Erg vroeg wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Balou, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne wordt s'morgens om 5 uur al wakker, dit gaat nu al ongeveer zo'n 5 weken. Als we haar dan de speen gaven sliep ze wel even weer maar we moesten er wel een paar keer naar toe. Eerder werd ze altijd tegen 7 uur wakker.
    Nu de laatste dagen slaapt ze niet meer na 5 uur :( , ook niet als wij haar de speen geven. Wij vinden het wel erg vroeg om er dan al af te gaan. Het maakt niet uit hoe laat ze s'avonds naar bed gaat, ze is om 5 uur wakker. Ze gaat meestal tussen 20.00/20.30 uur naar bed, ze slaapt dan pas tegen 21.00 uur.
    Vanmorgen was het dus ook al om 5 uur feest :( . Ik heb haar tegen 8.15 uur weer in bed gelegd, ze sliep tegen 8.20 uur. Maar ze was net voor 9 uur al weer wakker :confused: .
    Is dit een fase?
    Ps: ze wordt s'morgens niet wakker van de honger, ze wil gewoon uit bed.
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier ook een periode heel vroeg geweest. Van lieverlee werd het steeds later. Nu slaapt ze soms zelfs tot 07.30 uur.
    Dus ik denk dat het een fase is, was hier wel zo in ieder geval ;)
     
  3. loesie22

    loesie22 Fanatiek lid

    29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    ik denk ook dat het een fase is...
    teminste...hier was dat wel zo...en sinds 4 dagen slaapt ze weer tot ong. 7.00/7.30!
     
  4. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ok dus er is nog hoop :D .
     
  5. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier wa het ook een fase is nu weer helemaal voorbij... THANKGOD!
     
  6. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier is ze tot afgelopen week altijd tussen 5 en 6 ur wakker smorgens

    vanmorgen was het half 8 hoe hat kan geen idee maar van mij mag het zo blijven:)
     
  7. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Is hier rond die leeftijd ook een fase geweest. We waren toen net op vakantie :( . Hadden wel hele lange dagen. Zo af en toe nog eens een periode van een dag of 2 vroeg wakker maar nu meestal weer rond 7.00 uur.
     
  8. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hier ook een fase geweest. Maar ik heb wel altijd volgehouden dat we niet voor half zeven naar beneden gingen, dat is gewoon echt de grens voor mij. Als het in het bedje echt niet meer ging, legde ik haar tussen ons in, dat werkte nog wel eens. Of ik bleef in haar kamer zitten maar gaf haar absoluut geen aandacht. Dan ging ze vaak ook wel weer slapen na een minuut of 20. Kost even geduld, maar dan kan je daarna zelf nog een uurtje slapen. Na een paar weken ging ze ineens langer slapen, zelfs langer dan ze ooit daarvoor had gedaan. Dus het komt goed! (maar ik zou dus niet al om 5 uur echt eruit gaan, dan vindt ze het misschien te leuk en verandert het minder snel?)
     
  9. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ga er ook niet voor 6.45/7.00 uur uit hoor. Als ze om 6.15 uur echt niet meer wil, leg ik haar ook tussen ons in. Dan ligt ze bij ons te draaien en woelen en gieren :). Maar man, we hebben gewoon wallen onder onze ogen :).
     
  10. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Die fase heeft bij ons 2 maanden geduurd (werd ook om 05;00 uur wakker), maar eigenlijk is hij daarna nooit later dan 06:15 uur wakker.
    Zeker met deze periode dat het 's ochtends nog donker is baal ik wel een beetje. Heb het idee dat iedereen dan nog lekker op één oor ligt...
     
  11. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Mw slaapt s'middags ook nog maar een klein uurtje :(. Het lijkt wel erger te worden :). Vanmorgen was ze gelukkig pas om 6.15 uur wakker, dus daar ben ik blij om. Dat ze overdag minder slaapt vind ik niet zo erg maar ik zie gewoon dat ze nog erg moe is.
     
  12. marloesss

    marloesss Actief lid

    17 okt 2006
    158
    0
    0
    Zo te lezen hebben veel baby's dat dus rond de 7 maanden! Hier nog zo'n vroegspook... Werd altijd om 7 uur wakker, je kon de klok erop gelijk zetten, maar sinds een maand 5 uur, 6 uur... En als hij wakker is, wil hij eten. Ik had het gevoel dat we weer met nachtvoedingen begonnen... Nu is het alweer een week 6 uur, kwart over 6. We gaan dus weer goede kant op, op naar de 7 uur!
    Als het 6 uur blijft, zit ik te denken dat ik hem misschien later naar bed moet doen, hij ligt er meestal rond 7 uur in, want dan is hij helemaal af. Of zou dat niet uitmaken? Is dit nu gewoon zijn ritme?
     
  13. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik weet niet of later naar bed doen zin heeft, lars is gelukkig geen vroege vogel, maar het maakt niet uit hoe laat hij er in gaat, tussen 8 en 9 word hij wakker.

    maar als ik even terug ga naar een jaar geleden, toen was t 6.30/7.00, dan kreeg hij een flesje en dan sliep hij zo verder tot een uur of 9
     
  14. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    @marloess: Ik weet niet of het bij jullie helpt om hem later naar bed te brengen. Hier helpt het niet. Sanne gaat tussen 20.00/20.30 uur naar bed, ook al gaat ze later ze wordt tegen 5 uur wakker.

    @fioontje: Sanne krijgt tegen 7.15 uur de fles maar direct weer slapen doet ze niet. Meestal gaat ze tegen 8.45 uur weer naar bed en slaapt dan een uurtje.
     
  15. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    waar geef je haar de fles ? wij gaven die op zijn kamer, in het donker (gordijn dicht is het zelfs midden op de dag donker :)) en zo werd het steeds een beetje later.
     
  16. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Beneden. Maar echt ze slaapt echt niet verder. Ze krijgt de fles in de box, op de arm wil ze niet, alleen in de box. Erg lastig, maar ze is altijd al een moeilijke drinker geweest.
    Vanmorgen was het 4.45 uur pppppffffffff.
     
  17. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    misschien fles ipv in de box in haar bedje geven? Is enigszins vergelijkbaar en dan blijft ze wel in haar slaapomgeving, kan je het donker houden enzo.
    Sterkte en welterusten!
     
  18. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    In bed rinkt ze niet de hele fles :(, echt het helpt niet als we haar de fles in haar bedje geven en de gordijnen dicht laten. Ze is gewoon wakker.
    We zullen er even doorheen moeten :).
     
  19. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    tja dan kan ik alleen nog zeggen STERKTE, en ik hoop dat het snel over gaat
     

Deel Deze Pagina