SRB in de mmm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Srb, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Jaa, ik heb weer internet! En ook heel veel te vertellen (was zo boos op het ziekenhuis vrijdag en ik heb iets heel stoms gelezen dat ik ook beslist wil delen), maar ik moet weg nu. Zucht!

En ook nog: ik heb een megablauwe plek op mijn buik van de gonal van gisteren. Echt raar, dat heb ik nog niet eerder gehad. Misschien scheef geprikt? Vanavond de pregnyl, ook spannend.

Tot later, hopelijk kan ik vanavond mijn verhaal alsnog doen en even bij jullie allemaal kijken, ben heel benieuwd hoe het met iedereen gaat.

xxx

2. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Nou, jee...ik kom vandaag zeker nog een paar keer spieken op je forum. Ik hoop niet dat het heel ernstig is en anders weet je het, wij staan achter je!

Het kan voorkomen dat je met prikken net een bloed of haarvaatje raakt en dan heb je een blauwe plek

3. srb, ik ben benieuwd wat je wilt delen dan ;)

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik ook,waar blijf je?

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nou... lekker even iedereen nieuwsgierig maken en dan radiostilte :confused: ;)

Ik ben ook benieuwd naar je verhaal hoor!

6. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo!

Sorry hoor, wilde jullie niet onnodig lang in spanning houden :) De verjaardag was natuurlijk bij nader inzien hartstikke leuk. Het regende niet, en de boot bleek ook overdekt. De moeder van de jarige is (via haar zoon, ik ken haar zelf niet zo goed) op de hoogte van ons traject. Ze kwam speciaal even naast me zitten om erover te praten. Toen bleek dat ze zelf vroeger ook 7 jaar heeft moeten wachten voor ze zwanger was. Het was echt zo fijn om even met haar te praten. Net als het forum, maar dan in levende lijve :) En met succesvolle afloop. Haar kinderen zijn inmiddels 30 en 32.

Maar goed, mijn verhaal van vrijdag (bereid je vast voor, je moet nog wel even lezen :) sorry, ben vaak wat lang van stof) .
    Ik moest om 8 uur in het ziekenhuis zijn, voor de tweede fm. Heel lief van de dokter, omdat ze wist dat ik vrijdag een uitje van mijn werk had. Ik was zelfs te vroeg, dus had ik even tijd om te lezen. Ik ben er natuurlijk vaak en zo vaak worden die tijdschriften niet vernieuwd, dus de enige die ik nog niet kende was: "Ik ben zwanger". Domme keus natuurlijk, maar goed, het was vroeg. Er stond zo'n bladzijde in met "Weetjes", en dit stond er (ongeveer): "Het duurt gemiddeld 3 maanden voor je zwanger bent. Daarom worden er zoveel baby's in de herst geboren, omdat veel mensen hopen op een zomerbaby."
    Ik heb natuurlijk veel hormonen in me, maar ik heb me daar toch een partij over zitten opwinden. Hoe komen ze daar nou bij! Ten eerste, het duurt gemiddeld helemaal geen drie maanden, praat ons even een rotgevoel aan! Ten tweede: mijn lief werkt bij het CBS en heeft een tijdje geleden een tabelletje gevonden met daarin hoeveel baby's er in elke maand geboren worden. September staat inderdaad bovenaan, maar op nauwelijks enig verschil daaronder staat maart. Ten derde: wie wil er nou bewust een zomerbaby? Wat maakt het nou uit? (tenminste, ik kan wel redenen bedenken waarom je het leuk vindt als een kind in een bepaalde maand jarig is, maar niet dat dat nou zo belangrijk is dat je ook daadwerkelijk een paar maanden gaat wachten met klussen om te voorkomen dat je kind misschien in de verkeerde maand jarig is! Wie doet dat nou?)

Goed, jullie snappen het, hormonen :) Maar toch, dat van die drie maanden deed even goed pijn. Het stond er niet, maar ik voelde me toch ineens een enorme loser omdat ik niet in staat was om die termijn te halen.

