Hier wel in het rood sinds een paar maanden maar niet echt veel. Het is sinds mijn loon minder is geworden omdat ik parttime ben gaan werken. Is even omschakelen met de uitgaves. De eerste maand dat ik rood stond was rond de 300 euro en daarna is het elke keer minder geworden, deze maand sta ik nog niet rood en komt het loon ook weer bijna. Het was even de balans zoeken en die wordt nu gevonden.
Sommige mensen zijn alleen door omstandigheden helaas niet in staat om zelf een buffer op te bouwen als er rekeningen eerder vanaf gaan dan het geld binnenkomt. Daarom zijn wij ook erg blij met onze optie om dan wel in het rood te staan. Nu wij weer alles op de rit hebben is het wat makkelijker zelf op te vangen. Als manlief zijn salaris nog niet heeft (baas betaald altijd echt pas op het laatst) en er wel rekeningen afgaan dan boek ik een deel naar hem toe. Maar voorheen was die optie er niet omdat ik per week maar een klein bedrag kreeg. Dus kan me voorstellen dat sommige wel blij zijn met dat kleine beetje wat zij in het rood kunnen. En wij hebben ook geen auto op afbetaling of leningen of andere luxe producten op afbetaling. Wat ik niet kan kopen, koop ik ook niet. Wij hebben de oude tv van mijn ouders, wasmachine & droger waren van manlief zijn oma. Wasmachine ging stuk dus daarvoor wel zelf nieuwe gekocht. Wii hebben we toen via MP gekocht en wij rijden gewoon een Opel Astra Station uit 1996 niks mis mee. @Mama em, dat heb ik dus ook.. Ookal is het vaak erg weinig ben er de hele dag mee bezig.. Ben dan ook altijd erg blij als het zover is dat het salaris weer gestort wordt ofzo. Daarom zijn wij echt hard bezig met ervoor te zorgen dat we minimaal beide 150 euro over hebben aan het einde vd maand. Dan hoef je ook niet krom te rekeningen of je het nog red tot je nieuwe salaris. Maar net wat jij zegt, je krijgt echt respect voor mensen die in de bijstand leven door omstandigheden of die leven van 1 klein salarisje.
Ik heb aan het einde van mijn geld altijd een stukje maand over .. Ik sta eigenlijk altijd wel een beetje rood aan het einde van de maand en het boeit me niet zo.. We hebben genoeg geld op de spaarrekening staan maar heb, als het geld op is, geen zin om het terug te storten (ik stort het begin van de maand mijn geld altijd naar de spaarrekening). Meer laksigheid dat ik rood sta dus.
Ik heb het ook laten blokkeren, maar gelukkig kom ik ook nooit uit op 0,- aan het eind van de maand.
Wij kunnen wel rood staan maar geen geld pinnen. Dus alleen via automatisch incasso kunnen rekeningen worden voldaan. Verder sta ik gemiddeld (toen ik nog bij de Claire's werkte, detailhandel verdient slecht) rond de 80euro in het rood. En dit is meestal net voordat mijn salaris komt, want mijn rekeningen van automatisch incasso worden eerder afgeschreven dan dat mijn salaris wordt gestort.. Dus dat is even rustig aan doen. Maar heb wel een spaarrekening die bezig is vol te worden gestort!
Ik sta wel eens in het rood, maar meestal is dat dan gewoon laksheid of omdat ik er niet aan denk geld over te maken van de ene naar de andere rekening. Dat vind ik niet zo heel erg... Denk dat ik eht binnenkort eens laat omzetten dat ik niet rood kan staan, want eigenlijk is het natuurlijk onzin. Aantal jaar geleden heb ik trouwens nog flink rood gestaan. Maarja, toen waren we nog 2 arme studenten en kreeg ik ineens een gasrekening van ruim 600 euro... Tsja, dat kon ik echt niet anders betalen toen...
mijn antwoord staat er niet bij in de poll. vroeger veel in het rood gestaan (1000 limiet etc), maar zodra ik dit had afgelost meteen laten blokkeren bij mijn bank.
Toen ik vroeger nog studeerde stond ik bijna altijd rood, vuurrood zeg maar. Nu mogen we op alle betaalrekeningen Eur 10 000 rood staan, maar dat gebeurd gelukkig nooit. Staan altijd positief.
Hier precies zo.. Terwijl het een toch een stuk voordeliger is om wat van je spaarrek over te boeken, qua rente. Maar daar heb ik meestal geen zin in. Vind het wel makkelijk dat ik rood kan staan. Sta ik in ieder geval niet voor schut bij het boodschappen doen, als de pin weigert omdat er een 'onverwachte' rekening is afgeschreven. En zolang ik de limiet niet bereik of chronisch rood sta vind ik het prima.
Hmm.. Ik sta constant in t rood.. heb ooit roodstand aangevraagd om een auto te kopen , vervolgens zover in de schulden geraakt dat ik die roodstand niet meer kwijt raak , en mn ex partner helpt daar helaas ook niet bij. Dus elk einde van de maand eindig ik op -1000. Zwaar irritant om elke keer te moeten uitrekenen hoeveel er nog "over" is.. want eigenlijk is dat niets..
Wij staan gelukkig nooit in het rood. Onze spaarrekening is wel behoorlijk geplunder omdat mijn man even zonder baan zat en we een nieuwe auto nodig hadden, maar rood staan we gelukkig niet, kunnen we ook niet en hoop dat we dat ook nooit nodig gaan hebben.
Zo hebben wij het ook een aantal jaren gehad, alleen dan max 500 aangezien wij geen 1000 konden toen. Het is zeker zwaar irritant en kan veel stress en hoofdpijn veroorzaken. Hoop dat je er toch dmv een financiele meevaller eruit kan komen ooit! En tot die tijd toch proberen te denken dat alles goed komt, want elke dag zo erover nadenken is ook niet gezond (al snap ik het maar al te goed).
Soms, maar vaak is het zo dat dan een paar dagen later loon binnenkomt. Ik zelf werk via een uitzendbureau en krijg per week betaald. Dus meestal gaat dat wel helemaal op.
Ik heb wel eens 1000 euro in het rood gestaan. Ik was net 18 en mijn studentenrekening liet toe dat ik 1000 euro in het rood kon staan. Binnen een paar maanden had ik mijn geld aan allerlei dingen uitgegeven, kleding, uitgaan, dat soort dingen. Een half jaar later heb ik een deal gemaakt met mijn ouders en die hebben het voor me afbetaald, terwijl ik ervoor werkte om hun terug te betalen. Daarna heb ik de mogelijkheid om rood te staan uit laten zetten. Ik kan daar helemaal niet mee omgaan, dus ik doe het ook niet meer
Pff, wanneer niet? Hahah! Nee ik vind het niet erg, sta ook geen duizend euro rood gelukkig. Max 200 ofzo.. Kan wel 1000 trouwens, maar als ik over de 200 zit, neem ik manlief zijn pas wel mee Ik wou dat ik het uit kon zetten. Ik heb het al eens gevraagd, maar dat was niet mogelijk... :S
Lief van je Ben bezig met schuldsanering dus t komt zeker goed , alleen jammer genoeg niet op de manier waarop ik had gehoopt. En indd , stress en hoofdpijn volop helaas.
Nee, vroeger stond ik wel standaard rood kon echt niet met geld omgaan.. nu ook nog niet maar verdienen veel meer dus dan is het geen probleem he