2009 staat voor de deur en wederom staan de . We zijn al ruim een jaar bezig en ik was er zo van overtuigd dat dit ons jaar zou worden! Maar helaas bruinverlies dus dat belooft weer niet veel goeds. Vriendlief zegt weer "het komt allemaal wel goed" en "onze tijd komt nog wel", maar wat als dat nou niet gebeurd! Wanneer ga je "verderop"? Ik had zo graag gewild dat dat ons allemaal bespaard zou blijven en we gewoon zwanger zouden raken. Ik ben zo bang dat we de MMM in moeten, terwijl iedereen om je heen maar zo zwanger raakt. Wanneer ga je "verderop" en waar haal je de energie en het optimisme vandaan om weer vrolijk verder te gaan?
Oh meid, dat is simpelweg gewoon kl*te te noemen. Ik kan me je teleurstelling helemaal geloven. Ik zou de stap 'gewoon' nemen en het verderop gaan zoeken. Ik sta al met 1 been in de MMM (zie onderschrift) en ik kan je zeggen, voor mij is het een opluchting als ik strax terug mag. Ik heb nu het gevoel dat het allemaal verloren tijd is en kan me voorstellen dat je dat gevoel ook wel hebt. Liefs!
Ze zeggen dat 1 jaar nog niks voorstelt , wij zijn ook al 1 jaar bezig en ook nog niks gebeurt . Maarrrrrr, mijn man wil absoluut niet de MMM in , hij zegt " het gebeurt op de natuurlijk 'normale' manier en anders maar niet " Tja ik heb hier gewoon niks tegenin te brengen want als hij dat niet wilt houd het op . Ik moet zijn keuzes ook respecteren natuurlijk . Meid als je gevoel zegt dat je verder moet dan moet je dat doen , niet twijfelen !
Hai maar, ach wat jammer, het kaartje was mooi. Toch! Wij zijn de MMM ingegaan en heb net te horen gekregen dat we het maar een half jaar zelf moeten proberen. Bloedtest goed, zaadtest goed. Ze weet alleen niet dat ik maar een lf heb van 9-10 dagen..........ook zoiets. Vergeten te zeggen, zij is vergeten het te vragen.........moet je dan weer terug? Ze zien ons weer aankomen............ik snap hoe naar je je voelt meis. En toch zou ik zeggen: laat dan alleen een bloedonderzoek doen. Je hebt een eisprong. En laat ze eens met een echo kijken. Het wil niet zeggen dat je direct van alles moet doen en je telkens terug moet komen. Kijk naar ons........ soms MAG je niet eens terugkomen.......Ik zou proberen een afspraak te maken. Maar wie ben ik. Dat weet ik wel: miss ongeduld. En medisch geschoold. Erg onhandig in dit opzicht. Maar Maar.........er zijn ook zat mensen die liever niet gaan.......waaronder jij waarschijnlijk........en er zijn er ook genoeg die na anderhalf jaar (mijn moeder!) ineens zwanger werden. Ik heb het nu al: ronde 6. Het gevoel van 'dit wordt nooit wat'. Het gaat niet lukken. Ik probeer het van me af te zetten, maar het is moeilijk en het komt telkens terug, dat gevoel. IK zou zeggen: kijk naar welke kant je gevoel overhelt en neem samen de beslissing, waar je achter kan staan. Veel sterkte.
Ik zit nog niet op een jaar maar ik baal als een stekker dat het nog niet gelukt is. Elke keer die hoop en vrees dat het weer niet zo is. En zoveel zwangeren om me heen die zelf in max 2 maanden zwanger zijn en roepen dat "het heel normaal is om een jaar te wachten" Pfff mar een jaar lang elke dag hopen duurt erg lang. En wanneer het dan wel komt en of het ooit gaat lukken... *Zucht*
Loe.. ik heb ook een LF van 10 en toch steeds zwanger geworden.. dus blijf hoop houden. Maar: hoop voor je dat je je teleurstelling te boven komt en dat je eind 2009 kan zeggen dat dit jouw jaar was knuf voor diegene die het nodig heeft.
