SRB in de mmm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Srb, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Het is familie van mijn lief. Ze lijken ook best wel op elkaar (nou ja, niet helemaal, hij is kaal, zij niet) :)

Heb trouwens niet getempt. Dat heb ik alleen in het begin gedaan, maar daar werd ik wel zo chagerijnig & zenuwachtig van. Mn gyn vond het ook niet nodig gelukkig. Het is wel handig misschien als voorspeller, maar meer dan dat ook niet.

Ik denk ook niet dat hij het vies bedoelde hoor, helemaal niet zelfs, hij is gyneacoloog, dus ik moest me ook uitkleden, maar hij zei het zo eng en ik krijg nu nog rillingen als ik eraan denk (hormonen?). Dus als het niet hoeft bij hem, liever niet, dan eerlijk gezegd dus nog liever een echo op de afdeling verloskunde...

2. hahahaha :)
    wat leuk dat ze op elkaar lijken!

nog even een vraagje die nu in mn hoofd op komt. waarom hebben jullie besloten dat jij het kindje gaat dragen? (of was de donor de doorslagevende keuze?)

3. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hebben we het daar niet al eens over gehad? :)

Ik ben t meisje :) Kijk maar eens op onze foto's op Hyves... Niet dat zij nou zo ontzettend mannelijk is, helemaal niet zelfs, maar ik was als kind altijd al een meisjemeisje. Echt zo'n kind dat altijd met poppen speelde en ik wilde ook nooit een broek aan, omdat ik dat iets voor jongens vond :) Zij hing in bomen en voetbalde op straat en maakte op de kleuterschool de kinderen in de klas wijs dat ze een jongetje was (wel eentje met lang haar en vlechtjes overigens, maar dat was de schuld van haar moeder). :)
    Eigenlijk zijn we heel traditioneel dus. Nu is het wel zo dat ik de vuilniszak buitenzet en zij de boodschappen doet. Maar daar is ook alles mee gezegd. Ik weet het niet, ik ben degene met de "klapperende eierstokken" om met Yvon Jaspers te spreken. Zij wil wel kinderen (graag zelfs), maar heeft die lichamelijke drang niet.

4. oh had ik het al eens gevraad?

ik vind jou vriendin ook een vrouwelijk type hoor. :)

5. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wat super dat de donor al weer terug is!
    Dat is goed nieuws en een zorg minder.

Even snel de rest lezen en dan moet ik gauw de deur weer uit.

xxx

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    fijn srb dat de donor terug is. Ik vroeg het me al af op mijn topic of je baarmoederslijmvlies dan al goed is, maar ik heb nu je verhaal goed gelezen. Goh, hopelijk heeft je eigen gyn beter nieuws. maar wel een zorg minder dat je donor er weer is! Ik zal duimen voor niet te snel groeiende eitjes, en wel snel groeiend slijmvlies, dan moet het toch goed komen toch?

7. wanneer begin je weer met spuiten?

8. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Geen idee hoe het met het slijm staat. Ik bloed nog wel steeds, meer dan normaal eigenlijk. Het zal er wel bij horen. Maandagochtend 10 voor 10 moet ik in het ziekenhuis zijn.

Ik ben gisteravond alweer begonnen met spuiten. Dat geeft dan wel gelijk weer logistieke problemen he. Vanavond zouden we in Scheveningen gaan eten met vrienden, dan voetbal kijken en daarna naar dat feest (in een strandtent).

Maar wat doen je dan met die spuit? Kan hem natuurlijk niet meenemen (want waar laat je dat ding dan?), maar om nou tussendoor naar huis te gaan... Gelukkig wilde iedereen ineens liever bij ons eten en voetbal kijken, dus dan gaan we gewoon wat later naar dat feest. Kunnen we tenminste ook echt de tv zien (niet dat mij dat boeit natuurlijk, maar de rest was er heel blij mee).

xxx

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi SRB, wat lekker dat je al weer zo ver in je cyclus zit :p maar idd wel een beetje raar dat je eierstokken op eigen houtje weer aan een nieuwe cyclus begonnen was!

