Ik kan er niet rouwig om zijn. Ik vrees alleen dat de situatie er niet beter op gaat worden in Noord Korea, maar we zullen zien... Moest meteen aan deze film denken
Opgeruimd staat netjes,die man was heel slecht voor z,n volk.Ben wel beneiuwd wat er nu gaat gebeuren in het land.
ik denk niet dat het er beter op gaat worden nu in dat land hoor, er is vast al gepland wat er gebeurd na zijn dood, nu dus. de volgende dictator staat gewoon op nu.
Lol, ook het eerste waar ik aan dacht. Verder tja, vaag land, vage man.. Kan er verder geen uitspraak over doen.
Denk niet dat ze dat gaan doen... ik hoorde net op het nieuws dat er overal huilende mensen op straat staan. Ik vind het maar een vreemd volkje. Ik zag ook die bekende nieuwslezeres weer voorbij komen (met die harde stem). Al snikkend bracht ze het nieuws. Dat zou je in Nederland nooit zien Ze zullen gerust ontevreden zijn geweest over Kim Jong Il, maar waarom huilen ze dan... ?
Al die huilende mensen zijn pure propaganda. Allemaal in scene gezet. Het is echt een eng land, bah! De "echte" bevolking gaat er letterlijk dood van de honger en veel mensen proberen te vergeefs het land uit te vluchten. Worden allemaal koelbloedig vermoord als ze gesnapt worden..... Ik ben op de grens van Noord-Korea geweest en er hing echt een freaky sfeer. Overal in het landschap zag je van die grote hollywood-letters staan, maar dan met Noordkoreaanse propagandateksten. Ik denk niet dat het veel beter gaat worden nu zijn zoon hem opvolgt. Die is waarschijnlijk vanaf zijn geboorte al gebrainwashed met het dictatorschap.
Niet alleen propaganda, maar ik denk ook indoctrinatie. Heel veel mensen daar denken dat ze deze man heel dankbaar moeten zijn en dat hij een geweldige leider was. Dat is er in de jaren behoorlijk ingestampt. Ze weten niet beter.
Leek wel of die mensen naar de laatste minuten van de WK-wedstrijd zaten te kijken... Beetje apart dat er juist op dat moment zoveel mensen bij elkaar waren en er toevallig camera;s bij zijn... Nee hoor, daar gaat helemaal niks veranderen. Zijn jongste zoon gaat hem opvolgen.
Echt een BIZAR land! Ooit een aflevering van Oprah ( I know ) gezien, die Lisa Ling ging toen ook naar Noord Korea. Zo'n eng land. Oh hier, de docu: Documentary: Inside Undercover In North Korea 1 of 5 - YouTube En ik moest meteen aan deze denken, onbedoeld was die vent soms echt hilarisch.
Zijn zoon schijnt net zo hard (militair gericht ook), zo niet harder te zijn dan z'n vader las ik vandaag. Dus ben bang dat deze dood iig niet ten goede zal komen van de bevolking daar.
Ik vind het echt bizar hoe die mensen daar reageren. Waarschijnlijk moeten ze gewoon! Je kan je je gewoon niet voorstellen hoe het moet zijn om daar te moeten leven. Je kan daar inderdaad het land niet uit en weet ook niks van de rest van de wereld. Ongelooflijk toch?! Dan ben ik echt dankbaar dat ik hier ben geboren!
Die mensen durven niet anders...stel dat iemand je niet ziet huilen en ja aangeeft, dan ben je meteen ten dode opgeschreven vrees ik..
indoctrinatie en propaganda ... die mensen kunnen niet anders. Het is echt hilarisch soms wat je leest. Zo zou hij 1500 boeken hebben geschreven (allemaal bestsellers overigens, je hebt ze vast alle 1500 in de kast staan), 6 opera's, werd zijn geboorte aangekodigd door een zwaluw en werd het plots lente (hij is in Siberie geboren overigens volgens Wiki), wordt/werd zijn verjaardag wereldwijd gevierd door iedereen (ja, ook jij dus ), maakte hij 11 holes in one tijdens zijn eerste ronde golf, is hij een mode icoon in de wereld met zijn afGRIJSelijke pak (blijkbaar dragen wij dat allemaal) en die vreselijk haardracht, hij liep al toen hij 3 weken oud was en praatte toen hij 8 weken oud was ... natuurlijk ...