Als jij denkt dat je graag wat dingen zou willen uitsluiten moet je gewoon een afspraak maken bij de HA en met hem/haar de dingen bespreken en misschien eens een bezoekje brengen aan het ziekenhuis en het is absoluut geen schande om niet "gewoon" zwanger te raken er zijn zoveel mensen die niet "gewoon zwanger raken".. Dus wees gerust en haal diep adem praat met je partner dat is het belangrijkste en daarna beslis je wat je gaat doen nu al een afspraak maken of een ultimatum stellen als het dan en dan nog niet is gelukt dan gaan we wel een sfpraak maken dit maakt veel duidelijk en kan meer rust brengen.. succes en sterkte met alles...
Hey Maar, Wat ontzettend naar meis. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag binnen het jaar zwanger had willen worden. De MMM is vervelend, maar het is wel fijn om te weten dat er iets gaat gebeuren. En net als anderen zeggen, gewoon gaan als je dingen wilt weten! Wij zitten ook in de MMM, mogen in maart terugkomen en als we dan nog niet zwanger zijn, dan gaan we een gesprek hebben voor IVF. Wij zijn in mei 2009 pas een jaar 'bezig'. liefs
Hoi hoi, Ook wij mogen nog niet snel terugkomen in de MMM. Na het plaatsten van een maagbandje in juli heeft de fertiliteitarts zo iets van kom maar terug als je 85 kg weegt. Tja ach... We blijven proberen en ik ga steeds harder mijn best doen om op dat gewicht te komen! Ik begrijp wat je bedoeld Maar! Na meer dan 1,5 jaar zelf proberen was de stap naar de dokter heeeeel groot! Succes! Liefs, Sam
Ook ik snap je! Toch zou ik je adviseren om een afspraak met de huisarts te gaan maken... Logisch dat dit een moeilijke stap is, maar het kan ook veel rust geven. Althans... bij mij heeft het dat wel gedaan. Heel veel succes en ik hoop dat 2009 jullie jaar mag worden!
Hoi Maar29 Wij zijn direct na een jaar naar de huisarts gegaan, omdat ik al het vermoeden had dat het dan nog best lang kan duren voor je uiteindelijk weet waar je aan toe bent. En dat klopt, we zijn in juni naar de ha geweest en hebben waarschijnlijk eind januari duidelijkheid over het vervolgtraject. Da's dus meer dan half jaar! Maar daar moet je dus wel allebei aan toe zijn. Gelukkig had mijn man het zelfde idee daarin als ik. We vonden beiden dat het wel lang genoeg was en als er iets mis was, wilden we het graag weten.
Hey Maar, wat herkenbaar zeg. Ik had ook nog hoop voor dit jaar maar dat werd op eerste Kerstdag helemaal de grond in gewerkt. En mijn hubbie reageert precies hetzelfde met "onze tijd komt nog wel" en "alles komt goed". Gelukkig gaan wij in januari naar de huisarts voor wat onderzoekjes om te kijken hoe het ervoor staat. Tja de moed erin houden.. elke maand dat ik nu ongi word heb ik wel even een flink baal moment voor mezelf van ong 10 min en dan denk ik weer... Tja kan er toch niets aan veranderen we gaan gewoon maar weer verder. 2009 Kleurt roze voor ons! daar gaan we gewoon maar vanuit!
Ik zou gewoon een afspraak maken bij de huisarts. Deze kan de eerste onderzoeken (bloed en zaad) indiceren en dan heb je in ieder geval al iets. Is er wel iets aan de hand ga je direct door naar gyn. Het is niet leuk, vertel mij wat....(zie onderschrift), maar als er wel iets is, weet je in ieder geval of ze er iets mee kunnen. Succes en wellicht is 2009 jullie jaar! X Jille
@ Maar29: dit had mijn tekst kunnen zijn.... Ook wij hadden hoop dat wij in 2008 zwanger zouden zijn, maar het heeft helaas niet zo mogen zijn. Ook wij weten dat als wij in februari nog niet zwanger zijn, in maart weer naar de gynaecoloog moeten voor verdere onderzoeken. Gelet op een cyclus van 26 dagen zou ik donderdag weer ongesteld moeten worden. Ik ga er van uit dat ik het wel weer zal worden. Heb de hoop een beetje opgegeven. Bovendien hebben we het deze maand maar 1x gedaan (wel rond de eisprong overigens). Mijn lieffie reageert ook met "onze tijd komt nog wel", alhoewel hij het er zelf ook wel steeds moeilijker mee krijgt en zich afvraagt waarom het ons nog steeds niet is gelukt. En dat werkt bij hem door in het klussen helaas. Dat wil dan niet lukken (vandaar deze maand maar 1x goed geklust). We gaan in 2009 vol goede moed verder. Ik hoop dat 2009 voor iedereen een mooi wondertje in petto heeft!
