Verschillen tussen autostoelen van Maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke autostoel zou je aanraden en waarom?

1. Maxi cosi Priori sps

2. Maxi cosi Priori xp

3. Maxi cosi Tobi

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn er nog niet aan toe hoor, maar ik ben me er vast in aan het verdiepen. Ik zag namelijk bij prenatal in de folder dat de priori sps (1) in de aanbieding is.

Maar wat is het verschil met de priori xp? Behalve de vorm?
    En de tobi? Wat is het verschil daarmee?

Wat zijn de verschillen?
    En welke zouden jullie aanraden en waarom?

2. fafje

fafje Niet meer actief

wij hebben gewoon de priori sps...gebruiken verder gene isofix systeem dus gewoon 3puntgordel...sowieso gaat mn zoontje er niet dagelijks in..tis harstikke goed, zelf vind ik het onzin dat die andere zo duur zijn...

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb xp aangeklikt, maar ik bedoelde de sps (zie ik nu). Zit niet zoveel verschil in geloof ik. Ik vind het een hele fijne stoel, gemakkelijk met de riem vast te maken en verder ook handig, geen poespas!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben de Tobi. In de winkel hebben we alledrie de MC stoelen bekeken en gepast, maar Irem zat gewoon het beste in de Tobi. Ik heb het idee dat die meer ondersteuning geeft dan de Priori, daar hing ze nogal onderuit in en in de Tobi helemaal niet. Dus ik denk dat je het vooral van je kindje moet laten afhangen.

5. misa

misa Niet meer actief

Dankje voor de reacties tot nu toe!
    Ik ga Simon tegen die tijd zeker meenemen naar de winkel om te passen. :)
    Ik ben benieuwd wat meer mensen vinden! :)

6. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wij hebben 2 x de sps. want we hebben 2 auto's en vonden het lastig steeds over te zetten. en de sps was leuk geprijst en kwam goed uit de testen. wij hebben voor het begin 2 hoofdverkleiners gekocht. (15 euro) en dan zie ik bijna geen verschil met de tobi. ik vind de tobi alleen erg smal en dat is niet fijn met een stevige dame hahah

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heb geen van de bovenstaande, maar de Pebble met familyfix. Zelf vond ik dat ideaal en het is heel goed bevallen. Ik vond deze de beste, vooral een klein ukkie ligt hier stabiel in door het speciale hoofdkussentje.

Wat betreft de 'onzin' van een duur stoeltje....ach, dat is maar net wat je er zelf voor over hebt of kunt betalen natuurlijk. Zeer persoonlijk. Zou gewoon lekker in de winkel kijken wat jou het meest bevalt qua stoeltje/systeem.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik vind een duur stoeltje niet persé onzin. Maar de eisen in nederland zijn toch hoog genoeg dat alles goed is? Dus ook de oudere modellen (priori sps bijv.) voor lagere bedragen?

Ik vind de pearl erg mooi en ook de tobi. Daarna de priori xp en dan de priori sps. Maar de pearl vind ik echt veel te duur...
    En natuurlijk gaat het zeker niet (alleen) om hoe die eruit ziet. :)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden de priori xp.
    De tobi hebben we bekeken, maar die luxe leek ons niet nodig. Ook leek het stoeltje smaller, en ons jochie was bij 9 maand nogal stevig.
    Ik geloof dat de SPS iets anders in de gordels zit dan de XP, waardoor we de XP fijner vonden.

En ze hadden de SPS niet in de webshop op dat moment ;)

10. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel. Ik ben benieuwd welke het gaat worden.. :)

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    wij hebben de tobi.
    die scoorde qua veiligheid net iets beter dat de priori. En was een stuk comfortabeler, omdat wij af en toe best een stuk moeten rijden vinden we dat wel belangrijk;)
    En de openstaande gordels en het aansnoer ding vinden we érg fijn, net als hoe je de gordels moet verstellen.

voor in de 2e auto kopen we wel een priori, weet nog niet welke.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier erg tevreden over de MC Priori SPS! Kan in verschillende standen, erg degelijk.
    En hij is eigenlijk altijd wel ergens in de aanbieding voor €99,-.

Over de Tobi heb ik veel recensies gelezen, dat de openstaande gordeltjes ervoor zorgen dat je kindje zich eruit kan wroeten. Daarom hebben wij voor de Priori gekozen.

13. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel weer! Over eruit wurmen bij de tobi kan me ik bij indenken.

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het verschil tussen de Priori XP en de SPS is dat de XP strakker vast gezet kan worden dmv een hendel voor op de stoel, daarmee wordt de driepuntsgordel net iets strakker getrokken..

De Tobi is inderdaad smaller als de XP/SPS, onze dochter zat er niet geweldig in terwijl ze echt niet de dikste is..

Wij hebben de priori XP gekozen, omdat die toch net ietsje beter is als de SPS en we deze voor dezelfde prijs (99 euro) konden kopen omdat het een kleur van 2010 was..

Alle stoeltjes die verkocht worden in babyzaken in Nederland zijn gewoon voorzien van een keurmerk, het is maar net of je zo veel geld uit wil geven aan extra luxe..

15. misa

misa Niet meer actief

@Sandraske: Dankje. Ja, ik zit ook erg te denken aan de xp, maar dan moet ie wel een meerwaarde hebben. :) Dus nog even aankijken!

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wij hebben gekozen voor de tobi.

Maar zoals al vermeld..die wij hadden zat een desing fout in...is ook toegegeven.

De gordeltjes zijn makkelijk gemaakt omhoog stekend, maar daardoor kan je het ook moeilijker om smalle schoudertjes trekken...terwijl het systeem aangeeft goed vast genoeg! Kan dochterlief eigenlijk zonder moeite haar armen er onderuit halen en de gordels uit doen.....

Het is verder een heel fijne stoel! En weet niet of in de nieuwe modellen dit probleem is opgelost....

17. misa

misa Niet meer actief

Dankje voor je reactie. Dat verhoudt me denk ik wel. :)

18. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    dan heb ik nog een vraagje. mogen deze stoelen ook op de bijrijders stoel? ik heb een hele oude auto zonder gordel achter en geen geld voor een andere auto. er zit dus uiteraard ook geen airbag in

19. misa

misa Niet meer actief

Dit staat er op de site van babydump zag ik:
    Maxi-Cosi Priori XP | Autostoeltjes van 0-12 jaar | Baby-Dump

Mag dus wel volgens hen. :)

20. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik vond de priori in het echt heel anders dan op de plaatjes.
    toen ik die in de winkel zag, dacht ik echt gelijk van o nee die word het niet!
    vond de tobi veel steviger en stabieler uitzien, en ook voelen.

ook vond ik de bekleding veel beter uitzien, van de priori zat die er heel ruim omheen.

maar denk dat qua veiligheid niet veel uitmaakt.
    succes

Deel Deze Pagina