Advies gevraagd. Zoontje grijpt naar nek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wupped, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    #1 Wupped, 21 apr 2010
    Laatst bewerkt: 21 apr 2010
    Goedemorgen allemaal,

Laat ik beginnen te zeggen dat ik niet zo overbezorgd type ben, maar nu voel ik me toch een beetje machteloos.

Daan is als gezonde jongen geboren en heeft tot nu toe eigenlijk nergens last van gehad. Daan is vrolijk en huild of jengelt bijna nooit, mits er echt iets aan de hand is en daarom maak ik me nu wel veel zorgen.
    en dit is het verhaal een beetje

Sinds twee weken hebben wij een builtje in zijn nek ontdekt.De aanleiding was omdat Daan steeds weer naar zijn nek greep. zijn handje glijd dan af van zijn nek naar zijn oor en knijpt hij ook nog eens in zijn oor. Het gezicht wat hij daar bij trekt, het beetje gejengel wat hij daar bij doet geeft ons reden om ons toch beetje zorgen te maken.

Hiervoor zijn wij maandag naar de ha gegaan, er van uitgaande dat hij last van dat builtje zou kunnen hebben. De ha bevestigde mijn vermoede dat het een vetbult was ( vader heeft dit ook op diverse plekken) maar de ha gaf wel aan dat het op een plek zit waar hij er niet al te veel last van zou moeten hebben tot helemaal geen. We moesten het nog maar even afwachten allemaal hoe de klachten zich ontwikkelde.

Sinds 2 dagen staat het huilen me nader dan het lachen.Zelfs als ik dit allemaal hier opschrijf en dat is totaal niets voor mij. Daan heeft nu bijna hele dag door en met name tijdens eten dat ie naar de nek/oor grijpt Daarnaast wordt hij snachts ook huilend wakker en tref ik hem aan met zijn hand bij die zelfde plek.

ik wil er wel even bij zeggen dat Daan al met 1,5 maand last had van zijn tanden , dus dat hij misschien door het last krijgen van kiesjes sluit ik niet uit. maar hebben kindjes dan op die plek tussen de oor en nek zoveel last? juist omdat het met eten het ergst lijkt.

ik sta dus nu weer op het punt de ha te bellen, maar twijfel wel of ik het moet doen. wat zouden jullie doen? terug naar ha of toch nog afwachten ?

ik weet het is een heel verhaal maar lucht wel even op om het van me af te schrijven,heb me namelijk nog nooit druk gemaakt en nu staat het huilen nader dan het lachen als ik naar Daan kijk.

oja verder blijft hij vrolijk, speeld en eet goed. mits dus ie er last van heeft ff

hopelijk op goede adviezen.

liefs
    Bianca

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi.

Heeft hij misschien geen last van ze oren. Ooronsteking misschien?
    Zo als je zelf zegt tussen oor en nek, Misschien last van ze kaak gewricht, Noem maar wat opties. En als je het niet vertrouwd gewoon nog even naar de ha. Jij bent ze moeder je kent hem het best, als je het niet lekker zit, Je moeder intuitie heb je niks voor niks.

Sterkte er verder mee.

3. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Bij oorontsteking zou ik verwachten dat zijn oortjes ook erg vuil zouden zijn, of sla ik de plank nu volledig mis? bij Daan is het iig niet het geval. maak elke dag zijn oortjes schoon, en het valt wel mee wat er mee komt.

thnx iig voor je reactie , zo en zo probeer ik de ha te bereiken, maar ja 8 uur he lijnen bezet :D

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja je slaat de plank mis wat betreft ooronsteking. Je hoeft niet altijd gelijk vieze oren te hebben, Het kan een paar dagen duren voor een onsteking open gaat en soms gaat het nooit open. Maar idd 8 uur durk bij ha ;) Sterkte meid

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hey meid.
    Gewoon ha bellen als je het niet vertrouwd..
    o zie nu dat je al aan het bellen gaat..
    Tja wat het is weet ik niet, maar met een oorontsteking hoef je geen troep te zien.. Heb daarvoor ook al bij de HA gezeten omdat hij naar zijn oortje greep maar er kwam geen troep uit.. HA zei dat dat niet altijd hoefde.. Gelukkig was er niks aan de hand maar ben blij dat ik toen geweest ben..

Tandjes en kiesjes heeft hij nog niet dus weet niet of dat het kan zijn. Elk geval beterschap met je ventje..

Zou het niet kunnen trouwens dat dat bultje hem toch wat pijn doet? en uitstraalt richting nek?

6. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Nou ik kon direct komen, was rustig.

Dokter vond het maar goed ook dat we toch nog terug kwamen want hij heeft nog eens naar dat oortje gekeken, het is niet echt een oorontsteking maar doordat Daan nasaal ( verstopt neusje ed) is vanaf geboorte, ook zijn amandelen zijn iets te groot, hebben daar mee te maken, trekt het troep ook naar zijn oortjes.

net zoals bij volwassenen met neusholte ontstekingen
    zijn buis van Eustachius is dus pijnlijk en zijn trommelvlies staat beetje bol ( druk zoals in vliegtuig en soms beetje pijnlijk, ) en dit geeft vooral last bij het kauwen.

moet zo meteen een bepaalde oltrivin ophalen ( met bepaalt stofje) bij de apotheek en daarmee moeten zijn holtes iets groter worden ( zijn nu nog klein das normaal) waardoor het troep gewoon weg moet gaan via de neus en keel.

poeh last van me schouders af, blij dat ik geweest ben. heb zelf chronische neusholte ontsteking dus weet wat het is.
    ben gelijk rustig en helemaal vrolijk weer:)

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Oke gelukkig maar;). En idd is last chronische neusholte ontsteking. We zaten er dus niet helemaal ver naast;)

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goed dat je gebeld hebt hoor! Als je je zorgen maakt, gewoon altijd bellen. Dat huilen en naar z'n oor/nek grijpen hoort niet, dus dan maar een zeur, gewoon weer terug naar de HA! Ik hoop dat het snel over is!

9. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss

Hoop dat daan het niet chronisch gaat krijgen , gaan er van uit dat de neusspree gaat helpen . waarschijnlijk wordt ie wel vroeg aan zijn amandelen geholpen maar dat merken we dan wel

tja was voor mij de eerste keer dat ik dit gevoel had. dus was er een beetje van ondersteboven, wist niet dar het zo heftig gevoel kon zijn. maar heb iig weer iets geleerd:) .

thnx allemaal voor de reacties

Deel Deze Pagina