Hallo meiden, ben ik weer. Gisteren had ik het druk (borrel, etentje, positieve afleiding dus) en toen heb ik alles gewoon weggedrukt. En dat kwam er vandaag echt dubbel uit geloof ik. Pff! Zoals al eerder verteld organiseerde ik een babyshower voor mijn beste vriendin (die in januari door haar vriend in de steek gelaten is). Ze gaat over 6 weken bevallen. Op zich al moeilijk genoeg, maar het feestje zou morgen zijn, en dat net na alweer een negatieve test... Jullie snappen het wel. Ik vond het dan ook niet heel erg toen ze deze week al haar afspraken af zei, omdat ze een te hoge bloeddruk had (ja, heel erg van me, mag ik natuurlijk niet vinden, maar ik was toch bijzonder opgelucht). Ik heb vanmorgen dus een mailtje naar alle deelnemers gestuurd om te zeggen dat het niet door kon gaan, maar dat we allemaal met onze cadeautjes in kleine groepjes af konden spreken. De meesten reageerden direct met een lief mailtje dat ze het ook beter vonden en vaak ook met een bedankje dat ik het allemaal geregeld had. Maar toen kreeg ik toch een nare mail terug van haar ex-schoonzusje... ik begrijp dat je dit allemaal met de beste bedoelingen doet, maar ik ben het alleen niet met je eens. Rust betekend ook rust, ze heeft nog maar kort te gaan tot de bevalling. Het idee babyshower is leuk maar niet aan het eind van een zwangerschap. (vind ik) Als we de aankomende weken vullen met groepjes visite vóór de bevalling én waarschijnlijk wil ook iedereen komen ná de bevalling...wanneer heeft ze dan rust? Dus zoals ik al zei; ik ben t niet eens met dat geplan en geregel voor haar(wat naar mijn idee niet bevordelijk voor haar is) Laten we die hoge bloeddruk eens serieus nemen en haar daadwerkelijk rust geven. Ik las het vanmiddag op mijn werk en ben in tranen uitgebarsten. Dat iemand commentaar heeft op mijn werk, of wat dan ook, maakt me vaak niet uit, maar als ik zoveel moeite doe om voor iemand te zorgen en dit is de reactie van haar ex-familie! De reden dat die stomme babyshower nu pas was (heb ook geen idee wat gebruikelijk is trouwens, ik vermijd dit soort nare dingen normaal altijd), is omdat ze drie weken geleden verhuisd is en we het moeilijk voor de verhuizing konden plannen (toen waren we namelijk constant aan het klussen...). En ik had het natuurlijk ook uberhaupt niet kunnen organiseren, maar ik vond dat ze wel een feestje verdiende. En bovendien heeft ze als gevolg van al die ellende ook geen geld (ze werkt ook niet meer), dus het leek me ook wel handig dat ze dan allerlei spulletjes cadeau kreeg (vandaar dat ik het toch wel slim vond om mensen nog voor de bevalling langs te sturen, dan heeft ze het tenminste op tijd). Gelukkig was de collega die tegenover me zat en me in tranen zag zitten heel lief en heeft ze me ontvoerd voor thee, zonder dat iemand anders het doorhad (en dat is knap he, in een kantoortuin). Ben er de rest van de dag wel door van streek geweest. En dat komt ook door de spanning dat het nu weer mislukt is natuurlijk, dan komt alles veel harder aan. Toen ik thuis kwam, was mijn lief ook bijzonder lief, dus het gaat nu alweer een stuk beter. We hebben ook pannenkoeken gegeten, dat helpt ook altijd Dikke knuffel voor jullie allemaal!
lieve srb, ik snap heel goed dat alles je even teveel was vandaag. ik heb die mail even goed gelezen, en ik vond hem eigenlijk wel aardig. ik denk ook dat ze het vast alleen maar goed bedoeld voor die zwangere vriendin. maar ik snap dat het irritant is om op zo'n moment als deze (na een negatieve test.. kan het nog erger ) 'commentaar' te krijgen op je plannen. als haar bloeddruk te hoog is moet ze in bed blijven liggen, toch? is het dan niet júist leuk om wat visiete aan bed te krijgen? nouja, ik maak het er nu alleen maar moeilijk op met mn tegenstrijdige meningen heeeeleee dikke knuffel!
