SRB in de mmm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Srb, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hierbij het beloofde verslag. Het was een heftig gesprek, met een op zich wel verwachte uitkomst. Op 13 mei is mijn kijkoperatie gepland. We gaan nu dus eerst op vakantie en direct daarna is het grote moment... Of eigenlijk is eerst de grote vakantie en dan een dagje ziekenhuis. Dan klinkt het net iets beter he :)

Op zich is er uit de hsg niet echt iets gekomen, in november, volgens mijn arts. De radiologe vond echter dat mijn rechter eileider iets te dik was (1,1 mm in plaats van 1 of zoiets). In eerste instantie wilde mijn arts minimaal 6 iui's proberen, maar daar is ze op terug gekomen in overleg met haar collega's over die eileider (geloof ik). En het is natuurlijk ook zo dat, als er toch iets blijkt te zijn, het beter is om het nu te weten. Het klonk alleen wel heel naar zeg. Voor degenen die nog niet zo'n operatie hebben gehad, hierbij de uitleg van mijn arts: ze maken twee sneetjes in je buik, door de ene gaat een tastdingetje en door de andere een buisje waarmee ze lucht in je buik spuiten, en dan tot slot spuiten ze blauwe vloeistof in je baarmoeder via de onderkant. Van te voren wilde ik nog vragen of ik per se onder narcose moest of dat plaatselijke verdoving ook mocht, maar met dit verhaal klonk die volledige narcose ineens wel heel aanlokkelijk :)
    Twee mogelijke oorzaken die hieruit kunnen komen is dat er toch verklevingen zijn, die ze met de hsg niet konden zien, of verstarde eileiders (die dus niet in staat zijn het eitje te pakken). In het eerste geval kijken ze of ze de verkleving op kunnen lossen. En in het tweede geval gaan we direct over op ivf. In ons ziekenhuis is gelukkig geen lange ivf-wachtlijst, dus dat scheelt in ieder geval.

Maar goed, zo ver zijn we nog lang niet. Het zou ook nog best heel goed kunnen dat we tot nu toe gewoon pech hebben gehad, en dat er niets aan de hand is...

Eerst op vakantie, dan op mijn eerste werkdag (of eigenlijk niet dus) de kijkoperatie en zien we het wel. Doordat de operatie dan is, missen we nu ook niet meer dan de twee geplande cyclussen, dus het is ook wel fijn dat het zo snel kan.

Overigens was het gesprek ook vooral heftig omdat mijn arts al voor de tweede keer dat ze mij onder behandeling heeft, met zwangerschapsverlof gaat... Vanaf eind mei, als we verder gaan met de volgende ronde, is ze weg. Vorig jaar had ze echt een vreselijke vervangster, maar die komt nu gelukkig niet terug. Ze denkt dat het met haar nieuwe vervanger wel zal klikken. Ik ben benieuwd.

Nou, iedereen weer op de hoogte. Ondertussen komt de vakantie nu echt dichtbij! Morgen laatste wasjes draaien en reisspulletjes kopen, dan zondag een rondje familie om iedereen gedag te zeggen, maandag nog een dagje werken, dinsdag tassen pakken en dan weg! Joehoe!

Dikke knuffel voor iedereen!

2. fijn dat je wat duidelijkheid hebt gekregen. al klinkt het wel allemaal ontzettend heftig. hoe is je vriendin eronder?

wijzelf hebben ook verschillende behandelende artsen gehad, en wij vonden ze ook allemaal erg aardig :)

maakt het voor je donor nog uit als je het ivf traject in zou gaan?

3. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Jee, wat een verhaal zeg.
    Wel top dat de operatie al zo snel kan. Dat scheelt in tijd.
    Het is natuurlijk niet te hopen dat ze iets vinden, maar stel dat er iets is en je weet het niet doe je alle iui´s voor niets.

In ieder geval eerst lekker de vakantie!
    Have fun en geniet ervan. Veel foto´s maken!

Liefs H.

4. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Geen idee wat hij ervan zou vinden, ik heb hem nog niet gebeld eerlijk gezegd. Ik denk het niet, het maakt voor hem niet zoveel uit toch? Nu moet hij zijn potje inleveren, en dan toch ook? Heb me eerlijk gezegd nog niet echt verdiept in ivf, ik ga er nu nog maar even vanuit dat we daar helemaal niet terecht komen.

Mijn vrouw vindt het ook heftig, vooral ook omdat het nu nog meer dan al die andere dingen, echt heel medisch is. Het was al echt natuurlijk, maar als ze helemaal in je gaan snijden. En ik ben al eens geopereerd, aan mijn hand, en toen ben ik zo beroerd geweest van de narcose, daar zien we allebei nogal tegenop.

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    zo,heftig zeg, maar wel fijn dat het zo snel kan. Ik heb ook al 3 verschillende artsen gehad, en ze hebben er allemaal weer een andere kijk op, dus soms is het juist wel prettig.
    geniet maar lekker van jullie vakantie eerst,dat heb je wel verdiend!

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ja, die kijkoperatie lijkt me niet echt iets om naar uit te kijken! Gewoon met volle teugen genieten van jullie vakantie en tegen dat jullie terug zijn moet je maar eens even naar het ziekenhuis gaan ;) Ik hoop dat je niet te veel last zal hebben van de narcose maar het lijkt me ook aangenamer om onder volledige te gaan dan alleen plaatselijk.

Het komt nu wel echt dichterbij die vakantie! Veel foto's nemen die je hier nadien komt showen he!

7. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Lieverd,

Wat een nieuws heb je weer gekregen zeg... dat is wel even een tegenvaller dat je geopereerd gaat worden toch?

Focus je maar lekker op je nu echt bijna-vakantie! Neem de rust je hebt het verdiend!

HEEL VEEL PLEZIER

xxx

8. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Jeetje meid, het is toch wat.
    Dat lijkt me ook heftig hoor, een operatie.
    Maar als het leidt tot onze grote wens, dan is het de moeite waard toch.
    Ik hoop dat ivf je gespaard gaat worden en dat je straks met de volgende iui zwanger raakt!

Nu lekker genieten van je vakantie!

Het komt allemaal wel goed, meis!

Groetjes Jinky

9. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Jeetje wat een verhaal zeg.

Wil je even een hele fijne vakantie toewensen.
    Ga er lekker van genieten.
    Ff lekker je gedachten ergens anders.

Liefs Kareltje

10. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo!

Ben even ingelogd om een berichtje te lezen. We zijn nu in San Francisco! En het is gaaf! Heerlijk weer en supermooie dingen gezien.

Bedankt voor jullie berichtjes!

Dikke knuf!

11. wolly

wolly Niet meer actief

Geniet van jullie vakantie :)

12. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Jee, jij bent snel!

Lekkere reis gehad?

Nou geniet ervan en doe veel leuke dingen.

xxx

13. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    San Fransisco lijkt me geweldig :D al een leuke reis gehad tot nu toe?

Geniet er maar lekker van want voor je het weet zit je al op het vliegtuig terug naar huis... jee, lekker vooruitzicht :)

14. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Geniet maar lekker daar!

*jaloers* hihihihi

xxxx

15. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo! We zijn weer thuis! En het was echt geweldig. Zou graag wat foto's delen, maar weet niet of jullie er op zitten te wachten :) Het was in ieder geval super.

En inmiddels nog meer nieuws. Gisteren was namelijk mijn laparoscopie (blijft een lastig woord zeg, waarom heet dat niet gewoon een buikkijkoperatie). Ik had door de jetlag (we zijn zaterdagavond na 32 uur wakker te zijn geweest thuisgekomen...) en zenuwen nauwelijks geslapen. Ik zag er zo tegenop! Maar het viel echt heel erg mee. Dat kwam met name door de goede uitslag (ze hebben niets kunnen vinden, hierover zo meer!), maar ook doordat iedereen echt zo lief was. De verpleging was lief en heel attent, de anesthesist maakte lieve grapjes, de arts stelde me op mijn gemak en kwam maar liefst 3 uur voordat ze hadden gezegd al langs om de uitslag te bespreken. En doordat ik tijdens de operatie iets tegen de misselijkheid van de narcose had gekregen, heb ik ook geen last van mijn maag gehad, en al na 2 uurtjes heerlijke boterhammetjes gegeten. De pijn viel ook erg mee, door de grote hoeveelheid pijnstillers (waar je overigens ook best vrolijk van wordt, dat hielp natuurlijk ook wel).
    Dus al met al, een hele hoop zorgen voor niets :)

