Je krijgt nooit een reeel beeld d.m.v. zo'n topic. Want alle mensen die nooit rood staan willen daar gerust en graag een berichtje over posten. Alle miljoenen mensen die wél rood staan, lopen er echt niet mee te koop. Wij kunnen ook rood staan iig! En dat gebeurd ook.
Wij hebben 3 rekeningen. 1 huishoudgeld 1 vaste lasten 1 spaar rekening geen van alle staan we eind van de maand rood. Het is zelfs dat we we van de huishoudgeld altijd over houden. Nou zijn we gewoon zuinig en letten we goed op. En als ons salaris binnenkomt dan storten we eerst 1000 euro op onze vaste lasten ongeacht of er nu 700 euro op staat of niet. Zo kunnen we dus gewoon niet rood staan. Ons huishoudgeld daar doen we de boodschappen en alle andere dingen van halen. en ook hier blijft er genoeg over. En de andere sparen we op! Dus nee geen rood! Geef mij maar zwart
ik kan (gelukkig) niet rood staan, moet zoiets ook niet gaan aanvragen, want ik weet dat dat geheid fout bij mij gaat. Op onze gezamelijke rekening waar alle vaste lasten afgaan, kunnen we ook niet rood staan. Alleen mijn vriend kan op zijn rekening rood staan tot 1500 euro, en hellaas komt dat wel eens voor.
Helaas sinds mijn laatste zwangerschapsverlof bijna constant. Ik moest toen namelijk 3000 euro terug betalen aan het UWV, en vervolgens kwam ik in de WW.. en vaste lasten blijven doorgaan. Maar nu heb ik een baan en hoop ik binnen redelijke termijn mezelf op 0 te kunnen zetten en later ook mijn man. Mezelf er voor schamen? Nee... ik doe geen rare dingen meer, heb het nodig om te leven.
wij hebben het laatst aangevraagd voor als ons loon niet op tijd is dat rekeningen worden betaald. Maar alleen voor die dingen en voor niks anders
Tijdens mijn studententijd heb ik wel eens het maximale rood gestaan (1000 euries geloof ik). Ik kwam bijna niet meer uit het rood en werd er helemaal niet goed van. Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij slechts 3 rekeningen in het rood staan !?! Na een tijdje waren we groot en verstandig en toen wij ons huis hebben gekocht heb ik ervoor gezorgd dat wij op geen van onze rekeningen rood kunnen staan. En dat is nog steeds een super goede zet al zeg ik het zelf. op = op en geld wat we niet hebben kunnen we dus ook niet opmaken. En we hebben het roodstaan eigenlijk nooit gemist.
Wij staan ook bijna elke maand wel maximaal rood. Ontzettend onnodig want met alle vaste lasten er af zouden we per maand zon 1500 euro over moeten hebben. en dat is meer dan we rood kunnen staan
Ik kan op mijn eigen rekening wel even 10 euro rood staan. Gebeurd nooit omdat ik geen pas meer heb van de rekening en er nooit iets van afgaat verder, en het onze ''toeslagenrekening'' is.
Ik weet dat veel mensen een roodstand op de rekening hebben en er wel degelijk gebruik van maken werk voor een bank en probeer het ook altijd te verkopen. Verstandig is het niet maar ik vind dat iedereen daar zelf goed over moet nadenken. Ik heb ook een limiet op mijn rekening en sta ook elke maand debet. Ja je betaald best veel rente voor roodstaan. Soms kan het niet anders en als je er eenmaal inzit dan kom je er niet zo snel meer uit. Wel moet je oppassen dat je niet te vergaat want je gaat van iets naar steeds iets meer en komt er nooit meer uit. Maar schamen nee dat doe ik niet voor mijn eigen limiet en ook niet voor het verkopen van limieten gr miriam
Ben al 3 jaar keihard aan het werken voor een fout die ik heb gemaakt. Dus sta nog diep rood, maar we werken hard om het in te halen. Schaam me er absoluut niet meer voor. Het had voorkomen kunnen worden, maar ach... wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. (heeft heeeel veeeeel pijn gedaan :s) Liefs, Sam
Wij staan ook elke keer in het rood als alle vaste lasten er af zijn ,kan even niet anders. Qua rente vind ik het persoonlijk wel meevallen. We kunnen niet meer dan 600 in het min staan. ik maak me er ook niet echt druk om eigenlijk.
Een jaar of wat geleden belde ik naar de postbank, een krediet werd me zowat opgedrongen. We zijn overgestapt naar de Rabobank en we kregen zonder er om gevraagd te hebben (!) zomaar de mogelijkheid tot 1000 roodstand. We hebben vroeger een rekening gehad bij de ABN en net met onze verhuizing (wanneer je elke dag naar de Gamma moet voor nogal in de papieren lopende onzin) stonden we opeens rood. Later kwam er een brief, rood staan was niet erg maar dan moesten we wel ff onze kredietmogelijkheid laten upgraden. Gelukkig konden we het met een maandje zuinig doen altijd oplossen, maar ik vind wel dat errug makkelijk door banken met kredieten wordt gestrooid. Het wordt je bijna opgedrongen en dat maakt ervan gebruik maken wel erg makkelijk.
Same here... En door problemen met mn vriend zijn werk hebben we het nu even extra moeilijk (gelukkig heeft hij inmiddels wel een goed inkomen), maar we doen ons uiterste best om alles weer in orde te krijgen! En ik schaam me er ook niet voor hoor, tegenwoordig wordt het ons ook allemaal niet makkelijk gemaakt...