Vraagje, vanaf wanneer kan een kindje in een kinderstoel? Ik heb het idee dat Jesper best wel al stevig zit. MIsschien vind hij het wel leuk in de stoel aan tafel bij ons?
Bram heeft vandaag voor het eerst in de kinderstoel gezeten (hij is nu bijna 7 maanden). Ik heb hem zijn groentenhap gegeven, maar ik merkte dat hij na 10 minuutjes echt moe werd en scheef ging hangen. Jouw kindje is nog best jong! Gebruik sowieso een stoelverkleiner. Wij rijden altijd de box naast de tafel als we gaan eten. Dit vindt Bram ook reuzegezellig. Hij is er zo toch bij, maar ligt lekker op zijn buik of rugje.
ligt er denk ik ook aan wat voor kinderstoel je hebt wij hebben een x-adventure dat is zon ja moderne noem ik maar van tegenwoordig daa hoef geen verkleiner in want de rugleuning is lekker hoog en zacht ze lijken erg veel op die... sorry kan even niet op het merk komen.. maar als je zo houten kinderstoel heb zal maar zeggen zal ik er nog even mee wachten en anders ja probeer het denk ik eens kan geen kwaad als hij maar zijn nekje zelf goed recht kan houden is dnek ik belangrijk
Nou hij kan idd zijn hoofd goed recht houden en is erg sterk voor zijn leeftijd heb ik het idee. Toen hij 1 dag oud was hield meneer zijn hoofd al goed omhoog!
Jelle zit al vanaf de vier en een halve maand in de kinderstoel.. Met verkleiner weliswaar, en ik heb een Chicco Polly, die kan bijna helemaal plat.. Hij kon toen ook al wel stevig op schoot zitten. En in het begin echt maar 5 a 10 minuten rechtop.. Daarna ging hij weer plat, of hij het leuk vond of niet.. (niet dus)
inderdaad een sterke vlotte jonge dus als hij al vrij stevig kan zitten proberen kan geen kwaad zal ik zeggen
Ik heb hier pas een topic over geopend; zie hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... inderstoel Wellicht heb je wat aan de antwoorden.
Ik heb een stoeltje voor Siem en daar zetten we hem af en toe een minuutje of twee in om te wennen (TripTrap). Hij zit er best goed in, maar na die 2 minuten zie je hem toch hangen hoor. En Siem hield ook met 1 dag zijn hoofd recht en ik hoef hem nooit meer te ondersteunen. Toch denk ik dat Jesper ook nog wat jong is. Maar om te wennen kan altijd. Fijn aan de TripTrap: ze zijn vrij smal van zitting en er zitten fijne en mooie kussens bij. Je plaatst er gemakkelijk een kussentje bij zonder dat het gaat schuiven. En ik vind het heel handig dat ze bij tafel aanschuiven. Tevens zijn ze erg mooi, vind ik. 1 nadeel: de prijs... maar die hebben we toch maar betaald. Succes !
Met 5,5 maand ging ze mee aan tafel in de kinderstoel en daarin zaten 4 stoelverkleiners, zodat ze goed stevig zat. Vond ze reuze gezellig!
Nou vandaag eens de kinderstoel van zolder gehaald en Jesper erin gezet! Hij vind het geweldig! Hij zat er de koning te rijk in, echt heel grapig. Hij zat in de stoel verkleiner en ik had er later een handdoekje in gerold achter hem. Hij heeft er echt wel even in gezeten. Hij vond het wel leuk. Ik kon mooi even de was opvouwen en ik had hem ook een doekje gegeven zodat hij mij mee kon helpen! Dus vanaf nu af en toe erin...denk ik. @natassie: hij is idd erg sterk, hij wil niks liever dan rechtop zitten en staan op schoot is helemaal het einde! Ook omhoog kruipen als hij op onze buik ligt doet hij al van dag 1...
Je moet vooral goed naar de rug kijken. Als je hem laat zitten houd hij zijn rug dan recht? Of nog wat krom? Want het mag pas vanaf dat de rug recht is. Rick zit er vanaf 4,5 maand heel soms in, maar nooit echt lang. Zodra hij scheef begint te hangen moet je hem eruit halen, dan is hij moe. (is het advies wat ik bij het CB kreeg)
Ik kreeg als advies van het cb, niet laten zitten zolang ze nog niet goed kunnen omrollen. Dat heeft met het evenwicht te maken te maken. Hoe en wat ben ik natuurlijk weer vergeten, maar dat is wat ik nog onthouden heb van het hele verhaal.
Het consultatiebureau zei tegen mij dat ze vanaf 6 maanden 5 minuten per dag mogen oefenen, eventueel stutten met wat handdoeken. Wij zijn stiekem ook iets eerder begonnen, onze dochter kon namelijk met 5 maanden al best goed zitten op de grond voor een tijdje. Maar ze kon het toen echt nog niet te lang hoor. Ik geloof dat het best belastend is voor de rug, dus het is wel belangrijk hierin niet te snel te zijn, daar kunnen ze later last mee krijgen. (bijv scoliose of iets dergelijks)
wij hebben al een tijd een kinderstoel! SInds 6 maand kan hij zelfstandig zitten! en ook erg goed! wel een stoel verkleiner erin en huppa hij vind het prachtig! Wij hebben gewoon de stoel van prenatal!
Het hangt af wat voor soort stoel je hebt. zo een die helemaal rechtop is zou ik even mee wachten. Wij hebben een chicco stoel die kan heel plat gezet worden. hij kreeg daar al vanaf 5 maanden zijn fruithapje in.