ik ben op zoek naar vakantietips want ik kom er niet uit. Het gaat om komende zomer en onze kinderen zijn dan 7 en 4. Max 4 uren rijden vanuit Noord NL. Wensen dochter; Belgie want de friet lijkt haar lekker en ze wil kastelen bekijken. En ze wil ook naar het strand, bij voorkeur met Koos Konijn. Wensen zoontje; Voorkeur voor Bollo en verder vraagt hij alleen bij elke vakantiebestemming of je daar ook kunt spelen dus daar is wel in te voorzien Wensen vriend; wil eigenlijk het liefst dingen doen waar de kinderen nog veel te jong voor zijn (mountainbiken, raften, etc) maar is ook in voor wel geschikte activiteiten. Strand altijd goed. En ik; ben vooral degene die de max bepaalt tav de afstand, bestemming maakt me niet echt uit. Mooie omgeving (bos, heuvels). Strand leuk, maar niet elke dag. Genoeg speel- en zwemmogelijkheden voor de kinderen. We zijn tot nu toe altijd in roompot en landal parken geweest. Het lijkt de kinderen ook geweldig om te kamperen maar ik weet eigenlijk nog niet of ik dat ook zo geweldig vind....eigen sanitair vind ik bijvoorbeeld toch wel prettig. Maar het lijkt me ook wel weer een leuke ervaring. Combinatie is ook een optie natuurlijk! Wie heeft tips die een beetje aan al onze wensen voldoen?
@Syane bedankt voor de tips! Zal ze bekijken. iemand ook ervaring met Roompot Eifelpark Kronenburger See?
Roompot Zeebad in Breskens? 2 x op vakantie geweest, in een huisje en een keer met de caravan. De kinderen vonden het nog leuker dan de vakantie op Menorca waar we een prachtig zwembad hadden, azuurblauwe zee en heerlijk weer . Je bent vanuit daar zo in België. Je loopt de duin over en je staat op het strand, Koos Konijn, zwembad en genoeg te doen in de omgeving, ze vonden het heel leuk.
Niet met dat park, wel zien liggen, ligt leuk. Paar keer naar Landal Wirfttal geweest, dat ligt daar ook in de buurt, ook een fijn park.
Wat erg mooi is is in Duitsland de Moezel streek. Ik kom daar al vanaf kind af aan en nu ook al ruim 20 jaar met partner en later ook met kinderen. De omgeving Cochem aan de Moezel is prachtig. Is vanaf Amsterdam net geen 400 km .Je hebt er prachtige kastelen en mooie dierentuinen en attractie parken voor kinderen en prachtige omgeving . Als je een park wil is Roompot Cochem heel mooi. Boven op een berg en mooie huisjes. Wij huren zelf altijd een ingerichte bungalow tent op een hele leuke camping aan de Moezel. Je hebt dan in principe alles bij de hand . Bedden koelkast servies kooktoestel enz. Enkel kussens en dekbedden meenemen. De camping heeft 5e prijs gewonnen voor leukste en schoonste camping van Duitsland . Er is in hoogseizoen Nederlandse animatie en er word s'avonds ook van alles georganiseerd zoals bingo en talentenjachten . Er zijn 2 zwembaden. Een ondiepe bij het terras en zwembad bar van ongeveer 50 cm diep en en wat dieper bad met hek eromheen . Ook kan er er een simpele snack halen. Zeer vriendelijk team en enorm schoon. Het heet family camping mesenich
Ardennen zijn erg leuk, mooie kastelen, heuvels, bossen, kronkelige riviertjes om over te kajakken of in te zwemmen. https://www.ardennen-online.com/vakantieparken
Ben me nu aan het orienteren op vakantieparken en campings buiten de CP en Landal parken om. Iemand ervaring met L'Hirondelle bij Oteppe? Er staat op de website dat er een klimbos tegenover de camping zit, weet iemand vanaf welke leeftijd dat geschikt is? Wat is er in de omgeving zoal te doen?
Ja ik, wij zijn hier nu 2 keer geweest en gaan waarschijnlijk komende zomer weer. Het park is minder luxe dan Landal maar ik vind vooral de omgeving heel erg fantastisch. Je hebt veel wildparken wat ook kleine pretparken zijn, binnenspeeltuinen zoals Monkey Town bij slecht weer, Phantasialand, een groot dino park, rodelbanen, mooie zwembaden in de omgeving, een meer op loopafstand. Veel informatie kun je vinden op www.eifelinfo.nl. Op het park zelf kun je kiezen uit verschillende type huisjes van comfort tot luxe. Wij kiezen altijd voor comfort omdat wij wel houden van een beetje kneuterigheid en voor ons hoeft het niet luxe te zijn. Zwembad op het park is klein maar wel gezellig en het restaurant is goed. Wat ik heel fijn vond is dat jezelf lekker kunt eten en de kinderen kunnen binnen en buiten spelen en hier is dan ook animatie bij. Er is 1 speelhal (geen indoor speeltuin) met allerlei activiteiten voor de kinderen en animatie. Dat is wel leuk maar je moet er wel rekening mee houden dat ze niet van 's ochtends tot 's avonds laat bezig gehouden worden. Er zijn wel genoeg activiteiten voor de kinderen maar wij waren toch meestal overdag weg. Er is daar goede wifi tegen betaling en je hebt ook nederlandse kinderzenders mocht het weer een keer slecht zijn. Wij hadden een paar dagen zwem weer en zijn toen naar het meer gelopen en hebben daar gezwommen. Laatste keer dat we hier waren was 4 jaar geleden (toen waren mijn kinderen 3 en 6 jaar) en hadden ze nog geen zwemdiploma. Mijn oudste vond het zwemmen geweldig maar wel koud en mijn jongste vreselijk maar die houd nu nog steeds niet van water en zwemmen. In Bittburg hebben ze een heel groot tropisch zwemparadijs wat erg mooi is. Als ik zo aan het typen ben wil hier inderdaad nog wel een weer een keer naar toe.
Mag ik jou dan iets vragen, je mag niet zwemmen in het water op het park, is dat niet lastig als het erg warm is? Dit lijkt mij ook een mooi park maar het niet mogen zwemmen in het buitenwater houd mij wel een beetje tegen.
Wij waren er in de voorjaarsvakantie, in mei ofzo en een paar keer in het najaar geweest, dus toen konden we niet buiten zwemmen, alleen in het binnenbad. Toen we de eerste keren gingen, was het openluchtzwembad van de gemeente wat ernaast ligt ook nog in gebruik (in de zomer dan), maar dat is een jaar of drie geleden gesloten en ligt daar te verloederen, erg jammer. De omgeving is inderdaad erg mooi. Niet ver van Nederland en toch echt een heel andere omgeving met die heuvels en bossen, dat geeft echt een vakantiegevoel.
Wij zijn afgelopen meivakantie in een park van CenterParcs geweest, hochsauerland. Hartstikke leuk voor kids (langste speeltuin van Europa), mooie omgeving en niet te ver vanuit noord Nederland. Strand zit er niet in de buurt, maar wel een super leuk zwembad waar je onbeperkt gebruik van kunt maken.
Welke zouden jullie kiezen /aanraden van de volgende vier opties; - Landal Mooi Zutendaal - camping L'Hirondelle, Oteppe - CP Les Ardennes, Vielsalm - camping Birkelt, Larochette Luxemburg