Mijn zoon is dit weekend op kmap geweest. In de bossen kamperen. Bij thuiskomst heb ik na het douchen hem alle gebruikelijke plekken gecontroleerd op teken. Maar vandaag zei mijn zoon mam er zit iets in mijn haar. Het zit bijna bovenop zijn hoofd en daar had ik niet gekeken. Zou dit een teek kunnen zijn ?
Naar mijn mening niet, mijn man had er 2 weken terug een op z’n arm en toen zag je echt zo n lijfje hangen met de kop erin (brrr)
Waar ik bang voor ben is dat hij inmiddels 2 keer zijn haar gewassen heeft. (Lekker even geboend hij was nogal vies ) en ik het lijfje eraf gewreven heb...
Het lijkt eerder een soort bultje of een moedervlekje. Ik dacht dat teken veel donkerder waren en inderdaad, kopje eet zich naar binnen.
Ziet er niet uit als een teek. Wij zijn op vakantie en gisteren bij mijn 2 oudsten een teek laten verwijderen nadat ze in het bos waren geweest. Bij hun zag je echt zo'n zwart beestje met zn kopje in hun huid en het lichaam eruit brrr. Maar ik zou het wel even laten nakijken bij de ha voor de zekerheid.
Geen teek dan zie je echt een zwart kontje omhoog steken zeg maar. Mogelijk is hij geprikt door een insect
Bedankt voor jullie reacties. Ik hou het even in de gaten. Als het een insectenbeet is dan zal het snel weg trekken denk ik.
Bij een teek zie je echt de pootjes rond het lijfje zitten, zelfs als het lijfje eraf geboend mocht zijn. Hier is geen pootje te zien, lijkt me geen teek. Eerder een moedervlekje of ander huidbultje, wat eerder niet zo opviel, maar nu door de tekenzoektocht ineens verdacht aanvoelt voor je zoon..
Je zegt dat er graatjes in het bultje zitten? Dan zou ik er toch even naar laten kijken door de ha. Zonder je direct bang te maken of te laten griezelen, soms zit een insect onderhuids genesteld..
Ik vind het niet op een teek lijken maar ik zou het voor de zekerheid even laten beoordelen bij de huisarts. Die hebben daar een mooi lampje voor om het goed te inspecteren. Lijkt me eerder een ander insect wat gestoken heeft maar moeilijk te zien.
Weet je zeker dat het een nieuw bultje is? Het lijkt wel wat op een hemangioompje, vaatkluwentje in de huid, en dan zit t er al heel lang waarschijnlijk.