SRB in de mmm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Srb, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Heb net alle berichtjes voorgelezen aan mijn lief, ze vindt jullie ook allemaal heel lief.

En Hopefully: wat een ontzettend lieve plaatjes. Dank je wel. Dikke kus

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

He hoi,
    Wat een teleurstelling zeg....gatver!
    Ik had het zo gehoopt voor je. Helaas...het is niet zo.
    Veel sterkte meid!
    Ga wat leuks doen met je lief!
    Kussie

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Srb, wat ontzettend kl#te zeg....weet niet wat ik moet zeggen.
    Heel veel sterkte...

liefs Daffie

4. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Ah nee,

Wat ontzettend klote vor jullie zeg.
    Ik had zo gehoopt dat jullie goed nieuws zouden krijgen vandaag.
    Laat die ongi nu ook maar gelijk komen dan he

Hele dikke knuffel voorjullie allebei.

Liefs Kareltje

5. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    He nee getver meid! Wat ontzettend balen zeg!

Ik ken precies het gevoel van: waarom lukt het nou niet als er niks mis is? Bij ons precies hetzelfde, zoooo ontzettend frustrerend soms!

Nou meid, ik hoop dat je nu dan snel ongie wordt (wat klinkt dat stom he?) zodat je weer verder kunt!

Hou je taai! Liefsss

6. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Het gaat stukken beter nu. Ik denk dat het komt door de opluchting dat de spanning voorbij is. Het is niet zo, en dat vind ik heel erg, maar het constante twijfelen was echt killing. Volgende keer gaan we het ook echt anders doen. Na 15 dagen testen, en wat de uitslag ook is, direct bloed prikken.

Eerst nu nog even een paar dagen rust (hoop ik), want daar zijn we wel aan toe. En aangezien de duiveltjes nog niet gearriveerd zijn, lukt dat ook wel. Niet te lang alleen hoop ik, onze donor gaat begin juli op vakantie, dus de iui moet wel voor die dag (en ook niet tijdens de finale van het WK of zoiets, dan zit hij in Zwitserland...). Nou ja, we zien het wel. Hopelijk gaat het precies goed.

Dikke knuffel!

7. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Lieve SRB,

Ik wens je 2 hele fijne ontspannende 'tussenweken' toe. Die wachtweken en dat testen is killing, he!

En ik hoop van harte dat je op tijd mag zijn met je IUI. Ik blijf voor jullie duimen.

Dank je voor je lieve meedenk+ hart onder de riem berichtjes. ;)

Liefs, Lola2.

8. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Hi Ha Ho, nog een beetje genoten van het voetbal gister ;)

Lekker dagje gehad vandaag? Nog leuke dingen gedaan?

xxx

9. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

nee, niet echt :) Moest eigenlijk de hele dag werken, we hadden een spoedklus, en morgen moet ik cursus geven, dus daar moest ik ook nog veel voor doen.

Maar vanavond wel, we zijn met vrienden naar een terrasje geweest, zomaar spontaan. Gezellig dus.

En... ik ben ongesteld. Dus we gaan weer verder. Vrijdag de uitgangsecho (hoop ik, ik moet nog bellen) en dan ook weer beginnen met spuiten denk ik.

xxx

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes weer meid!
    Ik hoop deze keer op een super resultaat!

11. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    hi SRB,
    Eindelijk ongesteld dus. Hoeveel dagen was je nu over tijd? Hoe voel je je nu?
    Heel erg veel succes de volgende ronde weer! Hopelijk komt het allemaal precies goed uit met de donor.

Ik verwacht zondag ongesteld te worden, woensdag naar de gyn. Zit dan dus op dag 4, ben erg benieuwd welke hormonen ik zal moeten gaan gebruiken en of ik meteen die cyclus al kan beginnen. Weet 1 van jullie op welke dag je meestal moet beginnen met hormonen? Of is dat misschien ook afhankelijk van de lengte van je cyclus?

