SRB in de mmm

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Srb, Mar 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Ik geloof dat ik wel in de zeurstand sta op het moment... Sorry hoor meiden :)

Ik had net een heel verhaal getypt (mijn eigen arts blijkt ineens op vakantie, maar gelukkig gaat de echo wel door, straks om vijf voor 10) en lees het nog een keer door en heb besloten het maar weer weg te halen. Het feit dat ik het even had opgeschreven, scheelt alweer een hoop.
    Dat de echo uberhaupt mogelijk is (dat er geen zomerstop is bijvoorbeeld), is natuurlijk eigenlijk sowieso al fijn.

Iedereen een prettige & vruchtbare dag toegewenst!

Dikke knuf!

2. hey srb, volgens mij ben je even vergeten dat je hier juist je ei kwijt kan, en ik het helemaal niet erg vind om jou 'zeur' verhalen te lezen. :)
    het is zeker goed nieuws dat je geen zomerstop hebt.

kom maar op hoor, met je verhalen :D

succes met de echo, je zal nu wel onderweg zijn.
    liefs!

3. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Nee, ben nog niet onderweg, het is maar 20 minuten fietsen.

Ik word nu gewoon moe van mezelf hoor, zoveel als ik zeur :) Ik denk dat ik inderdaad beter afgelopen week er wat meer aan toe had moeten geven, want ik loop nu al 4 dagen om alles te mopperen en huilen. Vanmorgen zei mijn lief dat ik de wekker te vroeg had gezet, en daar heb ik vervolgens een half uur om gehuild... :)

Maar ik weet ook dat als ik mezelf vertel dat het allemaal niet zo erg is (en dat is het ook niet), dat ik me dan meestal wel weer beter voel. Ik krijg die echo, dat is al fijn. En we hebben woensdag het langgevreesde ivf-gesprek, dus er is echt wel vooruitgang. En tot die tijd is het gewoon een kwestie van wachten.

Liefs terug!

4. mopper hier dan maar lekker. dat lucht lekker op en ik vind het niet erg om te lezen (voel ik me ook normaal :) )
    ik ben ook overgevoelig trouwens. ik huil ook om elke kleine (dus grote) opmerking over iets wat ik een beetje (dus hartstikke) anders had kunnen doen.

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    lekker mopperen hoor srb,het is uiteindelijk toch jouw topic? ik heb zelf ook net mijn topic bevuild met gezeur,haha. maar het lucht wel lekker op, dus schrijf het maar op hoor!

6. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    We are here for you!
    xxxx

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meis,

Je mag idd best mopperen hoor ! En al helemaal in je eigen topic! Ik mopper ook heel wat af.

Succes woendag met je gesprek, ben benieuwd!
    Laat je niet kennen meid, veel succes

Liefs Nikkie

8. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Heel heel heel veel succes en sterkte morgen!
    Ik zal aan je denken. Hopelijk een gesprek met veel duidelijkheid en geen botte artsen.

xxx

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    srb, heel veel sterkte en succes morgen!

10. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Dank jullie wel :)

Vandaag was alweer een veel blijere dag.

Het zijn ook gewoon rotdagen, met die uitgangsecho en al die confronterende dokters en zo. Ik heb gisteren gewoon anderhalf uur in de wachtkamer moeten wachten voor ik aan de beurt was... Anderhalf uur! Mijn eigen arts was met vakantie en blijkbaar hadden ze daar in de planning ook niet helemaal rekening mee gehouden. Het was wel heel gezellig overigens, er ontstond echt zo'n sfeer die je ook in de trein hebt als je in een weiland stil staat :)