Ik ben heel hormonaal he, dan mag je alles negatief uitleggen. Punt is dat ze haar nauwelijks kent en ook nooit belt of zo. Ze wist niet eens dat het slecht met haar ging, totdat ik dat mailde. En dat komt zij met haar ongevraagde advies om haar met rust te laten? Nee, ik blijf er boos om. Maar heel wat anders: ben jij moderator geworden? Leuk!
ooh als je het zo uitlegt: pff wat denkt ze wel niet ja ik ben moderator geworden sinds... dinsdag dacht ik
Inderdaad! De trut! En ondertussen: gefeliciteerd met je nieuwe rol! Je was het toch al een beetje natuurlijk, maar nu dus officieel.
ja joh, dat ze je nog een mailtje durft te schrijven ook. en ook op zo'n betweterige manier (zoals je ziet is er niet veel voor nodig om mij mee te krijgen ). ik zou gewoon doen wat jij zelf van plan was, want jou plannen waren natuurlijk perfect, doordacht en subtiel. jij bent dus perfect. en zij niet.
Dank je, inderdaad. Hm, was dat sarcastisch? (er is ook niet veel nodig om mij op de kast te krijgen)
whaha (ja hoor, helemaal sarcastisch) ik zit momenteel ook erg onder de hormonen, dus wel gewoon lachen om mijn grapjes
Geregeld! (maar wel nog even serieus: het is toch ook echt niet aardig om te zeuren over het feit dat ik zo'n feestje organiseer op het moment dat ik het om zo'n reden aflast? Ik heb de eerste uitnodiging al in mei gestuurd. Toen had ze toch ook wel kunnen bedenken dat het dicht tegen het einde van die zwangerschap was? Hoe moet ik nou weten dat dat te laat is? En als dat kutkind nou geholpen had met die verhuizing of het klussen. Maar nee, toen vond ze dat mijn vriendin haar rust niet nodig had. Toen had ze zeker zelf haar rust nodig!) Hm sorry, t zit hoog Realiseer me trouwens wel dat ik de naam van mijn vriendin in mijn berichtje heb laten staan. Oeps. Kan jij dat eruit moderaten? Met je moderator-stafje?
ik denk dat die meid het met de allerbeste bedoelingen mailt, dat wel. maar als jij zegt dat de datum al ruime tijd bekend was loopt ze nu een beetje achter de feiten aan. ik vind trouwens wel dat het niet raar is om haar een mailtje terug te sturen met je mening hierover. En als jij besluit je zwangere vriendin wél te bezoeken zou dat zijn omdat je haar lief vind, en haar een leuke tijd gunt, níet omdat je (zoals in het mailtje staat) 'die hoge bloeddruk niet serieus neemt'. als zij dat vind, moet ze zelf vooral thuis blijven, toch? naam is verwijdert
Inderdaad. Gewoon lekker thuisblijven, en zeker uit mijn buurt! Morgen ga ik dan ook met een vriend erheen om een hele mand met schattige doch nuttige cadeautjes te brengen. (mini-spijkerbroekje, hydrofiele luiertjes, washandjes, doekjes, etc.). Gezellig en vast ook heel bloeddrukverlagend. Dank je!
geniet ervan! laat je weten wat ze er van vond? als ze het leuk vond, mail in dat geval even 'mevrouw-ik-heb-ook-een-mening' en vertel dat je vriendin zei dat ze het zo waardeert dat mensen zoals JIJ zo meelevend zijn. (werkt altijd)
wow wat een verhaal srb, grappig hoe rach erop reageert, ik ben ook van mening dat die ex-schoonzus het mss goed bedoelt naar jou zwangere vriendin uit, maar uit jou verhaal maak ik op dat ze haar bijna nooit ziet, dus vind haar mail bij deze ook volledig onterecht. ik zou haar een mail terug sturen met jou mening, is zien wat ze daar van terug heeft. en kan me heel goed voorstellen dat je er juist nu heel boos om wordt. gewoon voor jezelf opkomen dat lucht op. dikke knuffel.