Liefs Martini

12. eindelijk zeg! wat duurde dat lang zeg (raar ook..)
    maargoed, als je toch weet dat het negatief is kan je het beste maar zo snel mogelijk ongesteld worden. want dat wachten op een menstruatie is ook maar niks, en nu kan je verder. ben je er weer helemaal klaar voor?

13. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Eindelijk ongi.............
    Ik wil je ook weer heel veell sucses wensen vanaf deze kant.
    Ik hoop dat je snel weer verder kan en dat het dan wel raak is.

Liefs Kareltje

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    mooi,eindelijk ongi, dan ben je nog zeker op tijd voordat jullie zaaddonor op vakantie gaat. Anders zit je echt op hete kolen denk ik. Nou, succes weer meid met het hele proces.

15. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Nou, ik zit nu toch wel een beetje op hete kolen. Vandaag is dag 2, en op dag 3 moet ik altijd een uitgangsecho laten maken. Dus ik belde vanmiddag voor een afspraak. Toen bleek dat mijn eigen (vervangende) arts op vakantie is, dus ik mocht bij een andere komen. Maar die ander is nogal een engerd (die zei een keer heel eng: "doe uw broekje maar uit"... sindsdien wil ik daar liever niet meer heen, ook al bedoelde hij daar natuurlijk niets mee, maar het klonk gewoon heel vies en eng). Dus toen vroeg ik aarzelend (je wil die secretaresses per slot van rekening niet boos maken) of er misschien nog een andere arts was. Ja wel, maar alleen als ik direct langs wilde komen. Dat kon niet, ik zat in Nieuwegein om een cursus te geven, het ziekenhuis is in Den Haag. Toen was het alternatief om vanavond te komen, naar de dienstdoende gyn, een vrouw. Dat kwam mij ook uit, dus ik erheen. Moest ik me melden op de afdeling verloskunde... Normaal op de polikliniek gyneacologie is het al niet fijn natuurlijk, maar bij verloskunde zit je helemaal zo met je neus op de feiten. GElukkig werd ik snel geholpen, maar ik zat me daar wel heel erg op te vreten.

En toen ontdekte ze iets geks. Mijn cyclus was weliswaar verlengd, door die progestan, maar... dat had mijn eierstokken er niet van weerhouden om gewoon eitjes te gaan groeien. Dus ik ben nu ongesteld alsof het dag 2 is (wat het ook is), maar mijn eierstokken zijn inmiddels op dag 10 of zo (wat ook wel klopt, gezien mijn eigen korte luteale fase). Dus ik had drie eitjes van 5 mm rechts, en 1 van 12 mm links! Hoe bizar is dat? Mijn baarmoederslijmvlies was natuurlijk non-existing, als gevolg van de progestan en menstruatie, dus dit is echt niet handig.

En daarbij komt nog... onze donor heeft een baan waardoor hij met het Nederlands elftal mee reist (of niet letterlijk met hen zelf geloof ik, maar wel zoiets). Dus die is niet op vakantie nu, maar... hij is wel in het buitenland. Als alles blijft groeien zoals het nu groeit, zou ik woensdag mijn iui hebben. Ik ken het schema niet uit mijn hoofd, maar volgens mij zijn ze dan nog niet uitgevoetbald. Dus ik zit nu wachten op zijn telefoontje met het verlossende antwoord wanneer hij in Nederland is.

Ben nu dus met mezelf in discussie of ik deze maand niet gewoon op moet geven. Het geeft hoe dan ook stress, of het eitje uberhaupt wel in kan nestelen, als mijn baarmoeder niet genoeg tijd krijgt om slijmvlies aan te maken (of werkt dat niet zo?). En het is dus tricky of de iui wel door kan gaan, met mijn donor.

Dilemma's, dilemma's :) We zullen zien. Eén voordeel is in ieder geval dat mijn eigen cyclus heel kort is, zeker als het eitje nu ook nog eens heel snel springt.