Nou zie ik dat je woensdag of zo al terug aan de IUI zou kunnen zijn! Dus dan zit je al op het wachtbankje tegen dat ik terug ben uit verlof! Heel veel succes alvast en hopelijk groeit je slijm de volgende dagen ook goed zodat je helemaal klaar bent voor de IUI! Tot over een klein weekje!

10. even een tip voor de volgende keer: als ik wegga en ik moet spuiten (en de spuit moet koel blijven) neem ik een koeltasje mee.

voetbal viel alleen wel tegen he. heb je wel een leuke avond gehad?

11. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hi, wat een vreemd gedoe met die eitjes en ongesteldheid van jou zeg! Ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen.

Wat was dan precies de reden dat je zo laat ongie werd, die laatste hormonen (of zijn het geen hormonen, sorry ben daar nog niet zo in thuis... ) die je moest nemen?

En wat goed dat je donor alweer terug is en dat hij jullie ook verzekerd heeft dat 'ie zich niet terug zal trekken.

Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus zal op dag 5 zitten als ik naar het ziekenhuis ga. Ben echt een beetje bang dat ik die cyclus niet meer met hormonen kan beginnen, nou ja ik zie het wel. Je vroeg of ik al Clomid had gebruikt, maar ik heb tot nu toe helemaal niks gebruikt tijdens de 3 IUI's, zelfs de Pregnyl niet hoeven te gebruiken omdat dat niet nodig was.

Welke hormonen gebruik jij? En heb je ook Clomid gebruikt? Wat zijn je ervaringen ermee? Heb je bijv. ook overstimulatie gehad? Ik ben daar eigenlijk een beetje bang voor omdat er verder niks mis is met m'n ei groei etc.

Succes morgen in het zkh! En een fijne zondag!

Martini

12. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Hoe was het in de strandtent, hopelijk beter dan de wedstrijd....de mannen van oranje waren helemaal nergens.
    Wij hebben een gezellig feestje gehad gister, begonnen met een bbq.
    Vandaag met een vriendin wezen eten in Zandvoort. Wat een wind aan het strand zeg.

Ga nu lekker op de bank chillen. Ben bekaf, vrijdag lag ik ook al veels te laat in bed. Mijn ogen vallen al bijna dicht.

13. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Hey,

Wat is het sil hier vandaag.
    Ik dacht kom m´n nieuwe banner even laten zien :cry: had liever een ander gehad.

Nog 3 nachtjes slapen.........ik ben alvast voor je aan het voorduimen.

14. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Hopefully heeft voorkennis :) Inderdaad, mijn iui is donderdag al. Dat is dag 8 van de cyclus! Heel raar dus.

Mijn eigen arts was er vandaag weer. Ik vertelde van de grote follikel. Omdat ik een vervangende arts had vorige week donderdag, die mijn status niet kon vinden (en ze blijkbaar ook niet met elkaar praten?) wist mijn eigen arts niet dat ik al geweest was. Ze zei dat het niet kon, ongesteld zijn, maar tegelijkertijd een eitje laten groeien (ze gebruikte zelfs de term "medisch wonder"), maakte de echo en besloot toen dat ik een medisch wonder was :) Ze bleef het maar vragen: het is nu dag 5 van je cyclus? En je hebt pas 3 keer gespoten? Wat apart zeg.
    Mijn follikeltje is namelijk nu op dag 5 al 16 mm! En ook heel bijzonder: het nieuwe slijmvlies is ook al ruim 1 cm (geloof ik, dat kon ik niet goed zien), dus ook prima. En dat betekent donderdag iui. We hebben dus afgelopen tijd wel wat langer in spanning gezeten, maar mijn lichaam maakt die dagen dan ook wel weer in 1 keer goed :)

Maar dan nog een heel ander verhaal. Het overkomt ons om de een of andere allemaal regelmatig, maar hier is er weer eentje: een "wat zijn die apothekers toch eikels"-verhaal!
    Zaterdag ging mijn lief mijn gonal en pregnyl halen. Ze kreeg het niet mee, tenzij ze even voorschoot, want "het is de vierde keer en dat wordt niet meer vergoed". Mijn lief natuurlijk boos, maar het hielp niet. Nee, ivf wordt echt maar 3 keer vergoed. "Ja, maar dit is iui, dat wordt door onze verzekeraar onbeperkt vergoed". Helaas... Ook beweerde dat stomme kind achter de balie ook nog eens dat ik pas 3 behandelingen had gehad. En toen mijn lief zei dat het er vier waren, ontkende ze dat. "Nee hoor, in de computer staat alleen januari, februari en mei. U heeft er pas 3 gehad." (dus we konden ook niet claimen dat we ze al 4 keer gehad hadden zonder gezeur...)

