Ja, volgens mij wel. Ik heb twee verschillende pennen. Met de ene kan ik als minste 75 spuiten, en met de andere 37,5. Die eerste was een foutje, voorgeschreven door een vervangende arts, die bewaar ik nu maar, je weet maar nooit. Doordat ik deze cyclus zo snel ga, hoefde ik nu maar 4 dagen te spuiten, dus ik heb nu echt nog 2 hele pennen liggen.
Hi! Srb, ik gebruik nog geen Clomid. Krijg morgen in het zkh pas te horen welke hormonen ik moet gaan gebruiken, ik heb nog geen idee. Tot nu toe heb ik nog helemaal niks hoeven gebruiken, zelfs de Pregnyl niet. M'n lijf doet het op zich zelf wel goed, daarom ben ik ook wel bang voor overstimulatie, maar goed ik vraag morgen wel hoe groot de kans daarop is. Ik laat wel even weten wat het geworden is morgen. Doeiiii
Zooooo wat gaat het snel dan deze cyclus bij jullie. Dat moet toch bijna wel goed gaan! Ik ga heel hard duimen...... Liefs Kareltje
Hoi! Nou het is idd Clomid geworden dat ik krijg. Moet je echter op dag 3 mee beginnen en vandaag zit ik op dag 5 dus nog een rondje zelf klooien. Moesten jullie ook na een ronde Clomid een ronde 'rust' voor de eierstokken? Ik wel, dus met de 3 IUI's die ik nog te gaan heb ben ik misschien de rest van het jaar wel zoet. Daarna kan ik wel meteen door met IVF mocht het nodig zijn. Daar wil ik nog niet aan denken maar het is prettig om te weten dat ik dan niet hoef te wachten. We gaan er weer voor! SRB heel erg veel succes met de inseminatie morgen, ik hoop echt ZO voor jullie dat dit DE ronde is! Liefs Martini
Srb, alvast heel veel succes voor morgen! Ik zal duimen dat jullie donor goed zijn best zal doen, en de iui verder goed gaat verlopen. Ik heb nu de laatste keer ook 37,5 menopur gespoten, dat is het laagste bij mij.
Hallo, Ja en nee. Ja, het zit erin. En nee, we zijn niet blij. We hebben namelijk vandaag ook gehoord dat we niet in aanmerking komen voor ivf in het Bronovo & LUMC (ze werken samen) omdat we lesbisch zijn. Misschien is deze poging gelukt, en dan zijn we natuurlijk dolblij, maar vandaag zijn we verdrietig. xxx
Even hier het hele verhaal ook (heb het ook al bij Wies gepost, dus ik kopieer even - sorry moderators, maar ik ben zielig vandaag, dus dan mag het wel een keertje toch?) De iui ging niet lekker, er kwamen weer allerlei apparaten aan te pas en de arts verzuchtte dat dit wel echt een reden is om over te stappen op ivf. Vanmiddag hadden ze een teamoverleg (met het LUMC omdat ze het samen met hen doen, Bronovo oogst alleen, LUMC doet de rest). Later vanmiddag belde de arts me om te zeggen dat we niet verder mogen naar ivf omdat we gebruik maken van een donor en daar doen ze niet aan. Ik meteen huilen natuurlijk (want hoe belachelijk is dat!), maar dat hielp niet (het is per slot van rekening een fertiliteitsarts, die zijn het gewend natuurlijk...). Ik heb half juli een afspraak met de hoofdarts om het verder te bespreken (weet niet wanneer, daar word ik over gebeld). Het probleem is dus dat het om een bekende donor is. Ik snap het echt niet, want dat is toch het enige dat toegestaan is? Mijn eigen arts vond het zelf ook heel raar, maar ze vervangt alleen iemand, dus ze heeft zelf geen invloed op het beleid. Nu heb ik deels dezelfde achternaam als mijn donor (hij is familie van mijn lief en ik heb zowel mijn eigen achternaam als haar achternaam sinds we getrouwd zijn), dus ik heb gelijk mijn achternaam veranderd bij de verzekering. We gaan zijn adres ook naar mijn adres omzetten. Dan moet ik alleen nog een paar zinnetjes in mijn dossier laten verwijderen, en dan kunnen ze niet meer claimen dat ik lesbisch ben. En dan kunnen we (misschien) wel verder, want, dan is het (op papier) geen donor meer, maar mijn echtgenoot. Maar pff, het is 2008! Hoe erg is dit? Mijn lief heeft op internet gevonden dat het ziekenhuis van Tilburg dit probleem niet heeft, en dat ze patienten van andere ziekenhuizen aannemen. Dus dat zou ook nog een oplossing zijn. Ik zat hier zo niet op te wachten! Ik heb echt het gevoel nu dat ik gestraft word, maar ik weet niet waarom. Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan.
nou ja zeg..! wat bizar en omslachtig. ik snap even niet meer wat de reden is dat er geen ivf wordt gedaan met donor...?
Jee wat belachelijk allemaal! Omdat je lesbisch bent, wordt je gestraft, echt helemaal debiel! Stap je nu over op Tilburg? Wat ging er mis met de IUI dan? Succes iig! Liefs Nikkie
Wat een botte eikels zeg. Hebben ze geen vakantiestop verzinnen ze wel iets nieuws. Hier heb ik nog nooit van gehoord en je zou toch verwachten dat ze daar in deze tijd toch niet meer moeilijk over doen. Nou lieverd een hele dikke knuffel. We gaan met z´n allen hopen dat het deze iui gewoon raak is.
Wat belachelijk zeg! Wat maakt het nou uit of het zaad van een donor of van een partner komt! Het zit toch in een potje en de behandeling is hetzelfde. Slaat echt helemaal nergens op dit! Bespottelijk. Ik zit trouwens ook bij LUMC, maar dat even terzijde... Wat lukte er niet goed bij de IUI? Doe je die in het Bronovo of ook in het LUMC?
zijn ze nou helemaal gek geworden! dat is pure discriminatie! Dit vind ik echt niet normaal, en wat je zegt, het is 2008! Ze doen en kunnen alles, en gaan ze nu over dit moeilijk doen? Alsof het nog niet moeilijk genoeg is allemaal! Ik begrijp goed dat je ontzettend verdrietig en kwaad bent vandaag. Hopelijk hoef je heel die toestand niet te doen en is het deze iui raak, want dat hebben jullie wel verdiend zeg! Ik val hier stijl van achterover zeg. Tilburg is inderdaad wel ver weg voor jullie, maar staat wel heel goed aangeschreven. En misschien is het maar voor 1 keertje dan! Maar we gaan er gewoon vanuit dat het deze keer raak is oké? Dikke kus!
Waar slaat dir nu weer op zeg.Het gaat echt nergens over zeg. Pure discriminatie dit. Vind het echt verschrikkelijk voor jullie,hoop dat ivf niet nodig is dat deze iui gewoon gelukt is. Zou het anders niet een optie zijn om je te laten behandelen in Voorburg? Dat is ook dichtbij jullie.Ik weet niet of daar ook die belachelijke regel geld. Ik denk aan jullie. Liefs Kareltje