Onze ouders weten dat een kindje heel erg welkom is, net als mijn zusje en 2 vriendinnen. Verder houden we het stil. Ik ben begin vorig jaar al gestopt met de pil, maar dit jaar zijn we pas echt serieus bezig. We hebben jaren geroepen dat we zo'n hummel (nog) niet wilden. Nu is het tij gekeerd. Ik merk het ook aan mezelf. Het kind van een vriendin wil ik nu wel oppakken en voorheen echt niet, omdat het zo klein is. Laatst waren we bij vrienden en ik moest iets uit de auto pakken. Toen zei mijn vriendin dat het net leek dat ik een kind uit het stoeltje pakte. Blijkbaar stralen we het papa en mama zijn wel uit.
M'n vriend en ik zijn de enige twee die weten dat we er weer voor gaan...(ik bid dat niemand hier meeleest! ) Wel fijn om zo'n geheimpje samen te hebben...vind ik.
Ik krijg zoooo vaak de vraag of er al een 2e opkomst is.. Bah. Maar ik ontken want mijn man wil het graag pas bekend maken met 3 maanden. Bij de eerste met 6 weken gedaan want ik kan het niet zo goed voor me houden.. oh ja, behalveeeeh.... mijn beste vriendin, zusje, beste collega en tandarts, zij weten het ennu wachten..
ik kan me jullie verhalen, ideeen helemaal indenken, maar juist doordat wij steeds de vraag kregen van goh over een tijdje hebben jullie dit ook heh, wanneer gaan jullie beginnen? etc. soms hele sneaky opmerkingen waar je dus dit uit kon halen etc. waardoor wij JUIST erg gek werden .. en mn wens was al een poos heel sterk. we hebben het met oud en nieuw 07/08 verteld aan de ouders/schoonouders. dat we bezig gingen en dat we hun graag dit jaar als opa en oma wilden gaan zien. HELAAS.. nog niet gelukt, pas geleden zaadonderzoek laten doen, blijkt niet goed te zijn, dus eind deze aankomende week ga ik weer bellen voor de 2e keer onderzoek te laten doen. hopelijk mag het ons een x meezitten! maar goed dus nu wel af en toe een keer de vraag van goh, hoe staat het ervoor? etc. nu dus ook dit onderzoek open verteld aan fam. en zij leven allemaal erg mee. dus wat dat betreft is het wel fijn. nu tenminste niet meer dat geheimzinnige van ja we willen wel dan en dan beginnen we ofzo weetje.. is ook wel lkkr. ook als vrienden het vragen ofzo, dan zal ik niet liegen. maar zelf zal ik het dan ook niet gaan zeggen. mochten we zwanger zijn, denk ik dat we het van de daken schreeuwen echt waar! liefs kanjer
Het wordt hier toch steeds en steeds moeilijker om mn mond te houden. We zijn door de dokter doorgestuurd naar de gyn voor ons beiden en kan er dus met niemand over praten. Kan alleen hier op het forum mn verhaal doen, maar irl niet. Maar .. al zou ik dat wel kunnen zou nog niemand het begrijpen aangezien ze hier allemaal in ronde 1 of ongepland zwanger raken/zijn geraakt. En toch ga ik ervoor om het pas na de eerste goeie echo te vertellen! Of het me lukt merken we tzt wel
Wij hebben ook besloten om niks te vertellen. Mocht het zover zijn, dan knallen we het nieuws gewoon de wereld in. Ik vind het alleen wel heel moeilijk dat ik er met niemand face to face over kan praten. Maar aan de andere kant zorgt dat er ook wel weer voor (bij mij) dat ik er niet dag en nacht mee bezig ben. Daarom heb ik me ook hier aangemeld, kun je lekker anoniem praten over de kinderwens.
dames, ik vind het knap dat jullie dat kunnen echt waar! (gelukkig voor all, bestaat dit forum ) succes met stilhouden/niet vertellen en als er watis kunnen jullie natuurlijk altijd anoniem lekker hier je verhaal doen! gr kanjer
ik vind het ook knap van jullie bij ons weet iedereen het dat we bezig zijn alleen maar omdat mensen zovaak vragen waneer we zouden beginnenn duis nu zeg ik we zijn bezig. Ook me schoonzusje is bezig dus dat ik wel leuk. En vandaag hebben me moeder me vriend en ik het uitgebreid over babys enz gehad was zo leuk want een half jaar geleden werd het onderwerp flink gemeden door hem.
Mijn vriend en ik hebben allebei al kinderen uit n eerder huwelijk maar willen er nog 1 van ons samen. Niemand die het weet want we zijn vooral n beetje huiverig voor de reacties van beide ouders. Ik weet zeker als het zover is en we vertellen het ze dat ze het heel leuk zullen oppakken en er heel blij mee zijn. Maar (vooral voor zijn ouders) als ze weten dat we ermee bezig zijn, gaan ze toch proberen ons op andere gedachte te brengen omdat we al kinderen hebben en al wat ouder zijn dan de meeste mensen die aan kinderen beginnen. Maar ondertussen is het wel heel spannend om met zijn tweeen dit geheim te delen. Hoewel ik heeeeeeeeeeeeel blij zal zijn als ik het tegen mijn zus kan vertellen. Ik heb nog nooit geheimen voor haar gehad en deel alles met haar maar nu lijkt het me toch beter dat ik het nog even stil houdt. Maar zij is de eerste tegen wie ik het vertel. Ze is mijn zus en beste vriendin. Zal zo blij zijn als het zover is
Ik ben blij dat mijn beste vriendin ervan weet. Zij heeft ervaring en dus kan ik soms iets aan haar vragen. Erg handig.
eerst hebben mijn vriend en ik ook besloten om het tegen niemand te zeggen.. maar ik hield het na een tijdje niet meer! dus heb ik het mijn ouders en zus verteld.. ik ben wel blij dat ze er nooit naar vragen.. want dat zou wel irritant zijn als je ze elke keer ziet en ze vragen: ennnn al zwanger?! als ik eindelijk zwanger ben wacht ik nog wel een enige tijd met het vertellen tegen de familie