wij hebben aangegevn niet in het rood te kunnen staan dus we staan het niet. Maar het is wel een normale zaak bij heel veel mensen. Als mensen het willen ach dat moeten ze zelf weten ik heb er niet zoveel moeite mee er zijn mensen nemen al een lening voor de carnaval of vakantie daar heb ik dan wel wat meer problemen mee
en dan te bedenken dat 43% van de huishoudens rood staan in Nederland staat de huishoudens voor 8,9 miljard euro in het rood mar dat onderzoek hebben ze niet op zwangerschapspagina gehouden, want als je de reacties hier zou mogen geloven (zo werken onderzoeken toch ) zoveel mensen ondervragen (100 bijv) en naar het aantal wordt een percentage gemaakt. het zou hier in ieder geval blijken dat misschien hooguit 20% rood staat of wel eens staat overigens staan wij wel vaak genoeg rood hoor, maar dat is meer omdat de vaste lasten altijd automatisch af worden geschreven en ik niet altijd erg heb om op tijd geld over te boeken naar de betaalrekening. (boeie )
43 % is best veel, maar denk zelf ook dat je ermee om moet kunnen gaan! veel mensen zullen best wel in ellende komen door dat in rood staan
Ikzelf sta in het rood als ik heel weinig moet werken, wat al 3 maanden het geval is (denk aan gem 25 uur in de maand). Ik geef het minimale uit, doe niet gek alleen de noodzakelijke dingen kopen. Ik kan geen buffer opbouwen zo, helaas. Mijn man verdient genoeg in principe maar daar gaat dus alles vanaf (hypotheek, verzekeringen etc etc) en hij houdt 100 e over in de maand.
ik sta zelf eigenlijk nooit rood, kan het ook niet. Maar ik werk ook bij een bank en zie dat er echt heel veel mensen zijn die wel rood staan of flinke kredieten hebben. Ik vid dat ieders eigen verantwoordlijkheid, je mag van volwassen mensen toch wel verwachten dat ze met geld om kunnen gaan.
nee wij staan nooit rood, staat genoeg geld op om lekker van te leven... zou ook niet rood willen staan! wat je niet hebt, moet je ook niet uitgeven!
We staan eigenlijk nooit rood. We hebben wel een limiet op de rekening dat we 2000 euro in de min mogen staan maar gebeurd nooit.
Ik kan ook niet in het rood staan. Maar ik heb wel gehoord als je eenmaal in het rood staat dat je er dan weer heel moeilijk uit kunt komen.
Hangt er van af hoeveel je in het rood staat he? wij kunnen maximaal 700 euro in het rood staan..maar die rente valt best wel mee hoor gaat om een paar euro's. Dus hier geld niet dat we in elende hebben. Owh en ik ken zooooo veel die in het rood staan tegenwoordig moet je ook wel met die steeds hogere rekeningen.
Ja af en toe, maar eigenlijk is dat niet altijd nodig hoor. Mijn voornemen is ook vanaf dit jaar niet meer rood te staan, omdat je er best veel rente over betaald. Maar verder heb ik er geen problemen mee.
Over die rente: op zich is het ook niet megaveel natuurlijk, maar ik zag laatst een brief over mijn vriends rekening, toen hij nog een jaar lang 1000 euro in de min stond. Hij had toen 127 euro betaald voor dat jaar. Tja, dat vind ik wel gewoon jammer haha.
Ik maak me er ook echt niet druk om, zolang ik verder alles kan betalen. Helaas sta ik meestal rood als er weer een of andere instantie te laat is met betalen. Declaratie waar ik soms wel 5 maanden op moet wachten. Kan me daar wel druk om maken, maar ik heb echt wel belangrijker dingen aan mijn hoofd.
Ja precies. En dan sta je elke maand rood en dan ? Dan nog heeft het geen consequenties, als er maar elke maand geld op komt.
ach sommige mensen hebben een hypotheek en andere mensen staan weleens rood. Voor mijn gevoel weinig verschil
Wij staan nooit (meer) rood.. vroeger (lees 3 jaar geleden) wel eens maar hebben nu alle roodstanden weggewerkt... en het voelt heeeeeeeerlijk... je geld is echt je geld... Nu hebben wij wel het geluk dat we een redelijk spaarpotje achter de hand hebben van zo'n 8 duizend euro... dat scheelt enorm
Gelukkig niet meer. We zijn twee keer in 1,5 jaar verhuisd en hebben daardoor ong een jaar lang iedere maand 1000 euro rood gestaan... Nu hebben we alles gelukkig weer op de rails en kunnen we goed rondkomen.