De uitslag dus. Ik heb vaak (in ieder geval rondom de eisprong en menstruatie, maar ook nog regelmatig tussendoor) pijn in de buurt van mijn rechtereileider (danwel blindendarm?), al sinds mijn 13e. Ik was er diep van binnen van overtuigd dat daar wel iets mis mee moest zijn. Dat bleek echter niet het geval, hooguit een overgevoelig stelletje zenuwen... De arts complimenteerde me met mijn mooie baarmoeder, waar ik suf genoeg toen erg trots op was. :) Tijdens het inspuiten van de vloeistof leek het even of mijn eileiders dicht zaten. Dat bleek echter aan de assistent te liggen, de spuit zat los waardoor de vloeistof over mijn buik en benen heen schoot, in plaats van in mijn baarmoeder... :) Toen dat opgelost was, bleken ook de eileiders keurig door te lopen. Mijn benen zijn nu nog wel blauw (heb me wel gewassen, maar door de pleisters en hechtigen nog niet uitgebreid durven douchen).
    Mijn schouders doen nog steeds pijn van de overgebleven lucht, en mijn keel doet ook pijn van de beademing (denk ik, dat stukje heb ik gelukkig gemist), maar allebei al veel minder dan gisteren. En ook mijn littekens doen niet echt pijn.

De arts had ook geconstateerd dat ik over een paar dagen ongesteld moet worden (klopt ook, vandaag is cyclusdag 21, zonder hormonen verwacht ik het rond dag 26), en hij vond dat we dan gelijk verder moesten, omdat alles er nu zo goed bij lag. Dat vinden wij ook! Ergens begin volgende week zal de uitgangsecho wel zijn dus, en dan over een dag of 18 de volgende iui.

Een en al goed nieuws dus :)

Ben heel benieuwd hoe het verder met iedereen is! Ga dus nu ook even uitgebreid rondlezen.

Dikke kus!

16. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hey Vakantiegangster!

Wat een mooi nieuws zeg! En een fijne vakantie gehad een een operatie die meeviel! en wat een mooi resultaat! Wie wil nou niet horen dat ze een mooie baarmoeder heeft :D !

Geniet nog even van je "ziekte"dagen en daarna nog even ongesteld worden en dan weer aan de slag!

Ik zal heeeeeel hard voor je duimen dat deze keer gewoon lekker raak mag zijn!

xxx

17. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Dank je wel! :)

Voor de liefhebbers: ik heb ontdekt hoe je foto's kan delen. Als je hieronder op Album klikt, kun je een paar van mijn mooiste vakantiefoto's zien.

18. ik zit wel op foto's te wachten! waar blijven ze? :p
    fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.

enneh.. de rest is allemaal super positief nieuws natuurlijk!
    ik ben heel blij voor je!
    liefs!

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hoi srb, leuk dat je er weer bent! mooie foto's zeg van de vakantie, vooral dat eekhoorntje, erg schattig. En wat een goed nieuws allemaal, dat is een goed begin voor de komende tijd! Word maar snel ongi, dan kun je weer gauw aan de volgende iui beginnen!

liefs wies

20. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Hey meis,

Welcome back!
    Je kan vast niet uitgepraat zijn over je vakantie. Ik kan me voorstellen dat het heel erg gaaf was. Leuke foto´s, ik vind vooral de foto van the golden gate in de mist heel erg mooi.
    Hebben jullie op de luchthavens nog veel vertraging gehad?

Wat een opluchting dat de kijkoperatie mee is gevallen en natuurlijk geweldig dat ze geen rare dingen hebben gevonden....dat moet gewoon goed gaan de 4e keer.

Heb je nu nog een paar dagen om bij te komen of moet je meteen weer aan de slag?

Wij zijn blij dat je er weer bent.

Deel Deze Pagina