De fm was zo geregeld (mijn nieuwe arts is ook echt zo'n lieverd, dat was een hele opluchting) en daarna moest ik naar het secretariaat om de afspraak voor de iui te maken. Inmiddels was het kwart over 8. De secretaresses zaten er ook, maar de deur was nog dicht. Ik liep toch maar even naar binnen, ik dacht, misschien hebben ze niet gezien dat er al wachtenden zijn. Nee dus, ze gaan pas om half 9 open. Ik: "sorry, mag ik toch vast een afspraak maken, ik mocht speciaal vroeg komen van de dokter omdat ik vroeg op mijn werk moet zijn." Zegt die secretaresse: "nee, we zijn nog niet open. Als je een afspraak wil maken, kun je om half 9 komen." Ik: "mag ik dan anders wel vast een potje en een formulier? Dan bel ik wel over de afspraak." Wordt die secretaresse toch boos, dat ik best even kan wachten en dat regels regels zijn, enzovoort. Er stond iemand achter me, die binnensmonds zei: "Ik zou boos worden als ik jou was..." Maar dat lukte niet, ik ging gewoon huilen en ben maar weggelopen. Het is zo suf, want het ging natuurlijk om een kwartier, en het zal ook wel heel irritant zijn, maar ik snap dan ook niet zo goed waarom die arts mensen zo vroeg laat komen, als je de rest van de afdeling daar niet op ingericht is. Het is ook raar, die artsen zijn allemaal echt superlief, en de verpleegkundigen en de receptionistes ook, maar die secretaresses die de afspraken in moeten plannen... Waarschijnlijk worden ze erop aangenomen dat ze hard moeten zijn of zo, het maakt namelijk niet uit welke het is, ik heb echt altijd woorden met ze.

Dus... er was niet echt iets aan de hand, zeker niet nu ik er nog eens over nadenk. Waarschijnlijk is het de gonal, want ik vlieg weer van dip naar glimlach, naar dip... Ben echt zo in tranen. Ben dan ook zo blij dat we weer internet hebben, dan kan ik het tenminste rustig van me afschrijven.

Maar dat moet nu weer over zijn, dat heb ik meestal alleen de laatste dagen voor de eisprong. Vanavond gaat de pregnyl erin. Dat zorgt meestal voor wat stabielere dagen :) En dan begint het grote afwachten weer he.

Bedankt voor alle steun weer, ben echt heel blij met jullie!

Hele dikke knuffel!

7. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ik zie ineens dat ik hier helemaal niet gezegd had dat ik de hele dag naar een verjaardag moest, maar op het topic van Wies. :) Gonal he. Maakt me ook nog eens warrig.

8. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Het komt wel weer dichtbij he? Spannend joh..

Ik duim heel hard voor je!

xxx

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    jeetje, wat een verhaal zeg, en dan met al die hormonen,ik kan me voorstellen dat het dan loskomt. Als je straks zwanger bent en terug denkt aan al die situaties, zul je er alleen maar om moeten lachen waarschijnlijk. Wie weet is het deze ronde al! ik duim voor je, succes morgen!

10. lieve SRB,
    ik heb ook één vriendin die in de MMM zit, en om daar in het echt af en toe mee te praten (we zien elkaar helaas niet zo heel erg vaak meer) is erg fijn, ik snap je gevoel goed!

en die 3 maanden.. ja.. ](*,) ik trek dat ook slecht als ik zoiets lees. maar ik ben ook zo'n type die zo'n blaadje pakt hoor. ik snap ook echt niet dat sommigen een paar maandjes wachten met klussen omdat ze perse in de zomer een kind willen (trouwens.. ik vind augustus meer zomer dan september, dus ze doen toch iets fout :) ).

wb die secretaresse: [-X die hebben wij ook. zou ze af en toe wel een klap willen geven. alle vrouwen die op zo'n afdeling komen (of je nou zwanger wilt worden of zwanger bent) staan bol van de hormonen en om daar nou een beetje op in te spelen zou geen overbodige luxe zijn.
    maar ze presteren het nog om zich te laten gaan en om chagerijnig en nors te gaan doen, nou =; vind ik niet netjes. als het aan mij lag worden ze vandaag nog ontslagen 8)

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Pfff wat een idee om zo'n tijdschriften op de wachtzaal van de fertiliteit te plaatsen :rolleyes: Ik geloof er ook niets van hoor, dat het meerendeel binnen de drie maanden zwanger zijn! Halen wij lekker die statistieken toch wel serieus naar beneden :)

Gelukkig mag je snel de IUI hebben!

12. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Paniek paniek....ik kon niet meer inloggen. Heel vreemd allemaal, wat het nou is geweest weet ik niet, maar heb al wel 2 berichtjes naar de moderator gestuurd.

Ik wou je namelijk graag steunen. Kon wel je berichtjes lezen, maar kon niets terug sturen. Dus toen dacht ik dan maar mailen of bellen. Ehhhh...nee dat gaat ook niet. (lekker dom he)

Maar ik ben weer in de lucht!

Ik hoop dat het een beetje met je gaat.
    Bij ons in de w8kamer liggen ook allemaal geboorte boekjes, bijna alleen maar, ook ik pak ze wel eens, maar dan wil je niet zoiets lezen.
    En wat een tr** zeg. Heb je een lieve dokter en mag je helemaal vroeg, krijg je nog te maken met zo´n doos. iehhhhh

13. ik weet niet of het daar alleen een fertiliteitsafdeling is?
    bij ons in het ziekenhuis is het de afdeling 'gynaecologie' dus er nemen(gelijktijdig :rolleyes: ) ook zwangere vrouwen in de wachtruimte plaats.

14. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ja, het is inderdaad zo'n gemengde afdeling. Helpt ook vaak niet he, dan zit je jezelf enorm hormonaal zielig te voelen, en ben je omringd door blije (of eigenlijk vaak helemaal niet blije) zwangere buiken.

Overigens hebben ze het vandaag wel weer goedgemaakt met me. Ik belde omdat ik vrijdag geen potje en formulier mee had gekregen (omdat ik niet dat kwartier wilde wachten dus). Geen probleem, ze zouden het klaarleggen. Zegt die secretaresse: "wat is de geboortedatum van uw partner?" En dat wist ik dus niet :) Dus ik zei maar, eh, geen idee, het is een donor! En toen bood ze haar excuses aan, omdat ze dat niet even gecheckt had (of de zaadleverancier wel mijn eigen partner was). Dat vond ik dus wel weer heel lief, want dat kan natuurlijk altijd gebeuren, ik kan me voorstellen dat ze niet van iedereen uit hun hoofd weten. En toen ik langskwam, een half uurtje later, lag alles keurig klaar bij de receptie, dus toen hoefde ik ook niet te wachten.

Morgen om half 1 is de iui. Spannend, spannend! :)

xxx

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    vreselijk idd, als je dan tussen al die dikke buiken zit, ik heb dat ook altijd. en soms zitten ze nog te klagen ook over vanalles, nou dan zakt mijn broek echt af!
    ik wil je nog even succes wensen v oor morgen srb, dus bij deze! succes!

16. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    GOOD LUCK!

Hopelijk is het snel gedaan.
    Morgen even op je kop gaan hangen en ons een berichtje sturen ;) hoe het is gegaan.

Bij ons heb je ook een gemengde wachtkamer...na ja....gemengd is een groot woord...ze hebben heel leuk 2 aparte tafels voor de fert. echo's.
    Heb je meteen de stempel.
    Heb wel eens gehoord en daar denk ik dan maar aan, dat niet iedereen een dikke buik daar voor de lol is. Bij een deel van de vrouwen is er iets mis of moeten ze extra onder controle.

Nou zet hem op he morgen!

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    He bah zeg! Bij ons was het dus echt een aparte afdeling en de zwangere vrouwens hielden ze daar kilomters uit de buurt! Op zondag kwamer daar soms meiden met hun kindje toe (wss gingen ze dan voor een tweede) en dat vond ik eigenlijk ook al ongepast... laat staan dat je elke keer op zo'n dikke buiken moet zitten kijken :confused:

Nou ja, SRB, gelukkig zijn de verpleegsters bij jullie wel lief en behulpzaam! Succes met de IUI vandaag! Hou ons op de hoogte!

18. je ligt nu op de stoel!
    succes! ik hoop dat het goed gaat allemaal ;)

19. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo! Weet niet wie er allemaal geduimd heeft voor ons maar het heeft zeker geholpen. De iui ging probleemloos, echt zo'n opluchting! Over 14 hele lange dagen mogen we testen...

xxx

20. ik heb vor je geduimd. maar er zijn er nog een paar voor wie ik duim, dus ze zijn al wel een beetje opgezwollen :)

Deel Deze Pagina