Ik moet het even kwijt! Ik heb sinds november een Mirena-spiraaltje, tot 3 maanden geleden was ik er lyrisch over. Maar nu heb ik echt periodes met zware buikpijnen en helderrood bloed verlies. Echt, gewoon bloed, niet het bloed als je ongesteld bent zegmaar. Na een uitstrijkje (was verder goed was, volgens HA) en een AB-kuur voor de zekerheid, moet ik nu bloed laten prikken en heb ik vanmiddag een vag. echo (met enige spoed). En ik durf niet. Ik ben bang, wat ze zal zien. Wie praat me even moed in?
Succes vanmiddag. Het is inderdaad vast niks. Ik ken iemand die had het ook en kon niet tegen het spiraaltje.
Jeetje meis! Ik weet een beetje hoe je je voelt! Pasgeleden dezelfde klachten gehad, ook een vaginale echo en ik krijg straks de uitslag van mijn uitstrijkje en de chlamydia test. Ben al 2,5 jaar aan het sukkelen en heb al 2 ingrepen gehad, dus ik knijp hem wel weer een beetje vandaag! Komop, samen zijn we sterk! Hoelaat heb je de afspraak?
En je spiraaltje zit er nog gewoon in? Zit ie wel goed dan? Dat is het eerste waar ik aan dacht. Misschien uitgezakt of kan je baarmoeder er niet tegen? Hopelijk kunnen ze het met de echo zien en het direct verhelpen! Niet meteen van enge dingen uitgaan hoor!
Ja, de HA heeft wel 'gekeken' of dat spiraaltje nog goed zat, maar dat zat het volgens haar. Ik heb nu ook weer tering erge buikpijn, ik kan wel janken . @Truusdemier; Ik heb om half 3 een afspraak! Wat houdt een vaginale echo eigenlijk in? Hoelaat heb jij je afspraak?
Ik heb ook een keer een heel heftige buikpijn aanval gehad. Het leek alsof ik heftige weeen had. Mijn huisarts heeft mij toen ook direct doorgestuurd naar de gyn voor een inwendige echo. Dit om te kijken of het spiraaltje niet ergens door was heen geprikt en om te kijken of mijn eierstokken wel oke waren. Ik heb het 2 keer gehad daarna gelukkig nooit meer. Een inwendige echo is trouwens pijnloos. succes meis!
Okay, dankjewel! Spannend voor je, ben benieuwd! Ja, die heb ik nooit gehad, ik was nl. al 14 weken zwanger toen ik er achter kwam! Dus toen zat er al een mini-meisje in m'n buik.
K*t! (letterlijk en figuurlijk) Het spiraaltje is niet goed geplaatst, het zit in de baarmoederwand/spierwand. En ik heb een cyste van 5 cm bij 5 cm (!!!!) in de rechter eileider. Maandagochtend moet ik weer terug komen, had nu de echografiste (oid). Dan heb ik ook een afspraak met de gyneacoloog. Iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Da's inderdaad zwaar k#t!! Ik denk dat de gyn het spiraaltje sowieso moet gaan verwijderen. Wat betreft de cyste: klinkt als iets wat hier niet direct mee te maken heeft, maar een toevallige bijkomstigheid. Ik weet dat sommige cystes kunnen blijven zitten (heb er zelf ook een), maar als je er klachten van hebt dan zou deze operatief verwijderd moeten worden. Sterkte!
Heh sh*t zeg.... nu zit je nog weer het hele weekend in spanning.. Heb je wel iets gekregen tegen de pijn? En TruusdeMier hoe ging het bij jou?!
Ja, het spiraaltje gaat er direct uit! Ik wil dat stomme ding uit mijn lichaam . Nee, ik heb echt last van de cyste! Het is ook echt een onmogelijk groot ding, dus ben benieuwd..
Ja, echt balen! Nee, ik kan een paracetamol nemen, maar het gaat nog wel nu. @truusdemier; ik ben ook wel benieuwd, ja.
het spiraaltje zal er zeker uit moeten. de cyste betreft hoeft nog niets te betekenen. ik had in februarie een cyste van 5 bij 5 op mijn rechtereierstok en ook erg veel last van. toch wilde ze nog niet opereren omdat dit waarschijnlijk meer schade als goed zou doen. ik moest 3 maanden wachten ( tenzij ik plotselinge hele erge buikpijn en bloedingen en koorts enz zou krijgen) na die 3 maanden ben ik terug gegaan,en wat denk je? hij was helemaal verdwenen!! dus de cyste hoeft er niet meteen uitgehaald te worden denk ik. ik denk dat het spiraaltje de hoofdoorzaak is succes