Ik houd jullie op de hoogte!

@ Martini: ik was 9 dagen overtijd. Maar dat is dus een wijze les: een negatieve test is een negatieve test. De volgende keer ga ik dus niet meer zo lang wachten met bloedprikken, want het kost alleen maar tijd en niet zwanger is niet zwanger...
    Ik denk wel dat je gelijk met hormonen kan beginnen hoor. Misschien krijg je gonal-f (dat is vaak vanaf dag 3 of dag 4). Of misschien Clomid (of heb je dat al gehad)? Dat moest ik destijds slikken van dag 5 tot en met dag 9.
    Succes morgen!

xxx

16. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
  17. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    jeetje srb wat een verhaal zeg.Ik kan me voorstellen dat je liever niet een cyclus over wilt slaan, maar het is misschien wel het beste.Dan kan je lichaam zichzelf weer even herstellen en dat komt alleen maar ten goede bij de volgende keer denk ik.Dus jij hoopt dat nederland er de eerst komende wedstrijd uitligt,want dan kan jullie donor lekker naar huis haha.

Jij werd niet ongi door de utrogestan he, maar heb jij toevallig getempt erbij?Vroeg me namelijk af of je temp dan ook hoog blijft ofdat die wel omlaag gaat.

succes met alles

18. mm dat zijn zeker nogal wat hobbels..
    en het verhaal wat je verteld over ongesteld zijn maar ondertussen weer middenin een nieuwe cyclus zitten heb ik werkelijk nog nooit gehoord!
    bizar!
    heb je geen 2 baarmoeders? ;)
    het is natuurlijk wel heel lastig om nu een keuze te maken, maar ik denk elke maand weer: ik ga ervoor! nee heb ik al!
    succes met het nadenken (vergeet ondertussen je sleutels niet :) )

19. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Sleutels gaan al een week goed :)
    Heb wel gisteren het verhaal aan een collega verteld, waarbij ik demonstreerde tegen haar stoel hoe ik mn auto geschopt had, vliegt mijn schoen uit, door het halve kantoor... :) Ach ja...

Ondertussen bleken de helft van mijn zorgen van gisteren redelijk onterecht. Onze donor blijkt allang weer terug te zijn, hij was alleen tijdens de eerste 3 wedstrijden in Zwitserland. En hij heeft me ook nogmaals verzekerd dat hij zich echt, maar dan ook echt niet terug gaat trekken. Hij heeft het zelf ook meegemaakt, dat het niet lukte (met zijn ex-vrouw, jaren terug) en weet dus hoe belangrijk het is. Dus daar voel ik me ook weer een stuk beter over.

Maandagochtend 10 voor 10 is de echo, en dan is mijn eigen (vervangende) arts er weer. Ben zeer benieuwd hoe alles er dan bij ligt! En of zij me uit kan leggen hoe het kan dat mijn eitjes zo enthousiast aan het groeien zijn gegaan, zonder enige vorm van stimulatie, terwijl ik ook nog niet ongesteld was.

20. oohh gelukkig. hahaha valt gelukkig mee allemaal.
    trouwens, van zo'n 'enge' gyn, ik snap dat wel hoor.
    ik denk niet dat hij/zij het echt zo bedoeld heeft, maar soms kan het idd wel eens zo overkomen.
    ik moest destijds (zo bijna schrijven: vroeger :) ) voor een baarmoederonderzoek (HSG) en lig ik daar op die stoel (in zo'n onmogelijke houding), vroeg de assistente iets aan de gynaecoloog (wat, dat weet ik niet, ik dacht of hij iets nodig had) zegt hij: nee hoor, mevrouw heeft zich zeer netjes geschoren' :confused:
    vanaf toen heb ik me alleen nog maar op het plafond geconcentreerd hahaha

fijn van jullie donor zeg! hoe hebben jullie hem eigenlijk 'gevonden'?

Deel Deze Pagina