Staan jullie wel eens in t rood?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyZuilen, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Sta je in het rood, zo ja hoeveel?

1. Nee nog nooit gebeurt!

2. Ja, tussen de 0 en 50 euro

3. Ja, tussen de 50 en 200 euro

4. Ja, tussen 200 en max

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nee, al even niet meer.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb vroeger weleens in het rood gestaan hoor... kwam ik net net uit met alles en had een limiet van 300 op mn rekening... maar de laatste jaren geen roodstand meer gehad... hou er ook niet zo van hoor.... maarja als het door plotselinge omstandigheden eens gebeurd is het vast wel weer op te lossen...

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Alleen als mijn salaris wat later is en de rekeningen die automatisch worden afgeschreven er al af zijn gegaan.Dit zou rond de 50 euro zijn aangezien ik altijd wel nog wat erop heb staan.
    Anders niet. Hou er ook totaal niet van.

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    kort maar krachtig, nee:)

5. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ja standaard 1000 euro rood elke maand. Helaas door onvoorziene kosten tijdens de verhuizing vorig jaar en een aantal keer dierenarts kosten in het weekend waardoor het niet opgelost kan worden. Krijg maar een klein bedrag elke maand ivm ziektewet en manlief zit in de wajong en krijgt ook niet zoveel. Zitten net een paar tientjes boven het bedrag voor alle toeslagen waardoor we dus wel alles gewoon moeten betalen. Maargoed komt ook wel weer goed. Kan nog gewoon mn eten betalen en de rekeningen en dat is het belangrijkste. Dit jaar gaan we daarom ook niet op vakantie en hebben niks gepland om naartoe te gaan dus dat scheeld ook weer geld!

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier nooit rood gestaan, dat kan bij ons namelijk niet ;)

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij hebben ook nog nooit rood gestaan..

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik sta nooit in het rood, heb geen leningen lopen enz enz... alleen mn hypotheek.
    Mijn man en ik kopen alleen dingen als we dat contant zeg maar kunnen betalen. (of pinnen :p)

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik heb ook van huis uit meegekregen dat je eerst moet sparen alvorens je iets wil. Heb daar vroeger menig maal ruzie met mijn ouders over gehad maar ben ze nu zo dankbaar daarvoor

10. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik zelf heb nog nooit rood gestaan, maar mijn vriend wel. Alleen op zijn rekening is het mogelijk om rood te staan.
    Door een verhuizing (huur -> koop) met onvoorziene kosten, zijn we in het rood gekomen. Door flink doorbuffelen zijn we eruit gekomen en zijn we nu begonnen met sparen. Hebben pas geleden een nieuwe auto gekocht, dus daardoor nu wel weer in het rood. Maar vakantie is dan ook al wel helemaal betaald. Als je het spaargeld op zijn rekening zou zetten, zijn we er ook weer uit.

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier hetzelfde!
    Als we geen vakantie kunnen betalen, gaan we niet. Als we geen nieuwe auto kunnen betalen, dan maar een goedkoper variantje. Als we geen bruiloft kunnen betalen, dan maar een jaar uitstellen.
    Maar dat zijn allemaal dingen waar ik nooit voor zou lenen of voor in het rood zou gaan staan. Daar zou ik doodongelukkig van worden.

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij kopen ook nooit iets zonder er voor te sparen. lenen of in het rood staan om iets te kunnen kopen doen we niet.

Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit in het rood sta. Soms kom ik aan het einde van de mnd nét iets te kort en dan sta ik in het rood. Maar dit is hoogstens 50,-.

Toen we nog niet samenwoonde stond ik 1000,- in het rood. Ik kan echt niet met geld omgaan en kocht allerlei dingen die ik niet nodig had.
    Nu doe ik dat niet meer. Heb toch wel geleerd dat dat gewoon dom is :(.

Tenzij je niet anders kunt natuurlijk. Begrijp dat het in sommige gevallen gewoon niet anders kan. Maar ik heb het gelukkig niet afbetaald.

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Tussen de 28e en de 1e van de maand sta ik in het rood. Dat komt omdat de hypotheek en alle verzekeringen de 28 worden afgeschreven en ik pas de 1e salaris krijg.
    Meestal gaat het maar om een klein bedrag.
    Ik heb het aan mijn baas aangegeven en hij heeft beloofd het salaris eerder over te maken. Want eigenlijk is dit onnodig!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja want als je een buffer op je rekening zou zetten kun je die dagen zelf opvangen.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij kunnen 250 euro in het rood. wat ik bewust niet verhoog. ik zie het als een verlenging van onze rekening. doordat mijn vriend per 4 weken betaald krijgt komt het geregeld voor dat de ziekenfonds of een andere rekening net te vlug is. het is ontzettend moeilijk om alles sluitend te krijgen met een betaling van 4 weken. wat betekend dat we dus een paar dagen het minslado aangesroken hebben meestal. zodra het loon er is wordt dat dan weer opgelost. we hebben niet de luxe dat we een volledig maandsalris overhouden,was het maar waar. leuk vind ik het niet maar we redden het prima zo. en ik vind de zekerheid dat we niet verder dan 250 kunnen erg prettig. het is dus nooit zo'n groot bedrag dat je er niet meer uitkomt.

we gebruiken dat geld niet voor zomaar iets te kopen en we gaan nooit op vakantie en hebben geen auto. het wordt alleen gebruikt voor rekeningen die net te vlug komen zeg maar.

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Amen!
    Het zou niet uit hoeven te maken inderdaad... :)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    We hebben een aparte rekening en die van mij stond bijna altijd in het rood ivm de slechte situatie waarin we ons verkeerden.. Het was een beetje een noodrekening geworden en daar maakte we dan ook altijd gebruik van. Nu gaat het hopenlijk de goede kant weer op, en sta weer in de plus en hoop dat ook te blijven.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

JA! Daarom wil ik het ook zoveel mogelijk voorkomen.
    Wij hebben gelukkig nog nooit rood gestaan en ik hoop ook dat dat zo blijft. Ik zou er anders serieus 's nachts wakker van liggen, ook al zouden wij maar een klein bedrag rood staan....

19. hier een tijd rood gestaan door dat alles tegelijk stuk ging,, wasmachine auto etc..
    nu niet meer ..kan nog wel,

yippie

20. gimena

gimena Niet meer actief

nog nooit in de schulde gestaan!
    en hopelijk gaat dit ook nooit gebeuren!

Deel Deze Pagina