Wij staan nu HELAAS wel in het rood... maar mijn man is meer gaan verdienen, nu hebben we komende maand nog een grote uitgevenpost van een narekening van die geweldige nuon, maar de maanden erna kunnen we dat helemaal op gaan lossen en zodra het weg is laat ik ook blokkeren dat we rood kunnen staan, want ik vind het echt vreselijk!
dat is ook een verschil, de 1 heeft een huurwoning en staat rood, de ander staat niet rood, maar vergeet dat zij wel een hypotheek hebben van heb ik jou daar en in een huis wonen die nog niet van hen is en daar zo 1-2-3 uitgezet kunnen worden als zich onverhoopt een situatie voordoet die je niet voorzien had, dus ja ook die mensen staan simpelweg in de schuld al staan ze niet in het rood, en die zien een hypotheek ook vaak niet als een schuld terwijl het dat wel is natuurlijk.
Nee, wij staan ooknooit in het rood en dat kan ook niet bij ons, gelukkig verdienen we allebei genoeg om van te leven.
Ik ben het niet eens met de opmerking 'als je eenmaal in het rood staat, kom je er ook niet zo makkelijk weer uit'. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen last van.. Ik sta vaak wel een paar honderd euro rood, maar de maand erop is dat ook weer weg gewerkt eigenlijk.
Wij staan momenteel helaas iedere maand wel rood..... we zijn in juli verhuisd van 2 huizen naar 1 nieuw en het oude huis van mijn man is nog niet verkocht (dat van mij gelukkig al lang wel, anders waren we inmiddels wel failliet geweest). We moeten nu dus 2 hypotheken ophoesten en dat van 1 salaris...het hele salaris gaat zo'n beetje op aan vaste lasten momenteel. Zodra zijn huis verkocht is, is het opgelost.
bijna elke maand wel 200 euro.. maar ik hou einde van de maand altijd wel 600 euro over Dit komt doordat ik per week betaald krijg.. het word dus wekelijks aangevuld. alleen zo jammer dat alle rekeningen er de 1ste van de maand afgaan. en daardoor komen we dus even in het rood.
Ik las net een stukje van iemand die vind dat als je geld leent een schuld hebt... Ik vind dat er best een onderscheid gemaakt kan en mag worden tussen een lening en een schuld. Een lening kan je gewoon elke maand netjes aflossen. En een schuld ontstaat op het moment als je je betaling niet doet. Dus of het hier nu gaat om een lening of andere vaste lasten. En aan de ene kant lijkt het "hetzelfde" maar voor mijn gevoel zit hier toch wel een verschil hoor. Zo hebben wij dus wel een hypothekaire lening en we staan rood, maar we hebben gelukkig geen schulden. En dat laatste probeer ik ook echt wel zo te houden! (overigens ja... ik zou ook weer uit het rood willen komen, en dat gaat ons ook wel lukken, maar het lukt idd niet in 1 maand helaas)
ben ik dus niet met je eens, dat is gewoon de situatie waarin je zit of andere zitten wbt bijv een hypotheek de boel mooier maken dan het in werkelijkheid is. het is heel simpel op het moment dat je iets hebt wat nog niet geheel van jou is zoals bijvoorbeeld een huis, of een gefinanciërde auto of wat dan ook, heb je gewoon een schuld voor een x bedrag bij de betreffende instantie waaraan jij je geld moet betalen, en of dat nou de hypotheek is of de maandelijkse aflossing die je netjes doet zonder achterstand op te bouwen het is en het blijft een schuld die je hebt en die je aan het inlossen bent, net zo goed als andere mensen dat doen die rood staan bij een bank of welke andere financieële instantie die geld van ze krijgen.
Wij kunnen max. E 250,-- rood staan. De ene maand staan we dat wel door extra uitgaven (denk bijv aan de maand december, of wanneer de gemeentebelastingen betaald moeten worden) en de andere maand staan we helemaal niet rood. Ik weet ook dat we best kunnen leven zonder rood te staan. We hebben bovendien ook in 1,5 jaar E 15.000,-- gespaard voor onze bruiloft. Maar als we een x rood staan maak ik me er echt niet druk om.
Ik sta tegenwoordig wel int rood.. Komt omdat ik tijd zonder baan heb gezeten en van mijn nieuwe baan nog geen salaris hebben gehad. Ook betalen we nog de lasten van een dubbele auto, maar zodra die verkocht is is er niks meer aan de hand. En ik vind een enkele x roodstaan geen ramp.. Want verder hebben we geen leningen of schulden ergens anders.
Staan tegenwoordig niet meer rood, heb nog wel de mogelijkheid (voor onvoorziene dingen), maar maak er bijna nooit gebruik van.
Hier komt het zo af en toe wel eens voor dat we rood staan. Ik lig daar niet echt wakker van. Hier komt genoeg geld binnen om van te leven en leuke dingen te doen, dus als we wel eens een grote uitgave doen, dan doen we dat van onze gewone betaalrekening. Soms staan we dan wel eens even rood. Maar als er dan bijv. een paar dagen later weer salaris gestort wordt, dan vind ik het onzin om geld van de spaarrekening over te boeken. Dan sta ik liever een paar dagen rood en blijven onze spaarcenten lekker staan waar ze horen.
hier kunnen we niet rood staan, waren gewoon te lui om het aan te vragen bij de opening van onze bankrekening. als we het wel konden zou ik er niet wakker van liggen hier incidenteel gebruik van te maken. overboeken van de spaarrekening kost inderdaad altijd even tijd en wij kunnen het opgenomen bedrag niet terug storten. soms zou het wel eens handig zijn (als je die ene bank die je zo graag wilt in de uitverkoop is en je loon wordt pas 2 dagen later gestort ), mar ach, dan moet ik eerst weer naar de bank toe om dat te regelen en daar heb ik dan weer geen zin in haha