Staan jullie wel eens rood?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iggylover, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Sta nooit rood, op eigen rekening niet en ook niet op de gezamelijke rekening.

Ik heb na mijn studie 3 maanden zonder werk gezeten. Toen kon ik mijn zorgverzekering niet meer betalen en werd ie afgesloten. Kreeg ook een brief van de deurwaarder. Daar schrok ik behoorlijk van en sindsdien zorg ik beter voor mijn financiele zaken.

2. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Wij hebben met veel moeite 1000 euro op een vaste rekening laten staan en hebben afgesproken hier niet onder te komen.
    Dit is tot nu toe nog goed gegaan, ook al staat er maar tien euro te weinig op dan vullen we dit direct aan.
    Sparen ook elke maand gewoon iets extra. Het heeft heel goed geholpen.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij mochten van onze bank maar liefst 50.000 rood staan.
    Heb met een lachend gezicht gezegd dat dat toch echt niet nodig is.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij kunnen wel rood staan, maar doen we nooit.

Wij hebben nu 500 euro gestort en dat is nu de ondergrens. Dus als we eens een keer 50 euro nodig hebben, dan lenen we van onszelf. Ons loon komt bijvoorbeeld net iets later dan de eerste rekening weer van die maand.

Dus dan even lenen van onszelf en daarna wordt het gewoon weer opgevuld.

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ben ik dan de enige?

WIj kunnen tot €500,- in het rood staan en dta gebeurd dus bijna elke maand. :oops:
    Komt jammer genoeg ook doordat mijn vriend nu wekelijks krijgt uitbetaald ipv maandelijks.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Wij kunnen 1000,- in het rood staan, tot op heden nog niet gebeurd!
    Maar we hebben 't meer voor onverwachte zaken!

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wij kunnen allebei niet rood staan, hebben we laten blokkeren. Wij zouden het namelijk iedere maand staan en daar hebben wij geen zin in, dus is het geld op, dan is het op.

8. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    wij staan regelmatig rood, niet omdat we het niet hebben, maar omdat ik erg gewoon geen erg in heb, en het dus van de verkeerde rekeningen afgaat.

Wel zonded,m maar ach

9. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    wij kunnen in het rood staan op 1 rekening, maar alleen voor automatische afschrijvingen

we staan het nooit
    op de spaarrekening staat altijd minimaal 2000 euro "nood"geld.
    op het moment dat er iets stuk is auto offzo dan mag eraan gekomen worden maar idd wel zo snel mogelijk weer aanvullen

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij staan nooit in het rood en kunnen dat ook niet.
    Ook wij hebben de mening dat je geen geld moet uitgeven wat je niet hebt.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij kunnen niet rood staan. als we ooit extrageld nodig hebben boek ik overvan mijn eigen rekening maardat is in die 3 jaarvan de gezamelijke rekening 1 keer voor gekomen.was ook nog mijn eigenschuld had een 0 teveel getypt bijhet over maken :)

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @runner: nee hoor wij ook

wij kunnen beide 1000 rood staan, ik sta soms ietjes maar meestal niet.. maar mijn man daarin tegen wel.. als je er eenmaal in zit dan kom je daar niet zo makkelijk uit...hij zit er niet mee eigenlijk.. en binnenkort wordt het ook anders dus dat scheelt ;)

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Helaas sta ik elke maand in het rood.
    Dubbele woonlasten....is niet te doen.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Alice, dat is best wel logisch inderdaad. Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent.

15. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Nee.

Ik kan ook niet rood staan.
    Dat heb ik voor mn eigen veiligheid laten blokkeren.. ;)
    Soms heb ik van die buien en dan MOET ik shoppen.. :)
    Maar wil niet iets uitgeven als ik het niet heb..
    Ik heb schulden gehad en ik ben er klaar mee...Al die stress die ik ervan kreeg.. #-o

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik weet niet of wij rood kunnen...maar ga het ook niet uitproberen....als wij geld te kort komen haal ik wat van de spaarekening....maar ik zou het niet weten of het kan....

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik sta nooit rood.. en dat wil ik graag zo houden. Op mijn prive rekening staat ook altijd 1 maandloon extra.. mocht er iets gebeuren.. dat ik het even op kan vangen. mocht ik onder de 1000 euro zakken... dan gaat hand meteen op knip en zorg ik dat ik er weer eerst boven sta voor ik iets uitgeef.

ik kan meen ik 1500 euro in de min staan.. dat blokkeer ik niet.. want je weet niet wat er in toekomst keer gaat gebeuren. Maar als het niet nodig is.. dan niet.

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nee want dat kan ik bewust niet.
    Ik weet dat het heel erg ver kan gaan en ik wil en kan dan ook niet rood staan

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik kan zelf niet in het rood pinnen maar heb wle zo geregeld dat ze rekeningen kunnen afschijven. rekeningen worden betaald tussen de 25 en 30/31ste en ik krijg me loon pas rond de 3e van me maand. ik sta dus bijna elke maand 1 week in het rood

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij kunnen beiden niet rood staan.. Gelukkig maar.. :oops:

Deel Deze Pagina