De arts zelf zat er ook een beetje doorheen, ik geloof dat ik follikelmeting 25 was, van die ochtend. En heel apart, had ik, op dag 3 dus, alweer een follikel van 11 mm! Dat is toch raar. Hij vond het ook raar, maar wilde me toch pas volgende week maandag weer zien (ook niet gek gezien zijn agenda), maar dat vond ik niet zo handig. Vorige keer was mijn iui al op dag 8, dus ik wilde nu echt niet pas op cyclusdag 9 terug komen. Zegt hij: "Zo'n follikel groeit echt maar 1 mm per dag normaal gesproken." Ja. Maar goed, het is dag 3 en hij is 11 mm. Wat denkt hij nou? Dat dat eitje zich in gaat houden, omdat het niet normaal is dat het meer dan 1 mm per dag groeit? :)
    Nu mag ik vrijdag al terugkomen :) Overigens was hij verder ook al niet zo prettig. Wel heel aardig (dat scheelde al de helft), maar hij gaf ons geen enkele hoop dat ze ons verder gaan helpen. Hij vond dat we een typisch geval voor ivf waren (hij zei letterlijk: "zoals die iui's bij u gaan is echt niet normaal, als u niet lesbisch was, waren we 2 pogingen geleden al overgestapt op ivf waarschijnlijk.") Maar hij zag niet in dat hij daar ook maar iets aan kon doen, want "zo zijn nu eenmaal de regels van het LUMC."

Hopelijk gaat het gesprek, bij arts nummer 3 wel beter. We leren ze allemaal wel kennen zo...

Ik laat het morgen wel weten. Hopelijk ga ik niet de hele tijd huilen, dat komt ook nooit zo sterk over he. Gelukkig gaan we wel samen, dat scheelt.

En wat ik al zei: vandaag was alweer een veel blijere dag. Ik voel me strijdlustig, en zeker nog niet verslagen.

Morgen horen jullie het vervolg!

xxx

11. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Inderdaad beetje raar, maar dat de artsen niet kunnen vertellen hoe dit allemaal komt, is jammer..

Hoop voor je dat je vrijdag goed nieuws krijgt!

12. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Succes vandaag met het gesprek, meiden!

13. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Maar 1mm per dag he? Die van mij zijn eens 7mm op 2 dagen tijd gegroeid! Dus goed dat je aangedrongen hebt en vrijdag al opnieuw mag komen hoor SRB! Jij kent je lichaam het best (en ook je voorgeschiedenis)!

Was benieuwd of je al nieuws had van je gesprek vandaag... weet niet wanneer je het juist had maar ik duim hard dat je deze keer een beetje gunstig nieuws krijgt!

14. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hallo,

Het gesprek is geweest. We moesten een uur wachten in de wachtkamer omdat hij ons vergeten was. Over onze naam heengelezen op de lijst...

Toen we aan de bel trokken en gelijk door mochten lopen, bleek dat hij in eerste instantie geen idee had.

Arts: Hee, u heeft maandag al een follikelmeting gehad. U bent al begonnen dus?
    Ik: weet u waarom ik hier ben?
    Voor een echo neem ik aan?
    Nee. Om van u te horen waarom ik als lesbische vrouw niet in aanmerking kom voor ivf.
    Oh... bent u dat. Dat is overigens onzin. U komt niet in aanmerking omdat u gebruik maakt van een donor.
    Wat is het verschil?

En toen verzandden we in een heerlijke discussie over risico's, vreemdgaan en meer van die dingen. Maar wel met een plezierige uitkomst. Hij gaf ons gelijk. Hij was het met ons eens dat je als lesbisch stel niet om een donor heen kunt, en ook dat wij nu inmiddels een medische indicatie hebben en dus ook een ivf-behandeling nodig hebben.

Het resultaat... hij gaat bellen met andere ziekenhuizen in onze omgeving om ons daar verder te laten helpen. Als het in de directe omgeving (Voorburg, Leiderdorp) niet lukt, gaat hij verder zoeken daarbuiten, en een "satelliet"behandeling voorstellen. Dat betekent dat we alle onderzoeken en zo in Den Haag krijgen, en alleen voor punctie en terugplaatsing naar dat andere ziekenhuis moeten.

Dus dat is in ieder geval goed nieuws: we liggen niet compleet op de grond, we mogen weer hoop hebben.

