Mijn zoontje is nu 4,5 maand en krijgt nog steeds volledig BV. De eerste 3 maanden kwam hij niet veel aan, maar hij spuugde toen letterlijk hele voedingen uit. Achteraf bleek dat hij Reflux heeft. Daar krijgt hij nu medicijnen voor. Spuugt nog wel, maar minder. Sinds hij de medicijnen kreeg groeide hij wel goed. Nu was ik gisteren op CB en bleek dat hij maar 105 gram in 2 weken gegroeid was. Dat is dus nogal weinig. Terwijl ik had verwacht dat hij enorm gegroeid was omdat hij de laatste tijd zo onwijs zoet en tevreden is! Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en wat hebben jullie daaraan gedaan? Moet ik me zorgen maken denken jullie? Al beginnen met bijvoeden ofzo? Ik vind het wel fijn om dit even te kunnen delen met andere BV-mama's en andere ervaringen te horen...
Geen zorgen maken hoor, mijn dochtertje kwam de eerste maanden ook heel veel aan (kilo per maand waarbij ik op mijn kop kreeg van het CB dat dat teveel was) en daarna vlakte haar groeilijn heel erg af en dat is nu nog steeds zo, ze zit met zowel lengte als gewicht op de onderlijn. Zolang je zoontje tevreden is en goede plasluiers heeft, geen zorgen maken! Je zou ook eens de curves op borstvoeding.com kunnen invullen.
Mijn zoontje kwam in het begin ook niet veel aan maar wel genoeg De curve van borstvoeding.com houd ik zelf ook bij, maar die is ook niet echt geruststellend zeg maar. Hij begon boven de middellijn, en zit nu bijna bij de onderlijn in het groene vlakje. De lijn zwakt dus af. Ik vind het alleen zo raar dat hij nog nooit zo tevreden en zoet is geweest sinds de laatste paar weken. Hij zit hartstikke lekker in zn vel heb ik het idee!! Maar ik ben nu gewoon bang dat er te weinig voeding in de bv zit ofzo....dat kan toch ook? Wat kun je daar tegen doen?
Mjn dochter groeit ook niet erg hard. Heb er ook steeds "gezeur" over gehad op het bureau. (Ze staat te boek als een matige groeier) Maar zolang ze groeien en niet afvallen is het niet een drama. (al geven ze je dat gevoel wel) En rond de 4 maanden is er bij bv kinderen vaak een dip in groei.
Gelukkig ben ik dan niet de enige. Dat vind ik eigenlijk wel prettig om te horen hoe stom dat ook klinkt. Hoeveel groeide jouw dochtertje ongv. per week als ik vragen mag? Bij mij op CB zeiden ze idd ook van: zolang hij goede plasluiers heeft, tevreden is en niet afvalt is er niks aan de hand. Maar ze moeten eigenlijk minimaal 90 gram per week groeien..... Tis dat je BV geeft, maar anders had je volgens mij al lang op je kop gekregen hahaha
Ik ben moeder van een onwijs klein kindje, laatst nog met haar in het AMC geweest ter controle maar de kinderarts vond het niet erg. Ze is vrolijk, ze ontwikkelt zich prima, ze is alleen klein en licht, ook voor haar gecorrigeerde leeftijd. (Ze is 65cm en 6800 gram en ze is nu 9 maanden en 9 dagen oud). De afgelopen maand is ze ook bijna niks aangekomen maar ik maak me geen zorgen, het komt wel weer een keer. Ik zie een gezond vrolijk kindje dat prima in proportie is, niks mis mee.
Kan me voorstellen dat je het fijn vind! Ik zocht toen ook naar herkenning bij anderen. (topic is tijdens de crash verloren gegaan) Hoeveel ze per week groeit weet ik eigenlijk niet. (Dan moet ik gaan rekenen) Ze was bij de geboorte 2900 gram en binnen 3 dagen was ze afgevallen tot ca 2400 gram. (met opname tot gevolg) Gisteren was ze 7750 gram. Weet wel dat ze de 90 gram per week niet haalt. Zolang jij het idee hebt dat je kindje zich goed voelt en het goed doet, lijkt mij dat alles goed gaat! Er komt een moment dat hij echt meer gaat groeien! Succes meid!
Ah..dit stelt me wel weer gerust! Idd, als het kind gewoon vrolijk is en tevreden.... Wat kun je er dan aan veranderen? Wanneer zijn jullie met bijvoeden begonnen? Mijn zoontje was bij zijn geboorte 3990 gram, ook afgevallen tot 3650 gram en weegt nu 6195 gram. (4,5 maand) Daarbij is hij 65 cm. Ben blij dat ik niet de enige ben! Maar soms ga je gewoon aan jezelf twijfelen....