Hi SRB, tjemig zeg, het lijkt me toch dat jouw vriendin prima zelf kan aangeven of ze wel of niet bezoek kan hebben en dat heeft ze al gedaan door duidelijk aan te geven dat dat feestje teveel was voor haar. Daar heeft ze die ex-schoonzus toch ook niet voor nodig gehad. En dan jou gaan zitten corrigeren na alles wat je voor je vriendin hebt gedaan, zo lief, zeker gezien je eigen omstandigheden. Ik zou ook beledigd zijn! Maar zoals mijn lief altijd zegt: laat je niet verleiden om mee te spelen in het toneelstuk van een ander..! Let it go, en je vriendin weet hoe het zit en zal vast heel blij met je zijn! Dat is het belangrijkste toch?
Hallo, Dat had ik er nog niet bijgezegd, maar ik heb haar vrijdag al boos teruggemaild. Ook niet zo slim, want toen was ik heel emotioneel. Altijd eerst tot tien tellen he Ik had gezegd dat ik dit soort mails niet waardeerde, omdat ik zoveel doe voor mijn vriendin en dat ik het er echt niet bij kan hebben om me ook nog te moeten verdedigen daarvoor omdat ik naast een drukke baan en een eigen leven zelf ook nog in een medisch traject zit. Mailt die muts terug: "Ik begrijp dat waarom jij ziek bent." Dus... Heb maar besloten dat ze het inderdaad niet waard is. Vind het heel goed gezegd van jouw lief Eva, dit is inderdaad niet mijn toneelstuk. Het luchtte in eerste instantie op om wel te reageren, maar ik denk niet dat het verder nog iets oplost. Toen ik gisteren trouwens bij mijn vriendin kwam met alle pakjes, was ze zwaar in tranen omdat haar ex al de hele week allerlei mailtjes en smsjes had gestuurd dat hij haar zo mist en haar terug wil, en toen net ineens had gezegd dat hij toch maar weer naar zijn nieuwe vriendin ging. Wat een enorme eikel he. We zijn er in ieder geval uit waar die hoge bloeddruk vandaan komt... Zoals gezegd, ze was wel helemaal blij met onze aandacht en met de cadeautjes. En dat was inderdaad het belangrijkst. Back to me now Hoewel ik al sinds dinsdag bruine vlekjes had, heb ik sinds gisteren pas (enorme hoeveelheden) rood bloed. Wat vinden jullie, telt gisteren dan mee als dag 1? Ik had besloten van wel namelijk. Dat betekent dat ik morgen mijn uitgangsecho moet hebben. Als dinsdag al dag 1 was, ben ik nu veel te laat. Of zou dat niet uitmaken? Ik begin morgen dan ook pas met spuiten. xxx
oke dus je hebt haar gelijk terug gemaild, ja zoiets zou ik ook doen als ik echt enorm boos was, mss niet het juiste moment. maar denk maar ik sta boven jou en mijn vriendinnetje was gelukkig met alle pakjes en met jou bezoek, en daar kan zei niet tegenop. begrijp ik ook goed dat zei de zus is van de ex van jou vriendin. die zou zich rot moeten schamen om zo met haar om te gaan, het is tenslotte toch ook zijn kind. (begrijp ik het nu nog goed) en ik denk dat je goed zit met dag 1 van je cyclus, helder rood bloed is pas dag 1 volgens mij.
Hey meis, Wat een verhaal weer. Het feestje is dus echt niet doorgegaan. Ondanks dat haar ex schoonzusje het misschien goed bedoelde voor je vriendin, had ze het anders kunnen/moeten brengen. Waar was zij inderdaad dat je vriendin zoveel hulp nodig had. Mijn vriendin heeft het ook niet altijd makkelijk gehad, maar moet ik haar dan in de steek laten en haar met rust laten omdat ze een hoge bloeddruk heeft. Ze hoeft toch niet in een isoleercel. Je vriendin zou ook juist blij zijn met wat aandacht. Goed dat je wel gegaan bent. Daar zijn vrienden voor! En dan weet je ook meteen wie je echte vrienden zijn. Je eerste cyclusdag is de dag met veel rood bloed. Dus in jou geval zaterdag. Laat je niet gek maken door mensen die het niet waard zijn. xxx
je had het niet geschreven, maar ik was er al wel van uitgegaan. als je zwangere vriendin ooit eens gaat trouwen en ze vraagt je ceremoniemeester te zijn, tel dan wel even tot 10 he regel: de dag dat de menstruatie doorzet is cyclusdag 1!