Bij ons een stuk of 15 keer kindjes aan de deur geweest. Onze kindjes hadden een behoorlijke zak vol met snoep Sommige mensen hadden hele knutselwerkjes gemaakt met snoep,echt leuk!
Hier komen ze nooit, we wonen in een flat. Maar het is toch een goede reden om iets lekkers in huis te halen!
mijn moeder zat te vertellen dat een buurmeisje bij haar en mijn oude oppasmeisje ineens als pompoen wilde met halloween. de moeder heeft toen een oranje lap stof bij haar aangedaan alszijnde een soort luier/tuinbroek. deze gevuld met kussens een zwarte panty aan getrokken en een bladje in der haar. ik heb nog geen foto's gezien maar ik vond het idee al geweldig!
Ik heb vroeger altijd gelopen! Hier in Zwolle wordt wel gelopen, maar niet heel veel. Gisteren waren er 3 groepjes, dus het zal vanavond wel wat drukker worden. Het zou hier gewoon op zondag zijn, maar ga niet moeilijk doen over die kinderen die wel op zaterdag lopen. Als ze vanavond maar niet nog een keer komen
Hmm hier is t dus echt dubbelop, gisteren kinderen aan de deur en nu hebben we dr ook alweer 16 gehad. Vind t maar stom hoor, St Maarten hoort op de 11e, vandaag dus. En niet én gisteren én vandaag...
122? Wow, waar woon jij dat het zo druk is joh! Jeminee, das echt veel! Hier zijn het er uiteindelijk 26 geworden. Bij mijn ouders waren het er gisteren 4! Duidelijk geen kinderrijke buurt
11 november geldt als festdag van Sint Maarten, de ridder die de helft van zijn warme mantel aan een arme bedelaar gaf. Het Sint Maartenfeest is een feest van offerheid, van goedheid, en deemoed. de mens wordt in zijn hartekrachten aangspronken. Als beedl daarvan trekken de kinderen met hun lantarentjes zingend langs de huizen om een 'aalmoes' te vragen. Tegelijkertijd is het Sint Maartenfeest een feest van lichtjes en vormt daarmee het eerste lichtfeest in een reeks feesten, als voorbereiding op het kerstfeest.