Staan jullie ingeschreven bij de woningbouw?

Discussie in 'De lounge' gestart door In your eyes, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Staan jullie ingeschreven bij de woningbouw?

1. Ja, en ik ben op zoek naar een woning

2. Ja, voor noodgevallen

3. Nee

4. Anders, licht toe in reactie

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Ik sta sinds mijn 18e ingeschreven (nu dus 15 jaar). Mijn vent ook en die heeft 20 jaar. Nooit in een huurhuis gewoond en gelijk samen wat gekocht. Beide hebben we de inschrijving nog steeds en laten het voor die 9 euro per jaar lekker doorlopen. Je weet maar nooit waar het goed voor is. We komen beide uit grote steden en je hebt al minimaal 10 jr nodig om kans te maken. En dan kom je ergens te wonen waar je nog niet eens dood gevonden wilt worden. Urgenties worden nauwelijks afgegeven weet ik vanuit mijn werk.
    Afzonderlijk van elkaar en dus ook samen is ons inkomen veel te hoog om überhaupt in aanmerking te komen maar zoals ik zei je weet maar nooit waar t goed voor is. Ik neem geen risico. Via mijn werk weet ik hoe verrot t kan zijn als je hem niet hebt

2. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ja wij staan ingeschreven en zijn op zoek naar een andere woning.
    Alleen blijkt bijna 9 jaar meettijd heel weinig te zijn helaas.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nee, als we samen verhuizen gaat het hier op woonduur. Dus dan hoef ik me niet in te schrijven. Als we gaan scheiden kan ik het huis alleen betalen. Daarnaast hebben ze hier een extra lotingsmogelijkheid. Dat zouden we doen als we acuut apart van elkaar iets nodig hebben. Mijn man zou niet alleen kunnen huren, moet dan toch nog eerst financieel van alles regelen, want hij heeft geen eigen inkomen.
    Hoewel ik op zich denk dat iedereen kan scheiden, zijn mijn man en ik geen types om elkaar de tent uit te vechten. In geval van een scheiding zouden we dus eerst alles regelen. Zit gewoon in ons karakter.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.884
    5.137
    113
    Ja, wij staan beiden ingeschreven ook al hebben we een koopwoning en is ons inkomen sowieso veel te hoog. Maar we staan allebei al sinds ons 18e ingeschreven en vinden het wel prima. Ga er niet vanuit dat we uit elkaar gaan, maar ik vind het toch wel een fijn idee om dit achter de hand te hebben. Wachttijden zijn hier namelijk ook heel lang.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja sta ingeschreven en heb nu vijf in schrijf jaren. Al paar keer huis aangeboden gekregen maar ik wacht tot het juiste huis.

Geen haast nu. Van de week inschrijving verlengd koste 12.50. Voor een heel jaar.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Nee, als wij uit elkaar gaan dan kunnen we beide particulier huren of kopen.
    In onze wijk zijn ook geen huurwoningen van de woningbouw.

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ja hier wel. Je weet maar nooit wat er gebeurt en dan wil ik niet de stress om een woning.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja sinds mijn scheiding drie jaar terug. Stond niet ingeschreven, dus was best ellende om iets te vinden, zit nu voor de tweede keer in een huurwoning die ik particulier huur. Deze staat gelukkig niet te koop. Maar ik blijf hoe dan ook ingeschreven

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Nee hoor.
    Mocht het ooit nodig zijn, dan koop ik een huis.

10. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik niet! Tegen die tijd zien we wel weer. Mijn schoonouders hebben nog een 1 kamer studio en een groot huis dus voor de time being kan er vast een oplossing voor worden gevonden!

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Nee heb ook nog nooit ingeschreven gestaan.we hebben koophuis
    En zo geregeld dat ik hier kan blijven wonen als partner overlijd
    En als we ooit gaan scheiden zie dan wel weer betreft huis

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Als dat hier zou kunnen had ik het gedaan maar het werkt hier niet zo simpel als jaarlijks wat inschrijfgeld dokken en hoppakee.. Hier is het een hele waslijst invullen over je situatie, kinderen, partner, huisdieren en dan nog huidige woon situatie en daarop wordt er dan beoordeeld in welke banding je zit mensen die nu een huis hebben kunnen er niet eens op volgens mij uitzonderingen daarbuiten gelaten natuurlijk. Toen ik in Nederland woonde heb ik wel 1 jaar betaald want ben op mijn 19e alweer ge-emigreert.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Nee, nhg , volledig verzekerd ,huislast veel lager en extra om mee rond te komen, als 1 van ons overlijdt.

Inschrijfduur is hier 2/3 jaar voor de gewilde plaatsen , en na 3 x een huis aangeboden gekregen word je weer onder aan lijst geplaatst, ik vind het dus simpelweg een wachtlijst groter maken voor mensen die het wel nodig hebben.

we kunnen beide particulier huren als dat nodig mocht zijn.

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ja, inderdaad voor noodgevallen. We staan samen ingeschreven.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dan is het wel prima zo.
    Hier heb je een wachttijd van zo'n 8 jaar. Je krijgt niks aangeboden maar je moet zelf reageren, zodoende maakt mijn inschrijving niks uit voor anderen zolang ik maar niet reageer :)

16. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Maar zolang je niet reageert op woningen is dat toch niet aan de orde?
    Bij ons is het zelfs zo dat je je status op actief (zoekend) of inactief kunt zetten, maar zolang jij je niet aanmeld voor een specifieke woning gebeurt er helemaal niks en zal een woning ook alleen worden toegewezen aan iemand die er wel op reageert (en deze nodig heeft).

17. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Wij willen verhuizen, maar bij de woningbouw vereniging waar wij bij zouden moeten huren om in de plaats te kunnen wonen waar wij heen willen, heeft het geen zin om je ingeschreven te laten staan. Zij werken niet met inschrijvingsduur, maar via loting. Wat soms goed kan uitpakken, maar wat voor ons nu nadelig werkt. Mensen die in onze omgeving wilden verhuizen, hadden met 2 maanden een huis, wij reageren nu al 1,5 jaar op woningen. Maar ja, als ik vergelijk met vele andere provincies, mag ik nog niet klagen. Haha.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nee zo werkt het hier ( nog) niet. het is gewoon voor alle woningen sta je op de lijst tenzij je bij inschrijving uitzondering hebt opgegeven voor een bepaald complex.
    dus je krijgt vanzelf een woning aangeboden.

19. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ah zo. Wat bizar :D maar misschien ook maar net wat je gewend bent..

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier net zo. Ik sta ingeschreven voor het noodgevallen, we wonen nu in een koophuis.

Deel Deze Pagina