Uitschrijven van gastouder. Mag de GGD dit zomaar?

Discussion in 'De lounge' started by Sterre82, Nov 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    De GGD wil onze gastouder ( mijn moeder in dit geval ) uit laten schrijven omdat ze al even niet meer bij ons oppast v.w mijn werkloosheid. De GGD wilde op inspectie komen bij ons thuis maar goed, er valt weinig te inspecteren dus werd ze pissig en dreigde mijn moeder te gaan schrappen.

Ik vind het maar vreemd. Is het gangbaar dat een gastouder die even geen oppaskinderen heeft na verloop van tijd uitgeschreven mag/kan worden zonder dat ze dat zelf wilt? Zo ontnemen ze ons in principe toch onze gastouder?

2. adi

adi Niet meer actief

Is je moeder ingeschreven bij een bureau? Ik zou contact met ze opnemen. Misschien ook met de GGD om te vragen wat hun regels zijn. als jij niet werkt heb je iig geen recht op kot, misschien bedoelde ze dat?

Ik ben ook benieuwd hoe het nu werkt met de vergunning voor een gastouder die niet werkt, en ook geen andere gezinnen aanneemt.

3. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,692
    1,862
    113
    het is zo dat als je 3 maanden geen kindjes hebt via gob X dat je dan niet meer via dat gob geregistreerd bent. Maar je kunt dan wel in het lrk blijven staan met gob Y.

In het geval je maar 1 gob hebt en geen oppaskindjes dus dan halen ze je na 3 maanden uit het register. Ik ken er meer bij wie dat zo is gegaan.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Adi: het gob is al op de hoogte en probeert nog te redden wat er te redden valt. Maar het zal wel einde verhaal zijn denk ik.

Catou: meen je dat nou? Pff nou lekker is dat. Gob zei al dat opnieuw inschrijven erg lastig is ( bureaucratische rompslomp )

Hier baal ik nu echt van zeg :(

5. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,692
    1,862
    113
    betaal jij trouwens nog aan het gob de bureaukosten of heb je opgezegd?

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Nee we hebben alles stop gezet toen ik thuis kwam te zitten.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat klopt idd en na een jaar niet opgevangen te hebben, wordt je ook uit het register en de gemeentelijke administratie gehaald. Je moet dan de hele aanmeldingsprocedure opnieuw doorlopen.

Share This Page