Dan nog het geval van de grote follikel. Omdat ik er toch was, heeft hij meteen maar een echo gemaakt. De follikel was nu inmiddels ruim 14 mm... ruim 3 mm gegroeid in 2 dagen dus. Hij was overigens wel een stuk minder verbaasd hierover dan de andere artsen, elke cyclus is anders en je kunt elke maand anders op de hormonen reageren. Maar ook hier gaf hij me (nu zelfs groot) gelijk dat ik zijn collega tegen had gesproken, die me tot maandag wilde laten wachten: zondag is namelijk de iui gepland. En vrijdag moet ik dus al pregnyl spuiten. Dus die follikelmeting van vrijdag hoeft niet eens meer.

Klein probleempje nog: onze donor komt zondag pas terug van vakantie. Dus we zijn nu keihard aan het hopen dat hij op tijd in Nederland is. Hij moet om half 2 in het ziekenhuis zijn en ze zijn nu in Oostenrijk op vakantie (en niet heel bereikbaar). Waarschijnlijk gaat hij heel hard zijn best doen om het te halen (zodra hij het weet), maar het wordt wel krap dus.

Al met al ben ik nu best blij. Er is naar ons geluisterd, de arts was het met ons eens dat zij moeten helpen met het zoeken naar een oplossing en gaat zelf nu allerlei ziekenhuizen bellen. En de iui gaat gewoon door deze maand. Ook gaat de arts de discussie met het LUMC opnieuw aan (niet voor ons misschien, dat beleid is echt niet binnen 2 maanden veranderd, wat hij ook zegt, maar wel voor de volgende). Hij heeft mij zijn emailadres gegeven om hem alle bewijsmaterialen te sturen (die we op internet hadden gevonden), waaruit blijkt dat het LUMC discrimineert en dus ook de wet breekt. En dat ga ik nu doen.

xxx

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    srb,wat een goed nieuws allemaal, fijn zeg dat er eindelijk eens geluisterd wordt naar jullie. En de iui al snel gepland, het kan niet meer op! ik duim dat de donor op tijd terug is! Dit geeft jullie vast weer goede hoop! En zonder hoop zijn we nergens hè!
    Fijne dag in ieder geval, ik ben ook erg trots op je dat je zo hebt doorgezet zeg!

16. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Srb: Fijn dat het goed is gegaan, zondag iui alweer, spannend.
    Ik hoop dat je jullie donor kunt bereiken voor die tijd
    en dat het ivf gebeuren allemaal niet nodig zal zijn.
    Maar wel fijn dat jullie nu goed geholpen worden.

Groetjes Jinky

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Goed nieuws zeg SRB! Fijn dat je nu toch op een arts viel die zich niet achter allerlei regeltjes blijft verschuilen maar zelfs zijn nek durft uit te steken! Fijn ook dat je zo het pad kan effenen voor eventuele volgende koppels (al wens ik dit natuurlijk niemand toe)! Hopelijk kunnen ze in je omgeving een ander ziekenhuis vinden waarmee ze kunnen samenwerken! Maar laten we nu gewoon al duimen dat de laatste IUI gewoon aanslaat!

18. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Donor belde net uit Oostenrijk op: ze komen zaterdagavond thuis! En ze hebben zondag nog geen plannen, dus het gaat weer precies goed :)

19. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
  20. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Heb de arts net een enorme mail gestuurd met alle documenten die we online hadden gevonden over ons gelijk. En ook nog een heleboel argumenten waarom we zelf vinden dat we gelijk hebben :) Dat is toch een stuk makkelijker he, opschrijven in plaats van hardop zeggen.

Ook ontdekte ik nu dat er op de website van Freya een lijstje staat met ziekenhuizen die ivf met donor doen, ook voor lesbische stellen. Handig, handig!

Zondag doet hij zelf de iui, dus dan kunnen we hem gelijk vragen hoe het ervoor staat.

Share This Page