Staan jullie wel eens in t rood?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyZuilen, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Sta je in het rood, zo ja hoeveel?

1. Nee nog nooit gebeurt!

2. Ja, tussen de 0 en 50 euro

3. Ja, tussen de 50 en 200 euro

4. Ja, tussen 200 en max

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

#61 Skye, 17 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2010
    Uhm, mijn antwoord op de poll is tussen de 0 en 50 euro! Wij kunnen in principe niet rood staan, maar het wil wel eens gebeuren dat er bijvoorbeeld een maand teveel geld naar de spaar is gegaan en er die maand heel veel betaald moet worden (automatische incasso) en dan komt het wel eens voor dat we een paar euro in de min staan! Maar dan is het zo weer overgemaakt, waardoor me weer gewoon in de groene cijfers staan!!!

Ikzelf wil het echt niet dat ik zo naar de bank kan lopen terwijl ik geen geld op mijn rekening heb staan en dan toch nog 1000 euro op kan nemen. Sommige mensen staan eind van de maand gewoon tot aan het maximale nin het rood en dan komt het salaris en gaan ze weer door met opmaken totdat ze weer het maximale in het rood staan! Ikzelf kan dat niet begrijpen, dus om dat sowieso te voorkomen, kunnen wij geen geld opnemen als het er niet meer is!! Op=op

(uiteraard geldt dit niet voor de mensen waarbij dit zonder opzet is gebeurd)

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb tot 3 jaar geleden nooit rood gestaan!
    We kregen echter een kind, ik raakte mijn baan kwijt, had rare situatie met ziektewet in combinatie met flexibel werk dus veel terugbetalen.

En toen waren we er beiden weer uit, gebeurde er weer iets waardoor al onze reserves op raakten.
    Nu is er een hele grote post bijgekomen, en we gaan het nu oversluiten in de hypotheek (wel met aflossen), en dan gaat er ook een blokkade op.

3. heel af en toe als het salaris van manlief een dag of wat te laat is
    bv, net na het weekend, wil het soms gebeuren, maar nooit meer dan een paar tientjes.

ik kan 1000 eurie in het rood en manlief 1500 eurie
    maar dan maken we eigenlijk noot gebruik van...haha ik zou er niet van kunnen slapen als ik 1000 euro in het rood zou staan, bij 100 zou ik het al benauwd krijgen

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij kunnen niet rood staan, maar omdat ik altijd veel geld naar de spaarrekening overhevel (zodat ik niet teveel opshop) wil er wel eens een autmatische incasso bij in schieten. Dat is altijd wel snel opgelost. Dan heb ik het wel over een perdiode van de 20 tot de 24e ofzo, dus dat schiet er net even bij in.

5. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Wij hebben een doorlopend krediet van 1000 euro. Die hebben we indertijd genomen, omdat we de belastingdienst geld moesten betalen (man had eigen zaak)
    Ik heb onlangs besloten om deze af te gaan betalen. Ik wil 250 per maand opzij zetten op de spaarrekening en dan het totale bedrag storten op de betaalrekening en daarna het krediet blokkeren.

6. Maia

Maia Niet meer actief

op dit moment rond de 500 euro, maar we hebben de afgelopen maand een paar flinke uitgaven gedaan dus we hebben berekend dat we het nog best netjes hebben gedaan met de overige uitgaven. Maar over een week komt het salaris weer en dan is het weer over. Moet komende maand rustig doen, maar het rood staan zal dan weer weg zijn.

We staan verder wel eens rood maar dat is max. 100 euro ofzo.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

vindt het heel erg om in het rood te staan, ik sta al jaren niet meer rood. tijdens mijn studie maximaal 1000. dat was een studentenlening.

8. Nooit. Ik voel me daar ook écht niet prettig bij.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sinds ik student af ben niet meer (en dat is al een jaar of 7 geleden). Ik heb een gruwelijke hekel aan rood staan.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee, heb er express voor gekozen dat dat niet kan. Geef geen geld uit dat ik niet heb.

11. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    nooit...om de simpele reden dat het bij ons niet hoeft en dan dus ook niet gebeurt... we hebben een spaarrekening en als het op de lopende bijna op is, storten we wat terug..

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

We kunnen niet rood staan. We hebben die optie geblokkeerd. Dat scheelt en ik hou er ook niet van. Ik stond in mijn studententijd altijd rood. Echt onprettig gevoel vond ik dat.

13. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik kan meer uit luiheid rood staan.

per maand gaat er automatisch een bedrag naar de spaarrekening en naar de betaal rekening. Als we dan een "onverwachte"grotere uitgave doen hoef ik niet eerst over te boeken. Dat doe ik dan pas weer in het weekend oid. Ik weet het, erg lui met bankieren.

(en dat terwijl ik cashmanager ben, en dus de hele dag alleen maar met bank zaken bezig ben, haha)

14. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

nope maar heb die optie ook geblokt

15. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Ben opgevoed met het idee dat je geld dat je niet hebt niet moet uitgeven. Altijd goed kunnen sparen.

Helaas zitten we momenteel al een tijd in de positie dat sparen haast niet lukt.
    Echt een heleboel tegenvallers achter elkaar gehad in 2009. Zowel prive als zakelijk (zelfstandige). Door flink bezuiingen wordt het nu niet erger. Over en paar maanden komt er maandelijks meer geld binnen. En we moeten nog geld vd belasting krijgen,maar dat duurt nog een tijd ivm jaarcijfers eigen zaak.

Ik vind het echt VRESELIJK en ben er erg mee bezig. Ook al zegt mijn verstand (en mijn adviseur) dat het wel goedkomt.
    Ik kan niet wachten tot de dag dat ik zowel prive als zakelijk helemaal niet meer roodsta. Nu is het eigenlijk altijd roodstaan op 1 vd 2. De roodstand wordt al minder, maar dit gaat erg langzaam.

pfff moest het ff kwijt ;)

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    heb trouwens hierdoor heel veel respect gekregen voor mensen die het financieel erg krap hebben.

Ben alles nog meer gaan waarderen...

17. Nooit, kan ook niet want we hebben het laten blokkeren.

18. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ook bij ons staat het geblokeerd zodat we niet in het rood kunnen gaan.

liefs

19. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik had met mijin ex een schuld, begon toen ik 18 was, mee laten slepen door hem, stond ook nog is 2500 rood altijd.
    Sinds maart is alles afgelost, en heb ik met mijn man al een flink bedrag gespaard, hoef dus ook nooit meer rood te staan, zou ik ook nooit meer willen

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee nooit!

Volgens mij staat 't ook geblokkeerd, maar dat weet ik niet zeker.

Deel Deze Pagina