Hoi Maar, Als je eraan toe bent zou ik gewoon een afspraak maken met de HA. Dat hebben we ook na een jaar gedaan en nu, weer een dik half jaar later toch spontaan zwanger, de gyn begreep er niks van. Hopelijk dat ik je hiermee wat steun kan geven en dat je kunt doen waar jullie je beide goed bij voelen. Zolang dat zo is kan alles gebeuren hebben we gemerkt. Heel veel sterkte en hopelijk wordt 2009 jullie jaar. Groetjes, Krissa
Wat een ontzettend lieve reacties allemaal! Heel erg bedankt. Hoewel mijn ongi nog steeds niet doorzet, heb vannacht geen oog dicht gedaan en de hele nacht op gelopen. Om 03.00 uur kwam Maarman ook naar beneden en hebben we een goed gesprek gehad. Hij wil nog echt de MMM niet in, dus daar moet ik me bij neerleggen. Ik heb het afgelopen jaar wel gemerkt dat ik zelf heel anders omga met het "zwanger raken" als mijn wederhelft. Das lastig. Hij is veel relaxter en ziet het vanzelf wel gebeuren, terwijl ik iedere ronde minder positief wordt. We gaan zien wat 2009 ons brengt en ga misschien proberen wat meer de instelling van mijn vriend over te nemen... Bedankt meiden en ik wens jullie allemaal een vruchtbaar en gelukkig 2009!
Hey meid, Misschien is het een idee om te stoppen met tempen? Zo ben je er ook niet iedere dag mee bezig. Het heeft mij geholpen om er in ieder geval naast mijn vruchtbare dagen niet zoveel mee bezig te zijn. Liefs
Mijn tip : blijf er goed over praten met elkaar ! Want mannen en vrouwen zijn er heel erg verschillend in. Ik heb mijn man ook uitgelegd wat er in een maand door mij heen gaat en wat ik allemaal voel en niet voel. Toen ik hem dit had gezegd begreep hij me veel beter als ik weer eens ongesteld was, en het dus weer niet was gelukt.... Ik was ook niet toe aan de MMM, maar we zijn voor de zekerheid naar de HA gegaan, en we hadden afgesproken dat we wel zouden zien waar het schip strand... Nou ik ben blij dat we dat hebben gedaan, want de zwemmertjes waren zo slecht dat de kans op een natuurlijke zwangerschap maar 1 a 2 % is. (of zoals de gyn zei, de kans is groter dat jullie de staatsloterij winnen, dan dat jullie op een natuurlijke manier zwanger raken) Dus we zijn er eigenlijk een beetje "ingerold". Het is inmiddels alweer een jaar geleden dat we ons bij de HA hebben gemeld. En wij staan nu aan het begin van onze eerste ICSI behandeling. Terwijl ik dus niet in de MMM wilde, je groeit er als het ware naar toe. Succes ermee.... liefs C.G.
ik had in een ander topic ook al gereageerd op het jaar 2008 maar ik zet hem hier ook nog wel een keer ! ik snap ook precies wat je bedoel toen wij in begin november 07 met de pil stopte zeiden me moeder en vader (ik had het hun al verteld dat we er voor willen gaan ) 2008 word jullie jaar ! en nu ...... alleen maar ellende gehad in het jaar 2008 en nu gaan mensen al tegen mij zeggen , 2009 word jullie jaar en dat alles wel goed komt dat is wat ik allemaal helemaal niet wil horen ! mja ik probeer alles maar te nemen met een korrel zout!