Het was dus zaterdag, dus we konden de verzekering niet bellen. Vandaag wel, en toen bleek dat ik gelijk had, we krijgen ze inderdaad vergoed zolang de arts ze voorschrijft. Toen ben ik vervolgens helemaal uit mijn dak gegaan door de telefoon tegen de apotheker. "Heeft u enig idee hoe zwaar deze behandelingen zijn? Denkt u nou werkelijk dat IK dan niet goed tel? Dat IK degene ben die zich vergist?" Nou, daar bleek ik een puntje te hebben. En bij nader inzien werd het nog erger, ze hadden gewoon niet goed gekeken, het stond er wel 4 keer in... Dus het was nog eens onzin ook! Maar los daarvan gaf de apotheker ook toe dat ze het best even zelf uit hadden kunnen zoeken, in plaats van ons met zo'n boodschap wegsturen. En omdat ik de spullen niet meer op kon halen, hebben ze het thuisbezorgd. Met een zeepje en een tubetje creme erbij, waarschijnlijk om het goed te maken. Dat vond ik wel weer lief. Had het nog liever gevonden als ze naast de Gonal en de Pregnyl ook de spuiten en de naalden die bij de pregnyl horen mee hadden geleverd, maar dat terzijde :) Daar ga ik morgen dan maar weer voor bellen...

xxx

15. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Gut zeg, lekker wakker die apothekers van jou... daar zit je idd niet op te wachten. Maar een keer boos worden lucht misschien op...

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Sjonge jonge, wat zijn er af en toe toch niet tactvolle mensen zeg, heel goed dat je kwaad bent geworden. Maar wel goed nieuws dat je donderdag de iui al hebt, lekker snel! Ik zorg dat er een lekker kopje thee met een koekje klaar staat voor je!

17. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Hopelijk zijn alle naaldjes netjes binnengekomen.
    Vanavond de pregnyl....zet hem op!

18. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    De naalden zijn binnen, we kunnen weer verder. Gelukkig maar :)

@ Wies: wil jij ook een koekje van mij? Ik heb chocomoments van Verkade gehaald.

@ Martini: hoe is het met je? Hoe bevalt de Clomid? Ik heb dat 5 maanden gebruikt. Werd er niet blij van. 1 keer had ik overstimulatie (bij Clomid was dat al met 3 eitjes om een of andere reden, bij gonal gaan ze bij ons pas bij 4 eitjes piepen, heel raar). Misschien heb ik het wel vaker gehad, maar ze hebben alleen maar die ene keer echo's gemaakt. Wel had ik veel andere bijwerkingen: opvliegers, oververmoeid en de beste, enorme stemmingswisselingen. We hebben er nog lol om :) Nu met gonal en zo heb ik ook wel stemmingswisselingen, maar niet meer zo erg (kan je nagaan) :) Succes he!

Knuffel!

19. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Meis,

Mooi zo! Succes met spuiten!
    Ik lees dat jij ook Gonal F spuit. Dit moet ik de volgende cyclus gaan spuiten. Dat gaat met een prikpen he? Ik ben benieuwd hoe ik erop reageer!

Hoeveel eenheden spuit jij?

Liefs Nikkie

20. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ja, dat gaat met een pen inderdaad, heel makkelijk. Ik spuit nu 37,5, dus helemaal niet veel. De eerste twee maanden spoot ik 75 eenheden. Toen had ik twee keer bijna overstimulatie, dus vandaar dat ik over moest stappen.

Deel Deze Pagina