gehecht aan de juffrouw. Hoor graag dus iemands ervaring.

Gr Doedie

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klinkt als héél verlegen... de juf is veilig. En vriendjes maken duurt vaak even bij de kleuters hoor... Het naar school gaan op zich en de hele dag in een groep met andere kinderen in een andere routine dan thuis, dat vergt al zoveel van ze... Ik vind het nu - op dit moment nog niet zo vreemd.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het lijkt of hij niet zo goed weet hoe hij zich in taal moet uitdrukken.
    Zou gewoon eens met hem bespreken wat hij kan zeggen i.p.v doen en er verder nog niet teveel aandacht aan besteden.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Herkenbaar! Onze knul kwam zo ook de peuterspeelzaal binnen, al glijdend op zijn knieën door de klas.

Soms heeft hij die gekkigheid ook op school. Bij ons was het niet omdat hij niet taalvaardig genoeg was maar omdat hij zich zelf geen houding wist te geven.
    Op de peuterspeelzaal verveelde hij zich enorm, omdat hij voor liep zocht hij vooral contact op met de leidsters. Echte vriendjes had hij niet maar kindjes volgende hem omdat hij leuke ideeen had. Stoeltjes achter elkaar zetten in de peuterspeelzaal en dan vragen wie er mee op reis ging en dan hele verhalen verzinnen.

Nu zit hij bijna een jaar op school en doet hij soms nog gek, hij speelt met kindjes maar het zijn geen echte vriendjes. Omdat hij verder is gaat hij vaak te snel voor andere kinderen. Hij is heel enthousiast en gaat graag, als het spannend is doet hij ook gek. Nu mag hij de kring volgen in groep 2 en kan hij het spannend vinden en doet hij bij de inloop druk en gek. Ook wanneer hij heel enthousiast is en blij

5. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    In mijn ogen clowneske gedrag. Kortom geen houding weten te geven. Onzekerheid.

MaMa vindt dit leuk.
  6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Eens dat het lijkt alsof hij zich niet goed houding weet te geven. Ik zou het dus niet zomaar erbij laten, maar hem juist handvatten geven zodat hij weet hoe hij zich wel moet gedragen. Bv Als een kind hoi tegen hem zegt, zeg tegen hem zeg maar hoi terug. Als hij dan niet reageert, dan aandringen en zeggen je kan het wel, zeg maar hoi terug tegen pietje.

Deel Deze Pagina